شربت دو رنگ ژله ای، نوشیدنی خاص برای خواستگای

به گزارش بانو هما، برای درست کردن یک نوشیدنی خاص در مهمانی های مهم خود مانند خواستگاری، می توانید این مدل شربت را درست نموده و از آن لذت ببرید.

شربت دو رنگ ژله ای، نوشیدنی خاص برای خواستگای

در این روزهای گرم سال، یک لیوان شربت خنک می تواند پایه ثابت بسیاری از مهمانی های ما باشد؛ اگر از خوردن شربت با طعم های تکراری خسته شده اید و می خواهید در مهمانی های خود متفاوت عمل کنید، درست کردن یک شربت دو رنگ ژله ای می تواند بسیار تاثیرگذار باشد؛ درست کردن شربت ژله ای بسیار ساده است و در مدت زمان کمی آماده می گردد؛ در نتیجه شما می توانید با درست کردن این مدل شربت، رنگی متفاوت به دورهمی های خود ببخشید؛ در صورتی که تمایل دارید با طرز تهیه شربت دو رنگ مجلسی آشنا شوید، تا انتها این مطلب با خبرنگارانمگ همراه باشید.

چطوری شربت دو رنگ درست کنیم؟

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/How%20to%20make%20two-color%20syrup.mp4

مواد لازم برای تهیه شربت دو رنگ ژله ای

  • پودر ژله به رنگ دلخواه 3 بسته
  • آب 6 لیوان
  • گلاب یا عرق گیاهی به اندازه لازم
  • تخم شربتی

طرز تهیه شربت دو رنگ

روش های مختلفی برای درست کردن شربت ژله ای وجود دارد؛ اما ما در ادامه یکی از ساده ترین رسپی ها را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول تهیه شربت دو رنگ مجلسی

برای درست کردن این شرکت متفاوت در ابتدا ضروری است که 3 بسته پودر ژله را با 6 لیوان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا پودر ژله به خوبی در آب حل گردد؛ برای راحتی کار می توانید ژله را روی بخار کتری قرار داده و آن را بنماری کنید.

مرحله دوم

بعد از آماده کردن پودر ژله ها، آن ها را کنار بگذارید تا خنک گردد و هنگامی که از حرارت افتاد درون یخچال قرار دهید تا نیم بند گردد. این مرحله در تهیه شربت بسیار مهم است.

مرحله سوم

در این فاصله که ژله نیم بند می گردد، تخم شربتی ها را درون آب ولرم خیس کنید تا به خوب پف کند و لعابدار گردد؛ ژله های نیم بند شده را از یخچال بیرون آورده و با چنگال به خوبی خوبی خرد کنید؛

مرحله چهارم تهیه شربت دو رنگ

بعد از خرد کردن ژله ها، روی هر رنگ یک قاشق شکر را به همراه یک قاشق گلاب یا هر نوع عرق گیاهی که دوست دارید بریزید؛ سپس یک قاشق تخم شربتی را هم به هر رنگ ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله انتهای تهیه شربت ژله ای کهکشانی

در نهایت در لیوان های مورد نظر، از هر رنگ ژله آماده شده بریزید؛ توجه داشته باشید اگر بخواهید شربت شما چند رنگ گردد، می توانید در هر لیوان از چند رنگ ژله بهره ببرید. در انتها نیز درون هر لیوان آب سرد ریخته و در آخر هم از چند قالب یخ بهره ببرید.

نکات مهم تهیه شربت ژله ای برای مهمان ها

  • سعی کنید به جای گلاب از عرق بیدمشک بهره ببرید.
  • ژله های نیم بند را طوری خرد کنید تا کمی شل گردد در غیر این صورت تخم شربتی ها درون آب معلق می مانند.
  • حتما تا زمان سرو، شربت را درون یخچال نگهداری کنید.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 577

به "شربت دو رنگ ژله ای، نوشیدنی خاص برای خواستگای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شربت دو رنگ ژله ای، نوشیدنی خاص برای خواستگای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید