معروف ترین سوغات سنگاپور و ثبت خاطره ای از آسیا (تور ارزان سنگاپور)

به گزارش بانو هما، سنگاپور یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کشورهای آسیایی در بین گردشگران بوده که سالانه مسافران زیادی برای بازدید از جاذبه های طبیعی و دیدنی اش به آن سفر می نمایند. این کشور مدرن علاوه بر زیبایی های طبیعی و جذابیت های تاریخی، مراکز خرید و بازاهای سنتی و محلی فراوانی دارد که می تواند بخشی از گشت و گذارهای سفر را به خود اختصاص دهد. در این بخش قصد داریم در خصوص معروف ترین سوغات سنگاپور صحبت کنیم. پس اگر در پی خرید سوغات سنگاپور و هدیه برای دوستان خود هستید، ادامه مطلب بهترین سوغات سنگاپور را دنبال کنید.

معروف ترین سوغات سنگاپور و ثبت خاطره ای از آسیا (تور ارزان سنگاپور)

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

خشکبار

کشورهای استوایی میوه های متنوع و مجذوب کنندهی دارند که هر کدام از آن ها طعمی خاص و منحصر بفرد دارد. بسیاری از این میوه ها در ایران پیدا نمی گردد و قطعا به همراه آوردن آن ها نیز کار مسئله ای است. اگر دوست دارید دوستان و آشنایان شما نیز طعم این میوه های خوشمزه را بچشند، می توانید میوه های خشک شده را به عنوان سوغات تهیه نمایید. این میوه ها از معروف ترین سوغات سنگاپور هستند و هواداران زیادی نیز دارند. خشکبار و میوه های خشک شده در بسیار از فروشگاه ها و مراکز خرید این کشور عرضه می شوند و شما به راحتی می توانید انواع و اقسام آن ها را در هرجایی از سنگاپور پیدا کنید. این امکان برای شما وجود دارد که میوه مورد نظر را تست نموده و اگر خوشتان آمد تهیه کنید. از بین این میوه ها، انبه خشک شده هواداران بیشتری در بین برترین سوغات سنگاپور دارد. اما با توجه به این که انبه در ایران نیز پیدا می گردد، بهتر است میوه های دیگر را برای سوغات سنگاپور انتخاب نمایید.

رول میگوی فلفلی

رول میگوی فلفلی نوعی اسنک بوده که طعمی تند و خوشمزه دارد. این اسنک جز یکی از محبوب ترین غذاهای این کشور محسوب شده و فقط در سنگاپور دیده می گردد. رول میگو در طعم ها و شکل های مختلف تهیه شده و با توجه به برند آن در قالب بسته بندی های متنوعی به عنوان سوغات سنگاپور ارائه می گردد. بر روی بسته بندی این رول ها معمولا تصویری از مرلایون (Merlion) دیده می گردد. مرلایون نماد سنگاپور است که تصویر آن را می توانید بر روی بسیاری از برترین سوغات سنگاپور مشاهده کنید. با توجه به متنوع بودن طعم این رول ها امکان تست کردن آن ها قبل از خرید برای شما وجود دارد.

چای سنگاپور

سنگاپور یکی از باکیفیت ترین و مشهورترین چای های جهان را دارد. در فروشگاه های چای این کشور می توان بیش از 800 نوع مختلف چای را پیدا کرد که در بسته بندی های شیک و زیبا به فروش می رسد. این چای ها از منطقه ها مختلف جهان جمع آوری شده که از بین آن ها می توان به چای سفید، چای زرد و چای سرخ اشاره نمود. چای تی دبلیو جی (TWG TEA) یکی از معروف ترین برندهای چای در سنگاپور است که شهرتی جهانی دارد. این برند شعبه های مختلفی در سنگاپور داشته و محصولات آن در فروشگاه های سوغاتی نیز به فروش می رسد. مارینا بی سندز (Marina Bay Sans) یکی از شعبه های فروش چای تی دبلیو جی است که امکان تست چای را قبل از خرید به شما می دهد. با توجه به این که انواع مختلفی از چای در دسترس شماست، بهتر است به این شعبه بروید تا قبل از خرید بتوانید طعم چای مورد نظر خود را امتحان کنید. توجه داشته باشید که برند تی دبلیو جی برند گرانی است از این رو در صورتی که چای مقرون به صرفه تری می خواهید سراغ این برند برای تهیه یکی از برترین سوغات سنگاپور نروید.

مربای کایا

کایا نام نوعی مرباست که از تخم مرغ، نارگیل و شکر تهیه می گردد. این مربا به همراه کره و نان تست، کایا تست نامیده شده و یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که در وعده صبحانه سنگاپوری ها یافت می گردد. کایا رنگ سبز روشنی دارد و آن را می توان در تمامی سوپرمارکت های این کشور پیدا کرد.

مرلایون آب نباتی

مرلایون مجسمه ای است که دارای سر شیر و بدن ماهی می باشد. این تندیس یکی از نمادهای سنگاپور محسوب شده و عکس آن بر روی بسیاری از سوغاتی ها و بروشورهای این کشور دیده می گردد. یکی از سوغاتی هایی که می توانید از سنگاپور تهیه نموده و به عنوان یک هدیه خوب و مناسب به دوستان و آشنایانتان بدهید، انواع شکلات ها، کوکی ها و آب نبات هایی است که به شکل مرلایون فراوری شده و در بسته بندی های شیک و زیبا عرضه می شوند. این شکلات ها متناسب با بسته بندی هایی که دارند، دارای قیمت های متنوعی هستند. بسته هایی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسند، قیمت مناسب تری دارند و برای سوغاتی مناسب ترند. اما اگر می خواهید به شخص خاصی هدیه دهید، می توانید بسته بندی های شکیل تر و زیباتری را تهیه نمایید. بر روی بسیار از این بسته بندی ها تصاویری از مکان ها و جاذبه های دیدنی سنگاپور نیز دیده می گردد.

تارت آناناس

اگر قصد خرید خوراکی دارید، حتما تارت های آناناس سنگاپور را امتحان کنید. این تارت ها یکی از معروف ترین سوغات سنگاپور هستند که در شکل ها و طعم های مختلفی عرضه می شوند. تارت های آناناس شیرینی زیادی ندارند و تا 6 هفته می توان آن ها را نگهداری کرد. تارت های دایره ای شکل پرطرفدارترین نوع تارت های آناناس هستند که در هر جایی از این کشور می توانید آن ها را پیدا کنید. برترین و مشهورترین نوع این تارت ها در قنادی Bengawan Solo تهیه شده و در فروشگاه تاکاشیمایا و فروشگاه های موجود در فرودگاه عرضه می شوند.

پودینگ انبه

یکی از برترین میوه هایی که در شرایط آب و هوایی سنگاپور با برترین کیفیت رشد می نماید، انبه است. اگر طعم انبه را دوست دارید، می توانید یکی از خوشمزه ترین دسرهایی که با این میوه تهیه می گردد را در سنگاپور امتحان کنید. این دسر در میزان های مختلف تهیه شده و در تمامی سوپرمارکت های این کشور به فروش می رسد. این پودینگ خوشمزه را می توانید تهیه نموده و میل کنید اما نمی توانید به عنوان سوغاتی در بین معروف ترین سوغات سنگاپور به همراه خود بیاورید.

کیک شیفون پاندان

کیک شیفون پاندان (Pandan) که به آن کیک سبز نیز گفته می گردد یکی از محبوب ترین و معروف ترین خوراکی های سنگاپور است که هواداران زیادی در بین گردشگران این شهر دارد. کیک سبز همانطور که از نامش پیداست رنگی سبز دارد و از عصاره برگ گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس (Pandanus amaryllifolius) تهیه می گردد. قنادی Bengawan Solo برترین و خوشمزه ترین نوع این کیک ها را تهیه نموده و در فروشگاه های موجود در فرودگاه عرضه می نماید. این قنادی زنجیره ای روزانه هزاران جعبه از این کیک را در بین برترین سوغات سنگاپور به فروش می رساند.

صنایع دستی پراناکان

هنر و صنایع دستی هرکشور همواره برترین انتخاب برای خرید سوغاتی است. این صنایع دستی می توانند یک یادگاری خوب از سفر شما بوده و خاطرات زیادی را برایتان زنده نمایند. پراناکان (Peranakan) ترکیبی از دو فرهنگ چینی و مالایی بوده و محصولاتی پراناکانی یکی معروف ترین و محبوب ترین صنایع دستی سنگاپور هستند که به وسیله این قوم ساخته می شوند. صندل های دست ساز با گلدوزی های زیبا، لباس های رنگارنگ و مجذوب کننده، اشیای سرامیکی که برای تزیین منزل از آن ها استفاده می گردد از جمله مواردی هستند که قوم پراناکان فراوری نموده و در فروشگاه های مختلف این کشور عرضه می نمایند. برای آشنایی بیشتر با پراناکان می توانید از موزه پراناکان بازدید نموده و اطلاعاتی در خصوص تاریخچه این قوم به دست آورید. علاوه بر آن می توانید محصولات پراناکانی را نیز از این موزه بخرید.

سوغاتی هایی با طرح مرلایون

در موارد قبلی با انوع شکلات و کوکی هایی که با طرح مرلایون عرضه می شدند، آشنا شدید. علاوه بر این شکلات ها، کالاها و محصولات دیگری نیز با همین طرح به فروش می رسند که از جمله آن ها می توان به انواع لباس، رومیزی، زیرلیوانی، فنجان، اتوماتیک، اسباب بازی اشاره نمود. با توجه به این که این محصولات یکی از مهمترین نمادهای کشور سنگاپور را دارند، می توانند یک سوغاتی یا یادگاری خوب باشند. محبوب ترین کالای مرلایونی اتوماتیکهای آن می باشند که هواداران زیادی دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 481

به "معروف ترین سوغات سنگاپور و ثبت خاطره ای از آسیا (تور ارزان سنگاپور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین سوغات سنگاپور و ثبت خاطره ای از آسیا (تور ارزان سنگاپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید