مدیرعامل مایکروسافت درخواست ترجمه اشعار مولانا را داد

به گزارش بانو هما، زومیت نوشت: ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به محض مواجهه با هوش مصنوعی تازه بینگ، درخواست ترجمه اشعار مولانا به انگلیسی را عنوان نمود و نتیجه جادویی بود.

مدیرعامل مایکروسافت درخواست ترجمه اشعار مولانا را داد

مایکروسافت شب گذشته در رویدادی غیرمنتظره، از تزریق هوش مصنوعی به موتور جست وجوی بینگ و مرورگر اج اطلاع داد. بینگ از هوش مصنوعی تازهی استفاده می نماید که نتیجه همکاری مایکروسافت و OpenAI است و به طور ویژه برای موتورهای جست وجو توسعه داده شده. مایکروسافت ادعا می نماید که هوش مصنوعی بینگ پیشرفته تر از ChatGPT است.

مایکروسافت می گوید اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جست وجوی بینگ، پیدا کردن پاسخ سؤالات را بسیار ساده تر می نماید. در حال حاضر تقریبا نیمی از تمامی سؤالاتی که در وب پرسیده می شوند، بدون پاسخ باقی می مانند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعتقاد دارد که دوران تازهی برای موتورهای جست وجو از راه رسیده است. بینگ و اج تازه به لطف هوش مصنوعی در نقش یاری خلبان برای جست وجو در وب عمل خواهند کرد.

بینگ تازه صرفا موتور جست وجو نیست، بلکه در نفش موتور پاسخ به سؤالات نیز عمل می نماید

مایکروسافت قراردادی چند ساله به ارزش چند میلیارد دلار با OpenAI امضا نموده است تا از هوش مصنوعی این شرکت برای بهبود سرویس های مختلفش استفاده کند.

نادلا در مصاحبه ای اختصاصی با ورج گفت نسل تازه هوش مصنوعی تغییراتی گسترده برای بزرگ ترین دسته نرم افزاری جهان یعنی موتورهای جست وجو به ارمغان می آورد.

به گفته نادلا، بینگ تازه صرفا موتور جست وجو نیست، بلکه به عنوان موتور پاسخ به سؤالات عمل می نماید. نادلا می گوید برای افزایش دقت پاسخ ها، بینگ از دیتاست گسترده تر و سیستم پیشرفته تری استفاده می نماید.

مایکروسافت سال ها است که با OpenAI همکاری می نماید، اما تا به امروز این شرکت را تصاحب ننموده است. نادلا در پاسخ به این سؤال که چرا مایکروسافت برای بزرگ ترین دسته نرم افزاری سراغ استفاده از فناوری خارجی می رود گفت او و اعضای تیمش در چهار سال اخیر مشغول توسعه زیرساختی بوده اند که OpenAI سرویس هایش را بر اساس آن تعلیم می دهد. زیرساختی که مایکروسافت به OpenAI ارائه می دهد، با زیرساخت های سنتی ابری تفاوت دارد و نسخه تکامل یافته آن ها است.

اضافه شدن هوش مصنوعی OpenAI به بینگ تجربه کار با وب را متحول می نماید

نادلا ضمن تأکید بر اهمیتی که OpenAI برای امنیت قائل است، می گوید اضافه شدن هوش مصنوعی این شرکت به بینگ تجربه کار با وب را متحول می نماید. نادلا می گوید شرکت ها سال ها است که از هوش مصنوعی در موتورهای جست وجو استفاده می نمایند، اما پیشرفت های تازه باعث شده است کارکرد هوش های مصنوعی متنوع تر گردد.

نادلا می گوید در روند تعلیم دیتابیس هوش مصنوعی، نیروهای انسانی نیز دخالت داشته اند تا پاسخ ها قابل فهم تر باشند. بعلاوه مایکروسافت کوشش زیادی نموده است که از ورود داده های مضر به قابلیت چت بینگ جلوگیری کند.

در روش سنتی وقتی از موتور جست وجو سؤال بپرسید، فهرستی از ها به شما نمایش داده می گردد. با ورود کاربر به ، تولیدنماینده محتوا می تواند از متنی که خلق نموده است عایدی کسب کند. با این حال به علت تزریق هوش مصنوعی به بینگ، این موتور جست وجو قرار است سؤالات را به طور مستقیم پاسخ دهد. این هوش مصنوعی بر اساس متن هایی تعلیم داده شده است که به وسیله بقیه خلق شده اند و پاسخ مستقیم باعث کاهش ورود کاربران به ها می گردد.

بینگ اهمیت زیادی برای تولیدنمایندگان محتوا قائل است

نادلا در این زمینه می گوید بینگ اهمیت زیادی برای تولیدنمایندگان محتوا قائل است و به همین علت مستقیم تمامی یافته هایش را در زیر پاسخ ها نمایش می دهد تا کاربر با کلیک روی آن ها به اطلاعات بیشتری دست پیدا کند.

نادلا می گوید نسخه متحول شده بینگ بر پایه بهبود سیستم های سنتی با هدف ارائه پاسخ های بهتر ساخته شده است و به همین علت تغییر چندان زیادی روی دهی به سایت های منبع ایجاد نمی نماید. موتورهای جست وجو همین حالا نیز پاسخ بعضی از سؤالات را مستقیما از داخل سایت های خبری استخراج می نمایند و روی صفحه اصلی نمایش می دهند.

به گفته نادلا موتورهای جست وجو در فرمت فعلی صرفا 50 درصد مواقع جواب گو هستند. مایکروسافت در کوشش است با سیستم های هوش مصنوعی، کاربرد موتور جست وجو را بیشتر کند تا کاربران ساده تر به پاسخ سؤالات دست پیدا نمایند. نادلا می گوید که گوگل در حال حاضر سلطه بی چون وچرایی بر بازار موتورهای جست وجو دارد و مایکروسافت همیشه از رقابت در این حوزه استقبال می نماید.

نادلا می گوید برایش مهم است که نرم افزارهای مایکروسافت در تمامی پلتفرم ها در دسترس باشند. این شرکت صرفا روی بهبود سرویس هایش در ویندوز کار نمی نماید. آفیس قبل از این که روی ویندوز ارائه گردد، برای مک در دسترس بود. این یعنی اج تازه صرفا روی رقابت با کروم متمرکز نیست، بلکه احتمالا برای رقابت بهتر با سافاری در پلتفرم های اپل هدف گذاری نموده.

مایکروسافت و گوگل سال ها است که در حوزه نرم افزار و به خصوص موتورهای جست وجو با هم رقابت می نمایند. نادلا می گوید مایکروسافت با رونمایی بینگ تازه رقابت در حوزه موتورهای جست وجو را تشدید نموده است. مدیرعامل مایکروسافت با تأکید روی جایگاه گوگل در حوزه موتورهای جست وجو گفت: امیدوارم که با نوآوری ما، آن ها خودنمایی نمایند و نشان دهند که آن ها نیز می توانند برقصند. می خواهم مردم بدانند که ما آن ها را به رقصیدن وادار کردیم.

نادلا می گوید مدل هوش مصنوعی تازه را اولین بار در تابستان 2022 دیده و از توانایی های آن حیرت زده شده است: بچه که بودم آرزو داشتم اشعار مولانا را بخوانم و سپس به اردو و انگلیسی ترجمه اش کنم... این خواسته را در مدل وارد کردم و بینگ انجامش داد... نتیجه جادویی بود. آنجا بود که گفتم این ابزاری فرق دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 502

به "مدیرعامل مایکروسافت درخواست ترجمه اشعار مولانا را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل مایکروسافت درخواست ترجمه اشعار مولانا را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید