خبرنگاران وزیر صمت برای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی جایگاه قانونی تصویب کند

به گزارش بانو هما، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی مبنای قانونی ندارد گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به فعالیت های اجتماعی این بنگاه ها جایگاه قانونی بدهد.

خبرنگاران وزیر صمت برای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی جایگاه قانونی تصویب کند

محمد جواد فدایی روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اضافه نمود: رزم حسینی به نام کسی که این ایده را در استان کرمان توسعه داد و ساختار و نام برای آن درست کرد لازم است تا لایحه ای به مجلس ببرد یا مصوبه هیات دولت را در زمینه مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصای بگیرد.

وی شرح داد: مسئولیت اجتماعی شرکت های مالی به دلیل اینکه مبنای قانونی ندارد و براساس تفاهم است، به اعتقاد مدیران آن مجموعه بستگی دارد و معین هایی که در ارزیابی فعالیت ها در استان در گروه سبز قرار گرفته اند، نشان می دهد مدیرانش به مسئولیت اجتماعی اعتقاد داشته اند و در گروه قرمز زیاد اعتقادی نداشته و عملا هم پیروز نبوده اند.

استاندار کرمان بیان نمود: شرکت های بزرگ از جمله مس، گل گهر و گوهر زمین در منطقه ها دیگر استان در حوزه فعالیت خود سرمایه گذاری کرده اند که درخواست داریم این کارها توسعه پیدا کند، تا به توسعه متوازن استان برسیم.

وی گفت: برخی از کارها در منطقه های از استان متوقف شده که باید دنبال شود زیرا حیف است کاری که آغاز شده، معطل بماند زیرا، در این صورت کارهای قبلی را هم از دست می دهیم.

فدایی اضافه نمود: از مدیرعامل و همکاران گوهرزمین تشکر می کنم زیرا کارهای خوبی در منطقه منوجان اجرا شده است و شرکت مس هم در زمینه مقابله با کرونا به کرمان، رفسنجان و سیرجان کمک زیادی کرد و گل گهر در تامین ماشین آلات لایروبی رودخانه ها همکاری خیلی خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: به صورتجلسات نشست ها نباید بی اعتنا باشیم، این ها سند است که به آنها مراجعه می شود و به موقع خود مورد استناد قرار می گیرد.

100 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به کارآفرینان پرداخت می شود

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اشاره به فعالیت های این شرکت به نام معین مالی گفت: با همکاری بانک صادرات در شهرهای شهربابک، انار، رفسنجان و پاریز، 100 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد به 300 طرح کارآفرینی پرداخت می شود تا اشتغال انجام شود.

اردشیر سعدمحمدی اضافه نمود: همچنین بیمارستان 55 تختخوابی شهدای مس را در رفسنجان افتتاح کردیم و بیمارستان 40 تختخوابی هم با تجهیزات کامل در شهربابک آماده بهره برداری شده است.

وی بیان نمود: مرکز نوآوری به مبلغ 26 میلیارد تومان در رفسنجان ایجاد شده تا برای صنایع هایتک و نانو و ارزش اضافه نموده بیشتر با حضور نخبگان استان دنبال شود که کار بی نظیری در استان کرمان است.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: ایجاد تصفیه خانه برای تامین آب شرب سالم برای مردم رفسنجان را دنبال می کنیم که 100 میلیارد تومان برای این تصفیه خانه هزینه می شود.

وی ادامه داد: آگهی معدن کرور عنبرآباد هفته آینده در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ می شود تا با ایجاد کارخانه کنسانتره، منطقه جنوب استان در گردش مالی شرایط بهتری پیدا کند و مراحل احداث معدن نوچون هم در حال انجام کارهای نهایی است که کارخانه کنسانتره 50 تنی برای استخراج مولیبدن ایجاد می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 59

به "خبرنگاران وزیر صمت برای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی جایگاه قانونی تصویب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر صمت برای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی جایگاه قانونی تصویب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید