جابه جا کردن باورنکردنی ساختمان تاریخی برای ساخت مترو، عکس

به گزارش بانو هما، یورونیوز نوشت: این سازه تاریخی 950 تنی با یک اسکلت فلزی غول پیکر احاطه شده بود تا مراحل انتقال سازه با کمترین مسئله ای انجام گردد.

جابه جا کردن باورنکردنی ساختمان تاریخی برای ساخت مترو، عکس

یک سازه تاریخی 15متری 950 تنی در شهر تولوز فرانسه 35 متر جابه جا شد. جابه جایی این بنای یادبود جنگ به منظور پیشبرد یک خط مترو انجام شد.

این سازه با یک اسکلت فلزی غول پیکر احاطه شده بود تا مراحل انتقال سازه با کمترین مسئله ای انجام شود.

تیبو دانهو، یکی از مهندسان این پروژه می گوید: با یک سایت پیچیده با محدودیت های فراوان روبرو بودیم. پروژه ابعاد باستان شناسی داشت و به همین دلیل نمی توانستیم زمین را زیادی حفاری کنیم، چرا که این منطقه هنوز به طور کامل کاوش نشده است. از سوی دیگر باید به درختان چنار منطقه نیز فکر می کردیم، هم به ریشه ها و هم به شاخه هایشان.

نمونه ای نادر در فرانسه و دنیا

ژان میشل لاتس، رئیس شبکه حمل و نقل تولوز می گوید: انتقال یک بنای تاریخی که نزدیک به هزار تن وزن دارد و اصلا برای جابجایی طراحی نشده، کار بسیار ویژه ای است. آنچه انجام شد یک عملیات منحصر به فرد در فرانسه و یک عملیات نادر در دنیا به شمار می آید. در فرانسه به جز جابه جایی چند پل هیچ نمونه دیگری نیافتیم. حتی در این زمینه نمونه های خارجی نیز زیاد نبود.

بنای یادبود در بین درختان چنار با سرعت حلزونی به حرکت افتاد و پس از طی 35 متر به مقصد رسید. این عملیات پس از سه ساعت، حدود ساعت 14 عصر به پایان رسید. دانهو، از مهندسان این پروژه می گوید: هفت ماه بین مراحل مطالعه تا اجرای کار فرصت داشتیم تا تمامی ابعاد را به خوبی ارزیابی کنیم.

بنای یادبود باید با استفاده از همان فرآیند در پایان کار، در سال 2027 به سر جای اول خود باز می شود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 582

به "جابه جا کردن باورنکردنی ساختمان تاریخی برای ساخت مترو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابه جا کردن باورنکردنی ساختمان تاریخی برای ساخت مترو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید