تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به پاریس

به گزارش بانو هما، راهنمای مسافرتی به پاریس | Travel Guide To Paris

کمتر کسی در دنیا با شنیدن نام پاریس به یاد برج ایفل نمی افتد. پاریس شهر قشنگی هاست وگرنه چرا به آن عروس شهرهای دنیا می گویند؟ شهری که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار میرود و گردشگران زیادی را به تماشای خود می کشاند. پاریس شهر لوکسی است و با سفر به آن برای روزها و ماه ها خاطره خواهید داشت. شهری که حتی خیابان های آن مثل یک موزه هستند، با قدم در کوچه پس کوچه های پاریس و تماشای کاخ ها، باغ ها و کافه های آن موقع را فراموش می کنید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به پاریس خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور فرانسه همراهی کنید.

تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های گردشگری | مراکز خرید | راهنمای سفارت فرانسه | بایدها و نبایدها در پاریس

موقعیت جغرافیایی پاریس

شهر پاریس پایخت کشور فرانسه است و از لحاظ جغرافیایی در مرکز کمار رود سن قرار گرفته و شامل 2 قسمت جزیره مانند می شود. ایل سن لویی بخش کوچکتر و ایل دو لا سیته قسمت بزرگتر را تشکیل داده و شامل بخش قدیمی شهر است. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2018 صورت گرفته حدود دومیلیون نفر در این شهر زندگی می نمایند.

آب و هوای پاریس

در شهر پاریس انتظار اقلیمی اقیانوسی را داشته باشید. هوا تقریبا در تمام سال با رطوب و دمایی میانه است. تابستان ها گرم و آفتابی است، اما نه آنقدر که آزار دهنده شود. زمستان هایش نیز آنقدرها سرد نیست، اغلب اوقات روزهای زمستان با برف اندکی روبرو است که با اینکه روزی زمین نمی شیند اما شهر را رویایی می نماید. برترین زمان برای سفر به پاریس ما فصل ها بهار و پاییز پیشنهاد می شود. در این فصل ها پاریس فوق العاده تر از همواره می شود و با برترین آب و هوا روبرو خواهید بود.

اطلاعات کلی از شهر پاریس

اقامت در شهر پاریس

خوشبختانه در سفر به پاریس شما هیچ نگرانی لازم نیست که بابت اقامتتان داشته باشید چرا که در این شهر هتل های متنوعی در رنج قیمتی متفاوت وجود دارد که می توانید بنابر آنچه که انتظار دارید و بودجه خودتان یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما از صبح تا شب در خیابان های و تماشای تماشای های پاریس غرق خواهید بود پس سعی کنید یک هتل میانه با هزینه اقامت پایین را در منطقه ها 1 تا 13 این شهر انتخاب کنید تا هزینه کمتری در طول سفرتان به پاریس داشته باشید.

با توجه به این که اغلب هتل های این شهر آن استاندارد هتل های اروپایی را ندارند به همین منظور هزینه ها هم کمتر است. هاستل ها که به مراتب هزینه بسیار کمتری را از شما بابت اقامتتان دریافت خواهند کرد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به پاریس همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در پاریس

  • هتل آبا مونترپارناس | Abba Montparnasse hotel

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به پاریس هتل 4 ستاره آبا مونترپارناس است که محیطی بسیار گرم و صمیمی دارد و کارکنان با کمال آرامش از مهمانان پذیرایی می نمایند. از جمله امکانات این هتل نیز شامل پذیرش 24 ساعته، آسانسور، کافی شاپ، دسترسی به اینترنت، سرو غذا در اتاق، خدمات خشک شویی و پارکینگ می شود.

شماره تلفن: 0033140474849

وب سایت: www.hotel-montparnasse.com

آدرس:20bis Rue de la Gaité، 75014 Paris، France

  • هتل ناپلئون | Hotel Napoleon Paris

هتل دیگر که در راهنمای سفر به پاریس می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل لوکس و درجه یک ناپلئون در خیابان شانزه لیزه است. این هتل با توجه به موقعیت مکانی که دارد بسیار مورد توجه گردشگر ها واقع شده است و امکانات بی نظیری هم برای مسافران خود فراهم می آورد؛ این هتل نهایت لذت را از اقامت در شهر زیبای پاریس برایتان فراهم می آورد.

شماره تلفن: 0033156684321

آدرس: 40 Avenue de Friedland، 75008 Paris، France

هزینه خورد و خوراک در پاریس

در ادامه راهنمای سفر به پاریس به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 14 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 55 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در پاریس به نسبت ارزان تر است و مبلغ 8 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 2.5 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 3.5 یورو بپردازید.

شکم گردی در پاریس

قسمت خوشمزه سفرتان اینجاست. غذاهای فرانسوی متنوع، خوش طعم و صد البته سالم هستند. در کافه ها و رستوران های آن طعم هاب مختلفی در انتظار شماست. برای انتخاب راحت تر ما لیستی از غذاهای معروف فرانسوی را برایتان تهیه کردیم.

لورن: یک نوع پیتزای فرانسوی است که به دو صورت گرم و سرد سرو می شود

آندویت: نام سوسیسی که ترکیب آن جگر و پوره سیب زمینی است

کارپ البیر: برای طبخ این غذا از ماهی کپور، کره، پیاز، آویش، کرفس و چند ماده غذایی دیگر را داخل نانی مخصوص استفاده می نمایند

کک البیر: این غذای خوشمزه در واقع آب مرغ بسیار غلیط است که با سبزیجات طعم بی نظیری می گیرد

تارت افروماژ: فرانسوی ها کیک ها و دسرهای خوش طعمی دارند. یکی از این شیرینی های خوشمزه کیک پنیری فلامیش است، روی کیک فلامیش که با پنیر محلی تهیه می شود، باز است به شکلی که موارد کیک را داخل آن میریزند

رستوران های پیشنهادی در پاریس

  • رستوران لِ سینک | Le Cinq Restaurant

رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به پاریس، رستوران لِ سینک است که با محیط رویایی و بی نظیری که دارد می توانند تجربه فوق العاده ای را برایتان هنگام میل کردن شام به وجود بیاورد. با توجه به محیط و کیفیت غذاهای این رستوران باید بدانید که قیمت یک وعده غذا در این رستوران بسیار بالاست و اگر می خواهید سفرتان مالی باشد اصلا به این رستوران فکر هم نکنید.

آدرس: 31، avenue George V | Four Seasons Hotel George V، 75008

  • رستوران Les Papilles | Les Papilles Restaurants

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به پارین رستوران لس پاپیلیس است که در آن هیچ منویی برای انتخاب غذا وجود ندارد و شما می بایست از بین غذاهایی که برای آن روز تهیه شده یکی را انتخاب کنید.

آدرس: Rue Gay-Lussac، 75005 Paris

راهنمای حمل و نقل در پاریس

همانطور که می دانید شما در پاریس با ارزانی روبرو نیستید. اگرچه این شهر به قدری زیباست که برای مسیرهای کوتاه پیاده روی را پیشنهاد می کنیم اما اگر خواستید با وسیله رفت آمد کنید ما مترو را توصیه می کنیم؛ چرا که هزینه آن ارزان است. اگر هوس تاکسی کردید انتظار پرداخت هزینه زیادی را داشته باشید، یک کار دیگری که شدیدا پیشنهاد می کنیم کرایه یک دوچرخه است، سوار بر دوچرخه در خیابان های پاریس… تصور جالبی می شود.

هزینه حمل و نقل در پاریس

هزینه بلیط تک سفره 2 یورو

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 75 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 5 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.30 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 35 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.50 یورو

جاذبه های گردشگری در پاریس

  • برج ایفل | Eiffel Tower

مسلما وقتی حرف از جاذبه های گردشگری پاریس باشد بدون شک برج ایفل در صدر لیست قرار می گیرد. این برج بلندمرتبه و آهنی در سال 1889 و برای نمایشگاه دنیای ساخته شد و امروزه به یکی از مشهورترین بناهای دنیا تبدیل شده است. برج ایفل 324 متر ارتفاع دارد و بلندمرتبه ترین سازه در مرکز فرانسه است.

آدرس: Tour Eiffel، 5 Avenue Anatole France، 75007 Paris، France

  • موزه لوور | The Louvre

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس موزه لوور است که در مرکز شهر قرار گرفته است. موزه لوور در سمت راست رود سن واقع شده است و بیش از 38000 اثر هنری و تاریخی در این موزه نگهداری می شوند. سالنه بیش از 8 میلیون نفر از موزه لوور تماشا می نمایند و به این ترتیب آن را به یکی از پربازدیدترین موزه های دنیا تبدیل نموده اند.

آدرس: Cour Carrée، 75001 Paris، France

  • کلیسای سکره کُر | Sacré-Cœur

پس از قدم زدن و بالا رفتن از خیابان مونتمارت به کلیسای باشکوه سکره کر با قلب مقدس می رسید. کلیسای سکره کر در بالاترین نقطه شهر پاریس قرار گرفته و بنای سفید و باشکوهش از فاصله بسیار دور هم قابل مشاهده است. این کلیسا به وسیله پل آبادی طراحی شده و ساخت در سال 1875 شروع شده است.

آدرس: 35 Rue du Chevalier de la Barre, 75018 Paris, France

  • گورستان پرلاشز | Père Lachaise Cemetery

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از جاذبه های گردشگری پاریس یک گورستان است. پرلاشز نام گورستانی قدیمی در شهر پاریس است که بسیاری از شخصیت های مشهور پاریسی و خارجی در آن دفن شده اند. افراد مشهوری مثل ادیت پیاف مارسل پروست، اسکار وایلد، جیم موریسون و نویسنده شهیر ایرانی صادق راهنمایی هم از جمله کسانی هستند که در این گورستان آرام گرفته اند.

آدرس: 16 Rue du Repos, 75020 Paris, France

  • کلیسای نوتردام پاریس | Notre-Dame de Paris

یکی دیگر از مشهورترین بناهای پاریس کلیسای نوتردام پاریس است. رمان مشهور ویکتور هوگو به نام گوژپشت نوتردام در همین کلیسا اتفاق می افتد و همین موضوع باعث معروفیت بیش از پیش این بنای تاریخی شده است. نوتردام پاریس یکی از برترین نمونه های معماری گوتیک در فرانسه است و در طول 900 سال شاهد رویدادهای تاریخی زیادی بوده است.

آدرس: 6 Parvis Notre-Dame - Pl. Jean-Paul II, 75004 Paris, France

  • کلیسای سنت شاپل | Sainte-Chapelle

یکی دیگر از شاهکارهای معماری سبک گوتیک، کلیسای سنت شاپل است که بین سال های 1238 و 1248 ساخته شده است. سنت شاپل به دستور لویی چهارم ساخته شده مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی در آن وجود دارد. با این حال، علت عمده معروفیت این کلیسا به خاطر تصاویر و نقاشی های بی نظیر روی شیشه های کلیساست که جلوه ای رویایی به این مکان داده است.

آدرس: 8 Boulevard du Palais, 75001 Paris, France

  • باغ لوکزامبورگ | Jardin du Luxembourg

یکی از مشهورترین پارک های پاریس باغ زیبای لوکزامبورگ است که در سمت راست رود سن و در نزدیکی محله لاتین قرار گرفته است. این باغ زیبا و همین طور قصر باشکوهی که در وسط باغ قرار گرفته محل اقامت و زندگی ماری دومدیسی، ملکه فرانسه در قرن هفدهم بوده است.

آدرس: Palais du Luxembourg، 75006 Paris، France

  • طاق پیروزی | Arc de Triomphe

طاق پیروزی یکی از زیباترین بناها و جاذبه های گردشگری پاریس است. این بنا در سال 1806 به دستور ناپلئون و برای پیروزی ارتشش در جنگ آسترلیتز ساخته شده است. طاق پیروزی بزرگ ترین طاق پیروزی در سرتاسر دنیاست و ساخت و تکمیل آن 30 سال طول کشیده است.

آدرس: Place Charles de Gaulle, 75008 Paris, France

  • رود سن | River Seine

رود سن پر آب ترین رودخانه فرانسه است که در شمال غربی فرانسه جریان دارد و از میان شهر پاریس می گذرد. این رود یکی از جاذبه های گردشگری پاریس محسوب می شود. رود سن با 776 کیلومتر طول، از بورگاندی سرچشمه می گیرد و به کانال مانش می ریزد. کناره های رود سن در پاریس در سال 1991 وارد لیست میراث دنیای یونسکو شد.

آدرس: 17 Port de la Conférence، 75008 Paris، France

  • دیوار عشق | Wall of Love

دیواری مشهور به نام عشق در شهر پاریس وجود دارد که به عنوان یکی از جاذبه های مجذوب کننده این شهر معروفیت دارد. این دیوار که به وسیله دو هنرمند به نام های فردریک بارون و کلیر کیتو ساخته شد با هدف نوشتن جمله دوست دارم به 300 زبان مختلف دنیا نیز بود. آنها امیدوارند این دیوار محلی برای عاشقان حقیقی به وجود آورد.

آدرس: 16 Place des Abbesses، 75018 Paris، France

  • کاخ ورسای | Palace of Versailles

کاخ ورسای مجموعه ای بی نظیر در نزدیکی شهر پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی دنیا نیز شناخته شده است. این کاخ در گذشته دهکده ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشته است. کاخ ورسای به عنوان یکی از میراث دنیای به وسیله یونسکو انتخاب شده است.

آدرس: Place dArmes، 78000 Versailles، France

راهنمای خرید در پاریس

قدم زدن در پاریس به خصوص خیابان معروف آن شانزلیزه، برای خرید واقعا وسوسه نماینده است، گرچه بهتر است بگوئیم این شهر اصلا ارزان نیست و حتی سفر به آن کمی گران تر از شهرهای دیگر اروپا تمام می شود. شهری که آنقدر تماشای است این چیزها را هم دارد. بیشترین مراکز خرید در پاریس همگی در شانزلیزه جمع هستند، فروشگاه های برندهای معروف اروپایی و غیر اروپایی.

مراکز خرید در پاریس

  • فروشگاه های خیابان شانزه لیزه | Champs Elysees Paris

آدرس: 47 Av. des Champs-Élysées، 75008 Paris-8E-Arrondissement، France

  • بازار دست فروشی سنت کوین

آدرس: 10 Rue Marsollier، 75002 Paris، France

  • مرکز خرید لافایت | Galeries Lafayette Maison

آدرس: 33 Boulevard Haussmann، 75009 Paris، France

  • مرکز خرید لس کواتر (لادیفنز)

آدرس: 10 Rue Paul Hervieu، 75015 Paris، France

راهنمای سفارت فرانسه

  • سفارت فرانسه در تهران

تلفن: 64094000

آدرس: خیابان نوفل لوشاتو، شماره 66-64، روبروی سفارت ایتالیا

  • سفارت ایران در فرانسه

تلفن: 0033140697900

آدرس: 4 Avenue dIéna, 75016 Paris-16E-Arrondissement, France

بایدها و نبایدها در پاریس

  • استفاده از این کارت ها باعث می شود که هزینه های سفرتان تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با این کارت ها می توانید از مترو برای رفتن به همه جای شهر بهره ببرید. علاوه بر این، با کارت ParisVisite در ورودی بسیاری از جاذبه ها، تخفیف بگیرید.
  • موزه لوور از ساعت 6 بعدازظهر به بعد در روزهای آدینه و اولین یکشنبه های اکتبر تا مارس و برای افراد زیر 26 سال، رایگان است.
  • از کارت تخفیف موزه ها حتما در پاریس بهره ببرید. شما می توانید با پرداخت 42 یورو یک کارت دو روزه تفیف برای بازدید پیش از 70 موزه را دریافت کنید. بعلاوه کار دیگری به نام Paris Pass هم در این شهر وجود دارد که می توانید کارت های دو روزه، چهار روزه و یا شش روزه آن را تهیه کنید.
  • غذا خوردن در رستوران ها پاریس، ارزان نیست. اما اگر می خواهید این تجربه را در سفر به پاریس داشته باشدی، برای وعده ناهار به رستوران بروید و از تخفیف های ویژه رستوران ها بهره ببرید.یا اینکه خودتان مواد غذایی مورد احتیاج را تهیه کنید و اقدام به پخت غذا کنید.
  • بعلاوه از سرویس کوچ سرفینگ هم می توانید به منظور کاهش هزینه های مربوط به اقامتتان بهره ببرید و با ثبت نام در آن نیز با یکی از اهالی پاریس دوست شوید و برای اقامت از خانه وی بهره ببرید.
  • به منظور اطلاع از شرایط اخذ ویزای این کشور می توانید را در مجله گردشگری خبرنگاران مطالعه نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 299

به "تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید