جزئیاتی از وام های دانشجویی که در سال تحصیلی جاری پرداخت می گردد ، مسائل ادامه دار سامانه آموزشیار

به گزارش بانو هما، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

جزئیاتی از وام های دانشجویی که در سال تحصیلی جاری پرداخت می گردد ، مسائل ادامه دار سامانه آموزشیار

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن ها حائز اهمیت بود. گزیده ای از مهم ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه ها در هفته گذشته را مرور می کنیم.

فرآیند ثبت نام و پرداخت وام های دانشجویی

ثبت نام وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از چهارم آبان ماه شروع شده و تا یکم دی ماه ادامه دارد.

بر اساس اعلام صندوق رفاه، دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلیِ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دولتی، پیغام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و غیردولتی و آزاد اسلامی می توانند پس از مطالعه شرایط و ضوابط دریافت وام ها در آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام های دانشجویی، جهت ثبت درخواست خود به وسیله پورتال دانشجویی صندوق رفاه اقدام کنند.

لازم به ذکراست، فرآیند پرداخت وام دانشجویی از مرحله ثبت نام تا پرداخت و بعلاوه بازپرداخت وام های دانشجویی از سوی صندوق رفاه اعلام شده است که دانشجویان می توانند بر اساس بخشنامه ثبت نام کنند.

دلیل مشکل 15 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در پرداخت شهریه چه بود؟

دو سالی است که دانشگاه آزاد با هدف یکپارچه سازی فعالیت های آموزشی، سامانه آموزشیار را راه اندازی کرد سامانه ای که از صفر تا صد فعالیت های آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد را در برمی گیرد و دانشجویان باید مجوز ورود به کلاس درس را با ثبت نام در این سامانه آموزشی دریافت کنند.

این سامانه 6 ماه پس از راه اندازی با مسائل زیادی روبرو بود که مسئولان دانشگاه آزاد گفتند که این سامانه به صورت آزمایشی راه اندازی شده تا مسائل این سامانه استخراج و در مدت زمان کوتاهی برطرف گردد که دانشجویان بتوانند به راحتی مسائل آموزشی خود را به وسیله این سامان پیگیری و حل کنند.

پس از مدتی از کارکرد این سامانه آموزشی بیش از 50 ایراد فنی به این سامانه از سوی دانشجویان و کارشناسان آموزشی استخراج شد که باید این ایرادات در اسرع وقت رسیدگی می شد؛ اما از این قولی که مسئولان دانشگاه آزاد مبنی بر برطرف مسائل سامانه آموزشی آموزشیار بیش از دو سال می گذرد، اما همچنان دانشجویان با معضلات این سامانه دست و پنجه نرم می کنند.

حیدری: دانشگاه آزاد پیگیر اقدام غیر قانونی کننده نجف آباد خواهد بود

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اقدام کننده نجف آباد گفت: رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان و رئیس واحد دانشگاه آزاد نجف آباد در حال پیگیری هستند و یک موضوع ملی است و اقدامی که صورت گرفته بسیار جای بحث دارد.

وی اضافه نمود: ابعاد مسئله تعیین نیست که طبق چه اصولی این اقدام صورت گرفته است و آیا تخریب دیوار دانشگاه احتیاج به مجوز قضائی داشت یا خیر؟

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نمود: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان دانشگاه آزاد اصفهان در حال مشورت برای پیگیری مسئله و اگر احتیاج باشد شکایتی از این اقدام انجام گردد. مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون رفتار کنندگان قرار است این مسئله را پیگیری کند.

صندوق رفاه جدول مبالغ وام های دانشجویی را گفت

ثبت نام وام های دانشجویی از چهارم آبان ماه شروع شده و تا یکم دی ماه امسال فرآیند ثبت نام ادامه خواهد یافت. دانشجویان دوماه برای ثبت نام وام های دانشجویی فرصت دارند. در حال حاضر پنج نوع وام شامل وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری، تحصیلی و وام ویژه دکتری به دانشجویان ارائه می گردد که با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی تازه (1400-1401) مبالغ تمام این وام ها به جز وام ویژه دکتری تا سقف 30 درصد افزایش یافت.

مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه تازه به 1ملیون و 950 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل (دو برابر دانشجویان مجرد) به 3 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافت.

بعلاوه وام ودیعه مسکن متاهلی که برای همه مقاطع تحصیلی یک بار در طول هر مقطع تحصیلی پرداخت می گردد، در شهر تهران 25 میلیون تومان، در کلان شهر ها 20 میلیون تومان و در سایر شهر ها 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با 30 درصد افزایش به ترتیب در تهران به 32 میلیون و 500 هزار تومان و در کلان شهر ها به 26 میلیون تومان و در سایر شهر ها به 19 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

صالحی عمران: آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه فنی و حرفه ای

صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در مورد برنامه ریزی برای بازگشائی این دانشگاه گفت: کرونا اگر چه یک مشکل بود، اما مزیت هایی هم درعین حال داشت یکی از مهمترین مزیت هایش برای سیستم آموزشی این بود که آموزش ترکیبی را ایجاد کرد. راهکاری که سال ها سیستم آموزشی جهان سراغش رفته بود که به عنوان جهتی در کنار آموزش سنتی باید وجود داشته باشد و ما آن را تحت عنوان آموزش ترکیبی می شناختیم. خیلی از کشور این جهت آموزشی را شروع نموده بودند و جهت گیری کرونا باعث شد یک فایل تازه و یک جهت دیگری برای نظام های آموزشی علی الخصوص دانشگاه ها به نام آموزش الکترونیکی و مجازی ایجاد کنیم.

وی اضافه نمود: خیلی از آموزش ها احتیاج به حضوری بودن ندارد. در دانشگاه فنی و حرفه ای مدل آموزش ترکیبی را پیش رو خواهیم داشت و کمیته های برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه روی آن کار می کنند. اگر حتی کرونا هم برود سیستم آموزش مان به صورت ترکیبی و هیبریدی بخشی به صورت سنتی وبخشی هم به صورت آموزش مجازی و الکترونیکی خواهد بود. این مدل را پذیرفتیم، روی آن کار می کنیم. در گروه های برنامه ریزی درسی و آموزشی بخشی از آن صورت گرفته و به زودی نهایی خواهد شد.

اتصال خط هفت مترو تهران به کوی دانشگاه تهران

به منظور تسهیل در عبور و مرور دانشجویان و اتصال کوی دانشگاه به شبکه متروی شهر تهران، جلسه مشترکی با حضور مسعود رنجبریان، شهردار منطقه 6، علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران، علی رضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران و سعید حبیبا، معاون سابق دانشجویی دانشگاه، در کوی دانشگاه تهران برگزار گردید.

در این جلسه وجهی، ضمن بیان ویژگی های ممتاز کوی دانشگاه و حضور تعداد کثیری از دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ترافیک ایجاد شده در منطقه امیرآباد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اتصال کوی دانشگاه تهران به شبکه متروی تهران، ضرورتی انکارناپذیر است؛ که نه تنها شرایط عبور و مرور دانشجویان خوابگاهی را تسهیل می نماید، بلکه منجر به کاهش ترافیک در منطقه خواهد شد.

در ادامه این جلسه، امام، مدیرعامل متروی تهران، خبر از راه اندازی ایستگاه پارک تبادل نظر تا شش ماه آینده داد و اعلام کرد که در جلسات مشترک سال گذشته، بحث اتصال کوی دانشگاه تهران به شبکه مترو به وسیله ایستگاه پارک تبادل نظر مطرح بود، اما با عدم همکاری کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این طرح مسکوت مانده، ولی شرکت متروی تهران علاقمند به همکاری با کوی دانشگاه تهران می باشد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه الزهرا (س) تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار می گیرند

معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در اطلاعیه ای گفت: تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه الزهرا (س) تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار می گیرند.

در این اطلاعیه آمده است، مدت زمان این بیمه یک سال است و دانشجویان می توانند برای ثبت نام به معاونت دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند.

گفتنی است، دانشجویان برای استفاده از این بیمه می توانند بیست روز بعد از بروز حادثه مدارک پزشکی خود را به اداره امور دانشجویی ارائه و هزینه خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 172

به "جزئیاتی از وام های دانشجویی که در سال تحصیلی جاری پرداخت می گردد ، مسائل ادامه دار سامانه آموزشیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از وام های دانشجویی که در سال تحصیلی جاری پرداخت می گردد ، مسائل ادامه دار سامانه آموزشیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید