سرنوشت تلخ استقلال در فصل نقل وانتقالات

به گزارش بانو هما، انتقال مهدی قایدی و امیرحسین حسین زاده به استقلال منتفی شد و آبی ها دیگر همان اندک شانس را هم برای جذب حداقل یکی از این 2 ستاره ندارند. با این وجود این به درِ بسته خوردن و این نشدن ها و به نتیجه نرسیدن ها برای تیم آبی پوش مرکز در این پنجره نقل وانتقالاتی اصلا اتفاق تازه و بیگانه ای نبوده است. آن ها طی هفته های گذشته بار ها در مسیر جذب بازیکنان مورد نظرشان، قافیه را به رقبای داخلی و خارجی باختند.

سرنوشت تلخ استقلال در فصل نقل وانتقالات

دروازه بان: علیرضا، محمدرضا و امیر

جواد نکونام تمایلی به حفظ حسین حسینی نداشت و سخت در پی جذب یک دروازه بان بود. محمدرضا اخباری جدی ترین گزینه استقلال برای این پست بود که با گل گهر به توافق رسید و عنوان نمود که به خاطر هواداران تراکتور حاضر نشده به استقلال بیاید. در ادامه شاهد جنجال علیرضا بیرانوند بودیم. با پرسپولیس فسخ کرد، به مذاکره با استقلال پرداخت، اما نهایتا با سرخ پوشان برای ادامه همکاری به توافق رسید. استقلال به سراغ جذب امیر عابدزاده هم رفت، اما مذاکرات به انتها نرسید و نهایتا محمدرضا خالدآبادی جوان جذب شد و حسینی هم به حضورش در اردوی آبی ها ادامه داد.

مدافعان: آقاسی و فلاح

جدایی رافائل سیلوا و عدم تمایل به حفظ عارف غلامی باعث شد تا استقلال شدیدا در پی جذب یک مدافع میانی باشد. آن ها برای این پست نیاز به چهار مهره داشتند و آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند برای وارد شدن به یک فصل طاقت فرسا گزینه های کافی نبودند. ابتدا عارف آقاسی در تیررس جواد نکونام قرار گرفت و او می خواست بار دیگر با شاگرد خود کار کند، اما این بازیکن راهی تراکتور شد. در ادامه سامان فلاح به استقلال نزدیک شد، اما این مدافع جوان و آینده دار که در مالکیت باشگاه پیکان بود، سر از سیرجان و تیم گل گهر درآورد تا آبی ها به سراغ ایمان سلیمی بروند.

هافبک ها: مسعود، احسان و رضا

استقلال برای تقویت خط میانی خود در نظر داشت تا مسعود ریگی را بازگرداند، اما عزمی راسخ برای این انتقال وجود نداشت. همین تعلل باعث شد تا ریگی راهی دیگر تیم پرطرفدار مرکز یعنی پرسپولیس شود. احسان پهلوان هم جزو گزینه های مهم نکونام برای بازی در خط هافبک بود، اما بازیکن اسبق پرسپولیس تصمیم گرفت به اصفهان بازشود و این بار برای طلایی پوشان این شهر به میدان برود.

رضا اسدی جزو اهداف بزرگ تیم های مدعی فوتبال ایران بود. هر سه تیم نخست، بازیکن فصل پیش تراکتور را می خواستند، اما این بازیکن با مبلغی نجومی به جمع شاگردان ژوزه مورایس ملحق شد تا استقلال در یک رقابت دیگر شکست بخورد.

مهاجمان: از 2 بوشهری تا امیرحسین و یک اسپانیایی

مهدی قایدی و محمد محبی که به صورت قرضی در استقلال حضور داشتند، پس از نمایشی درخشان به تیم های اصلی خود یعنی شباب الاهلی و سانتاکلارا برگشتند و این اتفاق در حالی رخ داد که هر 2 باشگاه علاقه ای به حفظ این 2 بازیکن نداشتند. با این وجود تلاش استقلال برای حفظ این 2 ستاره ملی پوش کافی نبود. محبی راهی روستوف روسیه شد و قایدی هم به اتحاد کلبا رفت.

امیرحسین حسین زاده دیگر بازیکنی بود که مورد توجه جواد نکونام قرار داشت، اما او نیز گفت این فصل در شارلوا بلژیک خواهد ماند و انتقالش به استقلال منتفی است. در نهایت بد نیست به سرگی انریش هم اشاره ای داشته باشیم. مهاجم اسپانیایی مدنظر سرمربی استقلال که به جای حضور در تهران، به عضویت تیم رئال ساراگوسا درآمد.

حال باید دید در روز های به جای مانده مدیریت باشگاه استقلال آیا بازهم قرار است شکست هایی دیگر را تجربه کند یا انتها می توان بردی بزرگ و پیروزی در یک رقابت نقل وانتقالاتی را برای این تیم به چشم دید. تا امروز که همه چیز بر باد رفته بوده است.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 568

به "سرنوشت تلخ استقلال در فصل نقل وانتقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت تلخ استقلال در فصل نقل وانتقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید