طرز تهیه اسموتی شیر و خرما ???? مقوی با طعم عالی به 3 روش

به گزارش بانو هما، طعم اسموتی شیر و خرما را امتحان نموده اید؟ این اسموتی در دسته و در عین حال بسیار خوشمزه قرار می گیرد. نوجوانان در سن رشد، افرادی که فعالیت ورزشی انجام می دهند، کهنسالان و … می توانند از فواید بی شمار اسموتی شیرخرما لذت ببرند. البته روش های مختلفی برای درست کردن این اسموتی خوشمزه وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه و مواد در دسترستان آن ها را انتخاب کنید. بعلاوه اسموتی شیر و خرما را به عنوان میان وعده یا یک مقوی می توانید در رژیم غذایی خود جای دهید. در این مقاله از سرویس به طرز تهیه اسموتی شیر و خرما به 3 روش و فوت و فن های طرز تهیه آن می پردازیم. با همراه باشید.

طرز تهیه اسموتی شیر و خرما ???? مقوی با طعم عالی به 3 روش

1- طرز تهیه اسموتی شیر و خرما

زمان آماده سازی و تهیه اسموتی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسموتی شیر و خرما

شیر: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

خرما: 5 عدد

پودر نارگیل: 2 قاشق غذاخوری

کره بادام زمینی: 2 قاشق غذاخوری

پودر دارچین: 1/2 قاشق چای خوری

  • موز: 2 عدد

مراحل طرز تهیه اسموتی شیر و خرما با موز

برای درست کردن این اسموتی مقوی و خوشمزه، ابتدا باید خرما و موز را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس همه مواد را در میکسر با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. در آخر هم اسموتی را در لیوان بریزید و سرو کنید. این اسموتی خیلی سریع آماده می گردد و بدون احتساب زمان یخ زدن موز، اختصاص دادن 5 تا 10 دقیقه وقت، برای درست کردن آن کافی است.

مرحله اول: موزها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی شیر و خرما، موزها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید. سپس آن ها را در یک ظرف یا پاکت زیپ کیپ بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

مرحله دوم: خرماها را آماده کنید

در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید. در این فاصله، خرماها را بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهد. سپس خرماها را همان طور که در آبکش قرار گرفته است، در قابلمه آب جوش قرار دهید. به مدت 2 دقیقه صبر کنید و آبکش را بیرون بیاورید. بلافاصله خرماها را زیر آب سرد بگیرید.

مرحله سوم: پوست و هسته خرماها را بگیرید

خرماها را با دست کمی فشار دهید تا گوشت خرما بیرون بیاید. هسته خرماها را بیرون بیاورید. می توانید خرماها را هم در فریزر بگذارید ولی اختیاری است.

مرحله چهارم: مواد را با هم میکس کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسموتی خرما و شیر، موزهای یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید. موزها را به همراه خرمای پوست و هسته گرفته، پودر دارچین و شیر در مخلوط کن بریزید. همه مواد را با هم بزنید تا مخلوطی یکدست داشته باشید.

مرحله پنجم: کره بادام زمینی را اضافه کنید

در آخرین مرحله، وقتی همه مواد با هم میکس شدند، را هم اضافه و میکسر را به مدت 20 ثانیه روشن کنید تا بافت آن، از هم جدا گردد. سپس اسموتی را در لیوان بریزید و روی آن را با برش های موز حلقه ای شده، پودر یا خلال مغزها و … تزیین و سرو کنید.

2- طرز تهیه اسموتی شیر بادام با خرما

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسموتی شیر بادام و خرما

بادام خام: 200 گرم

آب: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

خرما: 4 عدد

عصاره وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

دارچین: 1/4 قاشق چای خوری

نمک یا عسل: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه اسموتی شیر بادام و خرما

برای درست کردن این اسموتی، ابتدا باید بادام ها را خیس کنید. سپس آن ها را با آب در مخلوط کن بریزید. مایه به دست آمده، شیر بادام است. این شیر را با هسته و پوست گرفته شده (هر طعم خرمایی که می پسندید) و دیگر مواد در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. اسموتی شیر و خرما را به عنوان یک خوشمزه هم می توانید سرو کنید.

مرحله اول: بادام ها را با آب خیس کنید

یک فنجان یا حدود 200 گرم مغز بادام را برای یک شب یا به مدت حداقل 8 تا 12 ساعت در یک ظرف آب خیس کنید. بعد از خیس خوردن، پوسته های قهوه ای رنگ روی مغز بادام ها را به راحتی جدا کنید.

مرحله دوم: مغز بادام را پوره و صاف کنید

مغز بادام های پوست کنده شده را در مخلوط کن بریزید و 2 لیوان آب به آن ها اضافه کنید. ترکیب آب و مغز بادام ها را با هم میکس کنید تا کاملا نرم شوند. در آخر با استفاده از یک پارچه تنظیف، مخلوط به دست آمده را صاف کنید و شیر را از مخلوط جدا کنید. البته می توانید از پوره بادام یا سایر هم در طرز تهیه این اسموتی شیر و خرما بهره ببرید.

مرحله سوم: مواد اسموتی را با هم میکس کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسموتی شیر و خرما، شیر بادام (همراه یا بدون پوره آن) را در مخلوط کن بریزید. هسته و پوست خرماها را جدا کنید و به شیر بادام بیفزایید. وانیل و را هم به ترکیب اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید و همه مواد را با هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: اسموتی شیر خرما را سرو کنید

در این مرحله می توانید برای جدا کردن تفاله های خرما، مایه به دست آمده را از صافی رد کنید. در صورت دلخواه هم کمی عسل یا نمک به آن اضافه کنید. اسموتی شیر بادام با خرما آماده است. می توانید آن را در لیوان بریزید. در نهایت آن را تزیین و سرو کنید.

3- طرز تهیه اسموتی شیر خرما با ارده

این اسموتی هم از مقوی ترین و محبوب ترین انواع اسموتی با شیر و خرما به شمار میرود. روش تهیه اسموتی شیر خرما با، شبیه اسموتی شیر خرما با موز (روش اول) است. با این تفاوت که در طرز تهیه آن، به جای کره بادام زمینی از 2 قاشق غذاخوری ارده استفاده می گردد. می توانید هم از شیر لبنی و هم از شیر گیاهی برای درست کردن این اسموتی بهره ببرید. بعلاوه مقدار خرما را کمتر یا بیشتر می توانید در نظر بگیرید.

فوت و فن های طرز تهیه اسموتی شیر و خرما

*اگر می خواهید به خواص و فواید اسموتی شیر و خرما اضافه کنید، در ترکیبات آن، از انواع مغز و آجیل (بادام، گردو، بادام زمینی و ..) و موز هم می توانید بهره ببرید.

* این اسموتی برای مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد و می تواند به عنوان یک وعده غذایی آن را میل کرد.

*برای شیرین کردن اسموتی، از عسل، شکر، شیره خرما یا شیره انگور هم می توانید بهره ببرید. البته خرما خودش به تنهایی شیرین است و بهتر است این شیرین کننده ها را در صورت لزوم اضافه کنید.

*یکی از چاشنی های متداول به جای عسل، استفاده از کمی نمک است. به میزان نوک قاشق چای خوری نمک را می توانید به اسموتی تان اضافه کنید تا طعم متعادلی بگیرد.

* به مواد این اسموتی، می توانید پودر کاکائو هم اضافه کنید. این کار باعث می گردد رنگ اسموتی تان به قهوه ای تیره بزند و طعم شکلاتی بگیرد.

*استفاده از دانه چیا در طرز تهیه این اسموتی متداول است و آن را غنی تر می نماید.

*اضافه کردن مقداری پودر سنجد به اسموتی شیر و خرما، می تواند آن را برای کسانی که بیماری های مرتبط با معده دارند، مناسب کند.

* شیر بادام به مدت 3 تا 4 روز در یخچال قابلیت ماندگاری دارد. می توانید از خمیر به دست آمده از بادام خیسانده، در اسموتی های دیگر بهره ببرید.

سوالات متداول

مواد اصلی اسموتی خرما و شیر شامل چه مواردی است؟

به عنوان مواد اصلی از انواع شیرهای گیاهی مثل شیر بادام، شیر نارگیل، شیر سویا می توانید بهره ببرید. خرما از دیگر اجزای اصلی این اسموتی است. ولی می توانید از موز و چاشنی هایی مثل دارچین و هل هم بهره ببرید.

پوست خرما را چطور برای اسموتی جدا کنیم؟

اگر پوست خرماها چسبیده است و به سختی جدا می گردد، آن ها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش بیندازید. سپس بلافاصله زیر آب سرد بگیرید. در این حال پوست خرما خیلی سریع و به راحتی جدا می گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 386

به "طرز تهیه اسموتی شیر و خرما ???? مقوی با طعم عالی به 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی شیر و خرما ???? مقوی با طعم عالی به 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید