خوراکی رژیمی که شما را مبتلا به سرطان می نماید

به گزارش بانو هما، نتایج یک آنالیز در مقیاس بزرگ نشان می دهد، یک نوع محصول رژیمی علاوه بر اینکه افراد را چاق می نماید، آنها را در معرض سرطان نیز قرار می دهد.

خوراکی رژیمی که شما را مبتلا به سرطان می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز در مقیاس بزرگ نشان می دهد که بعضی از شیرین نماینده های مصنوعی مورد استفاده در غذهاا و نوشیدنی ها خطر ابتلا به سرطان را تا 13 درصد افزایش می دهند.

محققان اروپایی به ارتباطی بین شیرین نماینده های مصنوعی و سرطان پی بردند؛ کارشناسان موسسه ملی بهداشت فرانسه این مطالعه را تکمیل کردند و دریافتند شیرین نماینده های مصنوعی علاوه بره افزایش ریسک ابتلا به سرطان، منجر به چاقی افراد می شوند.

کارشناسان مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه و دانشگاه سوربن پاریس رژیم غذایی و سلامت 100 هزار نفر را در طول هشت سال پیگیری کردند. آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان در افرادی که به طور منظم شیرین نماینده های مصنوعی مصرف می نمایند، به مقدار قابل توجهی بیشتر است.

بالاترین خطر برای شیرین نماینده های آسپارتام و آسه سولفام-K مشاهده شد که هر دو در انگلیس در محصولاتی مانند ماست و حتی پنیر استفاده می شوند. یافته ها نشان می دهد افرادی که مقادیر بیشتری (معمولاً 79 میلی گرم در روز) شیرین نماینده های مصنوعی مصرف می نمایند، 13 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

در حالی که این نتایج احتیاج به تکرار در سایر گروه های مقیاس بزرگ و مکانیسم های اساسی دارند که به وسیله مطالعات تجربی معین شده اند، اما آنها بینش های مهم و جدیدی را برای ارزیابی مجدد مداوم شیرین نماینده های افزودنی غذا به وسیله سازمان ایمنی غذای اروپا و سایر آژانس های بهداشتی در سطح دنیا ارائه می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 341

به "خوراکی رژیمی که شما را مبتلا به سرطان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی رژیمی که شما را مبتلا به سرطان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید