سبزیهای سحرآمیز

به گزارش بانو هما، متخصصان تغذیه به تمام افرادی که خواستار سلامت بدن شان هستند توصیه می نمایند مصرف دو تا سه واحد سبزیجات تازه را در لیست رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. حتما می پرسید هر واحد سبزیجات معادل چیست؟ در پاسخ باید بگوییم در صورت خرد کردن سبزی های خام، یک لیوان آن ها یک واحد محسوب می گردد. در زیر با خواص ده نمونه از این سبزیجات سحرآمیز و ضامن سلامتی آشنا می شوید.

سبزیهای سحرآمیز

سبزیهای سحرآمیز

متخصصان تغذیه به تمام افرادی که خواستار سلامت بدن شان هستند توصیه می نمایند مصرف دو تا سه واحد سبزیجات تازه را در لیست رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. حتما می پرسید هر واحد سبزیجات معادل چیست؟ در پاسخ باید بگوییم در صورت خرد کردن سبزی های خام، یک لیوان آن ها یک واحد محسوب می شود. در زیر با خواص ده نمونه از این سبزیجات سحرآمیز و ضامن سلامتی آشنا می شوید.

پیاز

پیاز سرشاز از کوئرستین، ترکیبی در خانواده ی فلاونوییدهاست و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. دریافت این ماده از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می نماید و احتمال ابتلا به انواع سرطان ها به خصوص سرطان مثانه را کاهش می دهد.

کلم بروکسل

بیشترین اندازه ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم در این سبزی یافت می شود. بنابراین به منظور تقویت سیستم دفاعی بدن، کاهش فشار خون بالا و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی توصیه می شود کلم بروکسل را روزانه مصرف کنید.

فلفل دلمه ای

با مصرف نوع رنگی این سبزی، بدن شما بتاکاروتن فراوانی دریافت خواهد نمود. فلفل دلمه ای منبع عالی ویتامین C، به طوری که با خوردن صد گرم از آن 140 میلی گرم ویتامین C دریافت خواهد شد.

گل کلم

گل کلم منبع خوبی از پتاسیم است و فشارخونی ها باید به آن توجه بیشتری نمایند. اسید فولیک گل کلم برای کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند بسیار مفید است.

هویج

هویج فیبر بسیاری دارد و یبوست را برطرف می نماید. بتاکاروتن ماده ی مغذی دیگری در هویج است.

گوجه فرنگی

این ماده ی غذایی منبع آنتی اکسیدان های قوی مثل ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن است که از بروز سرطان، بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می نمایند. اگر می خواهید سیستم دفاعی قوی داشته باشید، حتما گوجه فرنگی بخورید.

مارچوبه

یادتان باشد خوردن پنج ساقه مارچوبه، تامین نماینده ی احتیاج روزانه ی بدن شما به اسیدفولیک است. مارچوبه ترکیب هایی دارد که از بروز نفخ در بدن جلوگیری می نماید، بنابراین اگر زیاد نفخ می کنید بهتر است مارچوبه را در برنامه ی غذایی روزانه تان بگنجانید.

سیر

سیر منبع پتاسیم است، به طوری که با خوردن صد گرم از آن 620 میلی گرم از این ماده ی معدنی دریافت می شود. سیر منبع سلنیوم و روی است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروس دارد.

کلم قرمز

رنگ ارغوانی این سبزی به وجود لیکوپن برمی شود که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و یک ماده ی مغذی ضد پیری است. کلم قرمز منبع مناسب پتاسیم هم هست، بنابراین کسانی که فشار خون بالایی دارند باید آن را در رژیم غذایی روزانه ی خود قرار دهند.

خیار

خیار آب فراوانی دارد، بنابراین در روزهای گرم خوردن آن توصیه می شود. هم چنین ویتامین K و پتاسیم موجود در خیار خونریزی های طولانی مدت و فشارخون را از بین می برد.

منبع:7 روز زندگی شماره 136

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 111

به "سبزیهای سحرآمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزیهای سحرآمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید