نخستی عجیبی که معادلات تاریخ را دگرگون خواهد نمود!

به گزارش بانو هما، یک گونه انسانی منقرض شده که صدها هزار سال پیش می زیسته، ممکن است عمداً نمادهای معنادار مرتبط با مرگ خود را در اعماق غارهای آفریقای جنوبی دفن نموده باشد، رفتارهای پیشرفته ای که عموماً منحصر به نئاندرتال ها و انسان های مدرن و انسان خردمند هستند. اگر تایید گردد، این دفن ها اولین دفن هایی خواهند بود که دست کم 100000 سال پیش تا به امروز شناخته شده اند.

نخستی عجیبی که معادلات تاریخ را دگرگون خواهد نمود!

به گزارش خبرآنلاین، این ادعاها که امروز در دو مقاله تحقیقاتی آپلود شده، به وسیله دیرینه انتروپولوژیست لی برگر در کنفرانسی در دانشگاه استونی بروک در نیویورک اعلام شد.

این انتشارات هشت سال پس از آن منتشر شد که برگر برای اولین بار از کشف یک گونه نو هومینین در داخل سیستم غار ستاره در 25 مایلی شمال غربی ژوهانسبورگ اطلاع داد. این گونه که Homo naledi نام دارد، با مقدار کوچکش، از جمله مغز تقریباً یک سوم مقدار انسان امروزی و ترکیبی گیج نماینده از ویژگی های آناتومیکی بسیار قدیمی و نسبتاً مدرن تعیین می گردد.

بقایای اسکلت کشف شده در غار در یک زیرسیستم منفرد و غیرقابل دسترسی متمرکز شده اند و قدمت آن بین 335000 تا 241000 سال پیش است، دوره ای که انسان های مدرن تازه در آفریقا آغاز به ظهور نموده بودند.

برگر می گوید: ما فضای فرهنگی گونه های غیر[مدرن] انسانی را یافته ایم. این تحقیق به وسیله انجمن نشنال جئوگرافیک، جایی که برگر کاوشگر در محل اقامت دارد، حمایت می گردد.

تیم برگر در سال 2015 زمانی که برای اولین بار کشف هومو نالدی را خاطرنشان کرد، احتمال دفن عمدی را بیان کرد. این معقول ترین شرح به نظر می رسید که چگونه بیش از 1800 تکه استخوان در اعماق محفظه ای زیرزمینی قرار می گیرد که تنها با یک قطره عمودی چهار طبقه به وسیله یک شکاف 7.5 اینچی پهن - به طول یک مداد - که آنها را Chute نامیده اند، قابل دسترسی است.

علاوه بر این، شرایط و سالم بودن بعضی از بقایای اسکلت حاکی از آن است که مرده ها احتمالا با دقت روی کف اتاق گذاشته شده اند.

بسیاری از کارشناسان نسبت به این که یک انسان کوچک مغز می تواند چنین رفتاری شبیه انسان امروزی داشته باشد، تردید داشتند و در عوض،بر این باور بودند که این استخوان ها به وسیله شکارچیان به داخل غار برده شده است. اما تکه های استخوان هیچ اثری از خراش نداشتند و تجزیه و تحلیل محیط غار و رسوبات، حاکی از آن است که استخوان ها رسوبات آب را داشتند.

سایر شکاکان معتقدند که انسان های امروزی، که احتمالاً برای حداقل 50000 سال با هومو نالدی در جنوب آفریقا همپوشانی داشته اند، ممکن است اجساد را به وسیله ناودان یا گذرگاه دیگری که از آن موقع فروریخته است، به داخل برده باشند. اما تیم Rising Star هیچ نشانه ای از انسان مدرن و هیچ مدرکی دال بر ورود ثانویه پیدا نکرد.

محققان در سال 2017 به غار بازگشتند و آغاز به انجام یک سری اکتشافات کردند که تا به امروز به طور کامل فاش نشده است. یک گروه از استخوان ها به صورت بلوک های کامل استخراج و در گچ تثبیت شدند. سی تی اسکن بلوک ها بقایای حداقل سه نفر از جمله یک نوجوان را نشان داد. بقایای این جوان به طرز قابل توجهی دست نخورده به نظر می رسد، شامل 30 دندان به ترتیب، دو سری دنده، پای راست، مچ پا و استخوان های اندام تحتانی. در نزدیکی دست راست، سنگی وجود دارد که محققان فرض می نمایند ممکن است یک مصنوع یا ابزار سنگی باشد، اما بعضی از کارشناسان خارجی این ارتباط را کاملاً رد می نمایند.

منبع: NATIONAL GEOGRAPHICS

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 550

به "نخستی عجیبی که معادلات تاریخ را دگرگون خواهد نمود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستی عجیبی که معادلات تاریخ را دگرگون خواهد نمود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید