آی مک پرو 27 اینچی با نمایشگر mini، LED احتمالا بهار 2022 معرفی می گردد

به گزارش بانو هما، یکی از تحلیلگران مشهور حوزه تکنولوژی به نام راس یانگ که در این زمینه سابقه خوبی دارد، اعلام نموده که نسل بعدی آی مک موسوم به آی مک پرو در بهار سال آینده معرفی خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم اپل معمولا هر ساله در فصل بهار یک رویداد برگزار می نماید و به همین دلیل معرفی این محصول در این محدوده زمانی بعید به نظر نمی رسد.

آی مک پرو 27 اینچی با نمایشگر mini، LED احتمالا بهار 2022 معرفی می گردد

در رابطه با ساخت آی مک با نمایشگر بزرگ تر از 27 اینچ طی ماه های گذشته شایعه های مختلفی منتشر شده است اما حالا بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این افشاگر، به نظر می رسد اپل میخواهد همچنان همان مقدار 27 اینچی را حفظ کند. گفته می گردد این محصول مانند نسل نو مک بوک پرو از نمایشگر mini-LED بهره می برد و رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد.

از سوی دیگر برای اینکه کاربران راحت تر از گذشته بتوانند تفاوت بین مدل های مختلف آی مک را تشخیص بدهند، اپل نام آی مک پرو را برای این محصول نو انتخاب نموده تا تمایز بیشتری در برابر مدل 24 اینچی آی مک پیدا کند. گویا این آی مک نو مانند مدل های 2021 مک بوک پرو همراه با تراشه های M1 پرو و M1 مکس راهی بازار خواهد شد.

M1،M1 پرو و M1 مکس همگی متعلق به خانواده اپل سیلیکون محسوب می­شوند. این تراشه ها از معماری ARM بهره می برند که تمام چیپست های موبایل مبتنی بر آن هستند ولی سیستم های قدیمی مک طی سال های گذشته همراه با جیپست های مبتنی بر معماری x86-64 راهی بازار می شدند. به همین دلیل، تراشه های سری M1 در کنار پردازنده از پردازنده گرافیکی و واحد مختص یادگیری ماشینی بهره می برند و در نتیجه سرعت بسیار بالا در کنار مصرف انرژی پایین به ارمغان می آورند.

چیپست M1 از پردازنده مبتنی بر 10 هسته و پردازنده گرافیکی با 16 هسته بهره می برد. بعلاوه از نظر رم هم از حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می نماید. به زبان ساده، M1 پرو سریع تر از M1 و کندتر از M1 مکس است. از سوی دیگر، M1 مکس قدرتمندترین تراشه ساخته شده به وسیله اپل محسوب می گردد. نسبت به M1 پرو از دو برابر پهنای باند رم بهره می برد و حداکثر ظرفیت آن را هم دو برابر نموده است. بعلاوه تعداد هسته های پردازنده گرافیکی آن هم نسبت به M1 مکس دو برابر شده است. بنابراین این دو تراشه، توان پردازشی فوق العاده ای را برای آی مک پرو 27 اینچی به ارمغان می آورند.

در کنار شایعه های مربوط به بهره گیری از نمایشگر mini-LED، گزارش هایی درباره احتمال استفاده از نمایشگر اولد در بعضی از کامپیوترهای مک و آیپدها منتشر شده است. راس یانگ هم در گزارش خود به همین موضوع اشاره نموده و گفته که حداقل تا سال 2023 نباید انتظار راه یابی نمایشگرهای اولد به آیپد یا مک بوک را داشته باشیم.

در حال حاضر، قیمت پنل های mini-LED استفاده شده در گجت های اپل بیشتر از پنل های اولد مشابه است و اگر قیمت پنل های mini-LED کاهش پیدا نکند، احتمالا اپل به سمت بهره گیری از نمایشگرهای اولد حرکت خواهد نمود. راس یانگ در گزارش خود نوشته که این تفاوت قیمت در نبرد بین این دو فناوری نقش کلیدی ایفا می نماید.

شرکت اپل مدتی قبل بی سروصدا فراوری آی مک 21.5 اینچی مبتنی بر پردازنده اینتل را متوقف کرد. این یعنی مشتریان در حال حاضر برای خرید آی مک چاره ای جز انتخاب بین مدل های 24 اینچی دارای چیپست M1 و 27 اینچی مبتنی بر تراشه های اینتل ندارند.

در نهایت باید به قیمت احتمالی آی مک پرو 27 اینچی هم اشاره کنیم که با معرفی آن، فراوری مدل 27 اینچی دارای تراشه های اینتل بازنشسته خواهد شد. گفته می گردد مقرون به صرفه ترین مدل این کامپیوتر از گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD بهره می برد و با قیمتی در حدود 2000 دلار راهی بازار خواهد شد. از نظر طراحی هم گویا تفاوت زیادی با مدل 24 اینچی نخواهد داشت.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 245

به "آی مک پرو 27 اینچی با نمایشگر mini، LED احتمالا بهار 2022 معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی مک پرو 27 اینچی با نمایشگر mini، LED احتمالا بهار 2022 معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید