حتما در سفر بعدی تان این سوغاتی ها را خریداری کنید

به گزارش بانو هما، برترین سوغاتی ها

آیا تا به حال پیش آمده که در سفر به جایی سوغاتی هایی خریداری کنید و بعد از آن ببینید که این سوغاتی ها نه به درد خودتان می خورد و نه اطرافیانتان؟! مطمئنا پیش آمده مثلا عروسک ها و یا نمادهایی از کشور ها مثل نماد برج مجسمه برج ایفل پاریس و یاچیزهایی از این قبیل که در 99 درصد مواقع هم مجبور می شوید که این سوغاتی ها را دور بیندازید؛ اما 1 درصد مواقع هم سوغاتی هایی که خریده اید کاربردی می شوند و به درد بخور، وسایلی که هر بار از آن ها استفاه می کنید و یا به آن ها نگاه می کنید یاد سفرتان می افتید. خبرنگاران به شما برترین سوغاتی ها را معرفی می نماید، سوغاتی هایی کاربردی که بعد از خریدشان پشیمان نخواهید شد.

حتما در سفر بعدی تان این سوغاتی ها را خریداری کنید

مواد غذایی خاص: البته شاید که این ایده ای تازه نباشد اما خریدن و همره آوردن مقداری از غذایی که در آخرین سفرتان داشته اید و آوردن آن به خانه می تواند از برترین سوغاتی ها و بسیار نوستالژیک باشد و علاوه بر آن می توانید مقداری از این غذا و مواد غذایی را با دوستان و خانواده تان هم تقسیم کنید تا آن ها هم با طعم غذاهای دیگر منطقه ها آشنا شوند. در بسیاری از کشورهای خارجی می توانید مغازه هایی را پیدا کنید که به طرز خلاقانه ای مواد غذایی منطقه خود را بسته بندی نموده و به فروش می رسانند و گردشگران هم مشتریان پر و پا قرص این غذاها هستند.

ادویه و چاشنی ها: از آن جا که ادویه ها و چاشنی ها موادی فاسد نشدنی هستند می توانند هدیه خوبی به عنوان سوغاتی باشند. بهتر است اگر خواستید به عنوان سوغاتی برای کسی ادویه بخرید، روی ادویه خاص آن منطقه یا کشور تمرکز کنید مثلا فلفل شیرین مجارستان، یا زعفران های ایرانی… این ها از ادویه های خاصی هستند که به کشورهای دیگر صادر می شوند.

کتاب های آشپزی محلی!: شاید فکر کنید امروز در اینترنت هر چیزی که بخواهیم را در سریع ترین زمان ممکن می توانیم بخوانیم و بفهمیم مخصوصا در خصوص دستور پخت غذاها، اما هیچ وقت هیچ چیز به پای یک کتاب آشپزی خوب نمی رسد. کتابی که پر از دستور پخت غذاهای متنوع، عکس و تصاویر رنگارنگ و نکات کاربردی ای باشد که در هیچ جای اینترنت نوشته نشده است. اگر هم دیدید که این این کتاب به زبان دیگری است آشفته نشوید. بسیاری از این کتاب ها غذا را به همراه تصاویر یاد می دهند بنابراین می توانید دستر رالعمل آن ها را یاد بگیرید.

خرید لباس از مغازه های محلی: یکی از برترین راه های کشف یک شهر و دیار گشت و گذار و تماشا بازارهای محلی آن است. اگر بخواهید به هر شهری که می روید مستقیما به مراکز خرید بزرگ و برند آن بروید، چه فایده؟ این کار را می توانید در هر جای دیگر و در شهر خودتان هم انجام دهید! به جای آن سعی کنید مغازه های محلی هر جا را پیدا کنید و از آن ها خرید کنید. برترین سوغاتی ها را در این مغازه ها می توانید ببینید.

صابون: صابون هم از آندست سوغاتی هایی است که هم بامزه است و به فکر کمتر کسی می رسد و هم کاربردی است. مثلا اگر در ایران به شهر مراغه بروید می توانید صابون های مخصوصی به نام صابون مراغه را که در آن جا به فروش می رسد ببینید و تهیه کنید، شهرها و کشورهای دیگر هم معمولا صابون های محلی فراوری می نمایند که می توانند سوغاتی های خوبی باشند.

کتاب: اگر خودتان اهل کتاب هستید و یا دوست و آشنای کتاب خوان دارید تیم قطعا یکی از برترین سوغاتی هایی است کهدر سفر می توانید تهیه کنید. اگر کسی کتاب خوان باشد همواره از این که یک کتاب تازه هدیه بگیرد شاد می گردد مخصوصا اینکه بداند که آن کتاب در سفر برای او خریده شده است.

سرامیک: یکی از بدترین سوغاتی هایی که در سفر ممکن است بخرید خرید ظرف های سفالی کوچکی است که واقعا به هیچ دردی نمی خورند به جای آن توصیه کنیم ظروف کاربردی تری مثل ظروف آشپزخانه را بخرید ظرفی که از آن ها استفاده هم بگردد. البته این ایده که بخواهید ظرف های تزیینی بخرید خیلی هم بد نیست اما ما در این نوشتار صحبت از سوغاتی هایی می کنیم که کاربردی هم هستند.

طلا و جواهرات: خرید جواهرات و زیورآلات در طول سفر برای خودتان یا دیگران از برترین سوغاتی ها است مخصوصا اگر این زیور آلا ت دست دوز و محلی باشند. چه دنبال سنگ های قیمتی مثل الماس و برلیان و یا نقرهباشید و چه فلزات ساده تر، زیور آلات واقعا از برترین و کابردی ترین سوغاتی هایی هستند که می توانید برای خودتان و یا اطرافیانتان بخرید. مثلا در سفر به قاره آفریقا که زیرو آلات رنگارنگ و دست دوزشان معروف است، چه چیزی بهتر از آن ها می تواید هدیه بدهید؟

ابزار آلات: شاید برایتان این مورد کمی عجیبب باشد ولی واقعا یکی از کاربردی ترین وسایلی که در سفر می توانید به عنوان هدیه برای دیگران و یا برای خانه خودتان بخرید ابزار آلات است. البته شاید کمی از نظر ظاهری خوش سیما نباشد! اما می بینید که بارها و بارها در خانه از آن می توان استفاده کرد و هر بار استفاده هم شما را به یاد سفرتان به جایی که داشته اید و این وسیله را از آن خریده اید می اندازد. البته منظور ما از ابزار آلات خرید پیچ و مهره نیست! مثلا در سفر به فلورانس ایتالیا می توانید از دق الباب های سنتی و زیبایی که در خانه های این شهر استفاده گردد یکی را بخرید و به عنوان یک وسیله تزیینی کاربردی در کنار زنگ خانه! آن را روی در خانه تا نصب کنید و با هر شنیدن صدای تق تق از آن یاد فلورانس بیفتید! یا مثلا خرید لیوان ها و استکان های کمر باریک از ترکیه … می توانید خودتان بگردید و کمی جستجو کنید و ببینید که شهری که قصد بازدید از آن را دارید چه ابزار آلات خاصی دارد که می توانید هدیه دهید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 287

به "حتما در سفر بعدی تان این سوغاتی ها را خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتما در سفر بعدی تان این سوغاتی ها را خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید