استرداد 4درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی وفناوری، سورنا ستاری با اشاره به اختصاص سهم عوارض ارزش افزوده به شرکت های مستقر در پارک ها گفت: با تصویب آئین نامه اجرایی مربوط به عوارض ارزش افزوده دریافتی از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری، هزینه جاری شرکت های مستقر کاهش می یابد.

استرداد 4درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری

ستاری، با بیان این که 4 درصد عوارض شهرداری مربوط به شرکتهای عضو پارک ها، به خود پارک مسترد می گردد ادامه داد: این مقدار، صرف هزینه های زیرساخت و توسعه خدمات شهری خواهد شد و به صورت غیر مستقیم، صرف توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری می گردد.

وی افزود: این 4 درصد از مالیات بر ارزش اضافه کرده، سهم شهرداری ها بود که بر اساس تبصره 7ماده 39 قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده، عوارض ارزش اضافه کرده دریافتی از شرکت های فناور مستقر در پارک های علم و فناوری، به این کسب وکارها اختصاص خواهد یافت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، ادامه داد: تا پیش از این مصوبه، پارک های علم و فناوری، به ویژه آن دسته ای که اقدام به واگذاری ارضی به شرکت ها و مؤسسات فناور می کردند، نسبت به دریافت خدمات شهری و تأمین زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکت ها با مشکل تأمین اعتبار روبرو بودند.

ستاری، با بیان این که سهم این عوارض زمینه ساز کاهش هزینه شرکت های مستقر در پارک ها خواهد شد، ادامه داد: در این آئین نامه، عوارض ارزش اضافه کرده شرکت های مستقر در هر پارک که از طریق سازمان امور مالیاتی کشور به صورت ماهانه دریافت می گردد، اما سهم عوارض ارزش اضافه کرده دریافتی از هریک شرکت های پس از واریز به حسابی به نام سازمان امور مالیاتی کشور که از طریق خزانه داری کل کشور افتتاح می گردد، به صورت صد درصد به ترتیب فهرست های ارسالی از سوی شرکت های یاد شده به همان پارک محل استقرار باز می گردد.

وی از اختصاص این مقدار به توسعه زیست بوم نوآوری در پارک های علم و فناوری گفت و ادامه داد: این مبلغ به توسعه و نگهداری زیرساخت ها و فضاهای عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری اختصاص می یابد.

معاون علمی و فناوری از اعلام فهرست پارک های علم و فناوری به سازمان امور مالیاتی گفت و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ایجاد سامانه ثبت اطلاعات شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری، زمینه را برای اختصاص این سهم به رونق زیست بوم نوآوری و فناوری فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 213

به "استرداد 4درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرداد 4درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید