احکام مالیاتی حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اعلام شد

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، آئین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال که به تازگی و با هدف حمایت از سکوها و کسب و کارهای مجازی کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسیده است، دارای 14 ماده قانونی و 30 حمایت دولتی است که کسب و کارهای اینترنتی را مورد توجه قرار می دهد.

احکام مالیاتی حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اعلام شد

در این آئین نامه حمایتی، برای بعضی دستگاه ها و نهادهای دولتی نقش هایی در نظر گرفته شده است که با توجه به حیطه وظایف و اختیاراتی که دارند، بتوانند به رونق کسب و کارهای اینترنتی یاری نمایند. به همین دلیل، سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی آئین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را ابلاغ کرد که به تشریح جزئیات آن می پردازیم.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای کلیه کسب وکارهایی که پیش از این سابقه مالیاتی نداشته اند و باید فعالیت خود را به پلتفرم های مشمول انتقال دهند، مشوق هایی را اعمال کند که عبارتند از:

از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت عایدی حاصله از فروش کالا یا ارائه خدمت در سکوهای مشمول داخلی تا مقدار مقرر در ماده (100) قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن یعنی 30 برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد معاف هستند.

برای کسب و کارهای مشمول، حداقل نرخ مالیات مقطوع به صورت پلکانی با رویکرد یاری به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور معین گردد. بخشنامه مربوط به این بند به وسیله سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت خانه های ارتباطات و اقتصاد تهیه و ابلاغ می گردد. کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم های آینده معاف خواهند شد.

کلیه هزینه های ایجاد و توسعه پلتفرم ها و کسب وکارها در سکوهای داخلی جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر محسوب گردد. سقف هزینه های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور مالی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

در پی تصویب آئین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، ضوابط و شرایط مشمولان برخورداری از این حمایت ها به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و به زودی پلتفرم های مشمول این طرح اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 465

به "احکام مالیاتی حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احکام مالیاتی حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید