رفتارهای فرهاد مجیدی شان باشگاه استقلال را زیر سوال می برد

به گزارش بانو هما، تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال تهران معتقد است فرهاد مجیدی در روبرو شدن با علیرضا منصوریان رفتار خوبی را انجام نداده است.

رفتارهای فرهاد مجیدی شان باشگاه استقلال را زیر سوال می برد

به گزارش ایران ورزشی، در حالی که مجموعه بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال در سکوت کامل به سر می برند و در تلاشند با حفظ آرامش وارد میدان دربی شوند اما پیشکسوتان استقلال در مصاحبه های خود به این نکته مهم اشاره دارند:استقلال برای قهرمانی باید حتماً در دربی پیروز گردد. این جمله را مهدی پاشازاده هم به زبان می آورد. مردی که اعتقاد دارد اگر آرامش از استقلال گرفته نگردد، این تیم به سمت قهرمانی در لیگ بیست و یکم پیش خواهد رفت. پاشازاده در حالی که نگران بعضی رفتارهای فرهاد مجیدی است، شانس یکسانی را هم برای دو تیم در این بازی فوق حساس قائل است.

شما دربی های کمی را به عنوان بازیکن تجربه نکرده اید. حال و هوای این بازی را برای مان توصیف کنید.

یک بازی کاملاً روحی و روانی است. یادم می آید گاهی در دربی ها برنده می شدیم در حالی که حال خوشی پیش از دربی نداشتیم و شرایط تیم مان اصلاً خوب نبود. گاهی وقت ها هم در دربی شکست خوردیم در حالی که تصور می کردیم به واسطه بردهایی که قبل از این بازی به دست می آوردیم، قطعاً برنده این بازی هستیم. این بازی جور دیگری است. یک بازی خاص و عجیب و غریب. اما به هرحال این طور هم نیست که نگردد از پس فضای این بازی عبور کرد و نتیجه نگرفت. بردن در دربی هم راه خودش را دارد.

استقلال با 6 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس اوضاع بهتری دارد. می توانیم این شرایط را ملاک رجحان دوباره استقلال در دربی بدانیم.

همین طور که گفتید استقلال شرایط بسیار ایده آلی دارد. اختلاف 6 امتیازی با نزدیک ترین تعقیب نماینده بسیار ایده آل است. به جملاتی که در سؤال قبل به شما گفتم. حقیقت این است که دربی رو ندارد و هرگز نمی توانیم بگوییم چون استقلال اکنون شرایط بهتری در قیاس با پرسپولیس دارد و قدری هم کانون تیم رقیب به خاطر بعضی مسائل حاشیه ای شده، پس قطعاً برنده این بازی خواهد بود. نباید به این بازی خاص این طوری نگریست. الان شرایط پرسپولیس روی کاغذ بدتر از استقلال است اما آیا می توانیم با قاطعیت بگوییم که این تیم بازنده دربی خواهد بود؟ نه نمی توانیم این جمله را بیان کنیم چون این بازی اتمسفر متفاوتی دارد و کسی بدرستی نمی داند درونش چه فعل و انفعالی رخ می دهد.

انگار جریانی مربی دو تیم را به سمتی می برد که پیش بینی نمی نمایند.

شما هیچ وقت با قطعیت نمی توانید بگویید کدام تیم برنده این بازی است. یا اینکه قطعاً کدام بازیکن گل می زند. یا اینکه تفکرات مربیان جواب می دهد یا خیر. گاهی به بازیکنان توصیه می گردد اما آنها می فرایند و کار خودشان را در زمین انجام می دهند که این نتیجه استرس های پنهان این بازی است. اما من حقیقتاً انتظار دارم یک بازی زیبا انجام گردد تا طرفداران از تماشا این بازی لذت ببرند. طبیعی است که من هم دوست دارم استقلال این بازی را ببرد.

فکر می کنید استقلال بازی را تهاجمی آغاز کند یا پرسپولیس؟

خیلی خوب است که اگر دو تیم بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دهند. واقعیت این است که نسبت به این دربی احساس خوبی ندارم. البته از لحاظ فنی عرض کردم. فکر می کنم حواشی قبل از دربی باعث کاهش بار فنی این بازی می گردد. شاید دو تیم با احتیاط گام به میدان بگذارند. این بیشترین احتمالی است که نسبت به این بازی می دهم. اما یک چیز دیگر. اگر پرسپولیس حمله کند، آن وقت استقلال هم ضد حمله های خطرناکش را سروشکل می دهد. استقلال تیمی است که خوب ضد حمله انجام می دهد که جلو آمدن پرسپولیس می تواند به نتیجه بخش بودن حملات استقلال یاری کند. اما این انتظار آرمانی من است در حالی که حسی به من می گوید شاید این بازی اصلاً با کیفیت و زیبا از آب درنیاید. امیدوارم این طور نگردد.

قبل از این بازی علیرضا منصوریان اظهاراتی علیه فرهاد مجیدی انجام داد که نتیجه بی تفاوتی سرمربی استقلال به هم تیمی سابقش بود. شما با هر دو نفر هم تیمی بودید و حتی رفت و آمد خانوادگی هم داشتید. چرا این فضا به وجود آمده است.

من می خواهم از بعد حرفه ای به ماجرا نگاه کنم. یک آدم میهمان شما است، به تهران آمده، با تیمت بازی دارد و باید 90 دقیقه مقابلش قرار بگیری. اصلاً نمی خواهم احساسی به ماجرا نگاه کنم. بحث من حرفه ای است. باید یک مربی به عنوان میزبان چه رفتاری انجام دهد؟

قطعاً باید به سمت مربی حریف برود.

همین طور است. من شخصاً قبل از بازی سمت مربیان نمی روم. اعتقادم این است که باید بعد از بازی این کار را انجام دهیم چون برای این کار فلسفه دارم. اصلاً من نوعی از منصوریان خوشم نمی آید. ادب چه می گوید؟ باید بایستیم و با رفتار نامناسب مربی تیم رقیب را تحقیر کنیم؟ آن هم مردی که روزگاری با او هم تیمی بودیم؟ این رفتار اصلاً زیبنده نام استقلال نیست. آقای مجیدی! باید با منصوریان دست می دادی، به او خسته نباشید می گفتی و می رفتی. این چه کارهایی است که انجام می دهیم. به خدا شأن باشگاه استقلال زیر سؤال می رود.

به نظر می رسد فرهاد مجیدی تحت تأثیر مشاوره های غلط قرار گرفته است یا اینکه نمی تواند گاهی تصمیم مناسبی در بزنگاه ها بگیرد. شاید افکارش درگیر افرادی است که آینده نگر نیستند و خط نادرست به او می دهند.

من جای فرهاد باشم همین جا توقف می کنم. روی نیمکت استقلال، پورحیدری، حجازی و قلعه نویی نشسته اند و قبل از اینها هم مردان بزرگی مانند رایکوف. خیلی های دیگر هم هستند. آقای مظلومی، آقای مرفاوی، خود منصوریان و مربیان خارجی، کجا این چنین رفتاری با رقیب خود انجام داده اند؟! یک مثال برای من بیاورید تا باور کنم اشتباه می کنم. حتی یک نمونه هم از این رفتارها وجود ندارد. هیچ وقت و در هیچ نقطه ای. یک دست دادن ساده این همه دنگ و فنگ ندارد. واقعاً متأسفم.

چه توصیه ای برای مجیدی دارید؟

مجیدی باید بعضی رفتارهایش را اصلاح کند. اگر با همین فرمان پیش برود قهرمانی را از استقلال می گیرد. باز هم تکرار می کنم تنها کسی که می تواند قهرمانی را از استقلال بگیرد همین آقا است و من نگرانم و می ترسم که چنین اتفاقی رخ دهد. امیدوارم همه چیز ختم به خیر گردد و با رفتارهای عاقلانه و آینده نگرانه روی نیمکت تیمی بنشینیم که روزگاری آرزوی مان بوده. حرف دیگری نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 327

به "رفتارهای فرهاد مجیدی شان باشگاه استقلال را زیر سوال می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتارهای فرهاد مجیدی شان باشگاه استقلال را زیر سوال می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید