واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه های صمت و اقتصاد

به گزارش بانو هما، تهران (پانا) - پس از حذف باشگاه های فوتبال پرسپولیس و استقلال از جام باشگاه های آسیا، برای برطرف این مشکل این دو باشگاه به وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده است.

واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه های صمت و اقتصاد

به گزارش خبر ورزشی، بحث حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است. دو تیمی که برای دریافت مجوز آسیایی و شرکت در نسخه آینده ACL 2022 با مسائل بزرگی نظیر مالکیت مشترک، بدهی ها به بازیکنان داخلی و خارجی و مسائل مربوط به حسابرسی و مالیاتی روبرو بودند.

چند روز پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به این دو باشگاه، خواهان شفاف سازی بیشتر در این زمینه شد. این دو تیم مدارکی را برای AFC ارسال نموده بودند که کمیته صدور مجوز حرفه ای نیز در این نامه ایرادات خود را عنوان نمود و به مدت 5 روز به سرخابی ها زمان داد تا مسائل خود را حل نموده و مدارک و دفاعیات نو را مجددا بارگذاری نمایند. در حالیکه ایراد اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس بحث مالکیت مشترک بود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و رئیس مجمع این دو تیم بزرگ مرکز در پی حل مسائل پیش آمده بود تا بتواند با واگذاری مالکیت دو تیم، مانع از حذف آنها از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گردد. با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل گردد. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

نکته جالب در مورد این واگذاری مربوط به باشگاه پرسپولیس است که بلافاصله بعد از واگذاری این باشگاه به وزارت اقتصاد و دارایی، صدای طرفداران این تیم را درآورده است. ماجرا اینجاست که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد یک فرد فوتبالی و البته به شدت استقلالی است. خاندوزی حتی در مصاحبه ای از عشق و علاقه اش به استقلال و اینکه از بچگی برای تماشا بازی ها و تشویق تیم محبوبش به ورزشگاه می رفته، صحبت نموده است. مصاحبه ای که بارها بین پرسپولیسی ها دست به دست شده و آن ها از این مصاحبه به عنوان سند استقلالی بودن وزیر اقتصاد استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 307

به "واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه های صمت و اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه های صمت و اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید