طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز قالبی؛ شیک و مجلسی

به گزارش بانو هما، کوکو انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم و مزه های مختلف با سبزیجات با گوشت و یا بدون گوشت تهیه کنید.

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز قالبی؛ شیک و مجلسی

کوکو لوبیا سبز قالبی یک فینگرفود فوق العاده می باشد که مخصوص مهمانی و مراسمات مختلف است و شما می توانید داخل قالب های سیلیکونی مواد کوکو را بریزید و در فر قرار دهید تا پخته گردد.

این کوکو با سبزیجات و گوشت چرخ نموده تهیه می گردد که می توانید به دلخواه گوشت را حذف کنید. حتما ادویه های گفته شده را اضافه کنید تا کوکو طعم خوبی داشته باشد.

مواد لازم

لوبیا سبز 250 گرم

هویج میانه 1 عدد

سیب زمینی 2 عدد

پیاز 1 عدد

گوشت چرخ نموده 100 الی 150 گرم

پیاز داغ 2 عدد

زعفران به میزان دلخواه

تخم مرغ 3 عدد

نمک، فلفل، زردچوبه؛ دارچین، پودر گل سرخ به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز قالبی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا سبز را ریز خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا بجوشد و کمی نرم گردد و بعد داخل مخلوط آب و یخ قرار دهید تا رنگ لوبیا حفظ گردد و بعد داخل یک تابه به همراه کمی روغن و نمک تفت دهید. در این فاصله هویچ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید داخل قابلمه آب پز کنید و بعد آبکش کنید و به لوبیا سبز را باهم تفت دهید تا یکدست گردد و از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: افزودن سیب زمینی

سیب زمینی ها را نیز پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد بشورید تا نشاسته اضافی گرفته گردد و بعد به همراه کمی روغن و نمک تفت دهید تا نرم و طلایی گردد و بعد داخل دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه گرفته گردد. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد به همراه کمی روغن تفت دهید و بعد گوشت و کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت پخته و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه صبر کنید تا همه مواد خنک گردد و بعد داخل یک کاسه بریزید و حالا نوبت طعم دهنده می باشد، ادویه ها را به همراه پیاز داغ اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد داخل یک کاسه دیگر تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال بزنید و کمی زعفران ها آب نموده اضافه کنید تا یکدست گردد و بعد تخم مرغ ها را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کوکوی لوبیا سبز قالبی

برای این که کوکوی قالبی داشته باشید تمام قسمت های قالب را با کره را چرب کنید و از مواد کوکو داخل قالب بریزید و با پشت قاشق فشرده کنید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی 180 تنظیم کنید تا وقتی که کوکو طلایی گردد (حدود 25 دقیقه) و بعد صبر کنید تا خنک گردد و بعد از قالب خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکوی لوبیا سبز قالبی

می توانید مواد را داخل قالب فلزی در تابه نیز سرخ کنید.

حتما همه سبزیجات رو ریز خرد کنید تا کوکو در زمان پخت منسجم تر گردد و زیباتر برش بخورد.

ادویه اصلی این کوکوی خوشمزه دارچین و پودر گل سرخ هست که طعم بینظیر و فوق العاده ای به کوکو می دهد، ولی باز ادویه مصرفی به سلیقه شما بستگی دارد.

در صورت کافی نبودن انسجام مواد تخم مرغ چهارم اضافه گردد.

برای تزئین روی کوکو از گردو، زرشک، خلال بادام و پسته و هویج کرانچی به دلخواه بهره ببرید.

منبع: پارسی دی

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 563

به "طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز قالبی؛ شیک و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز قالبی؛ شیک و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید