تور هند ارزان: 9 حقیقت جالب در خصوص غذاهای هندی که احتمالا نمی دانستید!

به گزارش بانو هما، حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی

سفر به هند تجربه ای لذت بخش و به یادماندنی است. فرهنگ غنی و متنوع، بناهای تاریخی شگفت انگیز، طبیعت سرسبز و گرمسیری و صدالبته غذاهای هندی سالانه میلیون ها مسافر را از سرتاسر دنیا به هند می کشانند. حتی اگر تا به حال غذاهای هندی را امتحان نکرده باشید حتما می دانید که ویژگی اصلی آن ها تند بودنشان است. غذاهای هندی بسیار خوشمزه و تند و تیز هستند و به جرات یکی از برترین تجربیات سفر به هند امتحان کردن غذاهای هندی است. اگر شما هم عاشق طعم تند و خوشمزه غذاهای هندی هستید یا می خواهید در خصوص غذاهای هندی بیشتر بدانید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی آشنا شویم.

تور هند ارزان: 9 حقیقت جالب در خصوص غذاهای هندی که احتمالا نمی دانستید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

1- شش طعم متفاوت

درست است که غذاهای هندی به تند بودن معروفیت دارند و طعم تندی مشهورترین طعم غذاهای هندی است، اما آشپزی هندی به این طعم محدود نمی گردد. یکی از حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی این است که آشپزی هندی از شش طعم اصلی تشکیل شده است: شیرین (madhura)، شور (lavana)، ترش (amala)، تند و تیز (katu)، تلخ (tikta) و گس (kasya).

2- تاثیر فرهنگ های خارجی

هندوستان برای هزاران سال در جهت جاده ابریشم و مبادلات تجاری گسترده قرار داشت، به همین علت جای تعجب نیست که تاثیر فرهنگ های دیگر را می توان در فرهنگ، پوشاک، زبان و آشپزی هندی مشاهده کرد. آشپزی ایرانی، آشپزی آسیای مرکزی، عربی و مدیترانه ای هم تاثیر زیادی بر غذاهای هندی داشته اند. سمبوسه که امروزه یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هند است و دسرهای خوشمزه ای مثل جالبی و گلاب جامون در واقع از فرهنگ های دیگر وارد فرهنگ و آشپزی هندی شده اند.

3- سرزمین ادویه ها

هند القاب بسیاری دارد اما بدون شک در بین تمام آن ها، لقب سرزمین ادویه ها به حق شایسته هند است. یکی از حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی در خصوص ادویه است. جالب است بدانید که کشور هند بزرگ ترین فراورینماینده ادویه در جهان است و بیش از 70% ادویه کل جهان را فراوری می نماید. درست است که ما ایرانی ها هم با ادویه کاملا آشنا هستیم و از آن در تهیه غذاها استفاده می کنیم، اما در سفر به هند می توانید تنوعی بی شمار از ادویه ها را ببینید که تا به حال اسمشان را هم نشنیده اید!

4- تاریخچه نمک و فلفل

هندوستان بیش از 5000 سال است که به ویژه در استان گجرات به فراوری نمک می پردازد. شواهد و اسناد مکتوب نشان می دهند که فلفل سیاه از 2000 قبل از میلاد هم در آشپزی هندی کاربرد داشته اند. استان جنوبی کرالا هم در دوران باستان به خاطر صادرات فلفل سیاهش معروفیت داشته است. جالب است بدانید که در آن موقع، فلفل سیاه به عنوان طلای سیاه شناخته می شد و ارزشی بسیار بالا داشت.

5- سه دسته بندی غذا

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی دسته بندی انواع غذاها بر اساس اثر آن ها بر فکر و بدن است. بر اساس آیورودا (Ayurveda)، سیستم درمانی باستانی هند، سه دسته بندی اصلی برای غذا وجود دارد: ساتویک (Satvic)، راجاسیک (Rajasic) و تاماسیک (Tamasic). غذاهای ساتویک شامل تمام غذاهای طبیعی با حداقل فرآوری مثل سبزیجات می گردد و براساس آیورودا اثری مثبت، آرامش بخش و تصفیه نماینده بر بدن و فکر دارد. غذاهای راجاسیک غذاهای تند و پرادویه، چرب، شور یا تلخ است که باعث تقویت جاه طلبی، حس رقابت جویی و اهداف شخصی و خودخواهانه است. غذاهای تاماسیک هم به طور کل به غذاهای فرآوری شده ای گفته می گردد که هضم و گوارش سختی دارند و اثرات بسیار منفی بر فکر و بدن دارند.

6- تندترین فلفل چیلی

جالب است بدانید که هند محل پرورش یکی از تندترین فلفل های چیلی در جهانست! فلفل روح یا بات جولوکیا (bhut jolokia) فلفلی بسیار تند است و همواره جزء چند فلفل تند جهان قرار می گیرد. این نوع فلفل در استان های آروناچال پرادش، آسام، ناگالاند و مانیپور کشت می گردد و در سال 2007 به عنوان تندترین فلفل جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

7- مواد غذایی وارداتی

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی این است که بسیاری از مواد اولیه اصلی در آشپزی هندی در حقیقت وارداتی هستند. موادی مثل گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل چیلی که نقشی بسیار مهم در غذاهای هندی دارند در حقیقت ریشه هندی ندارند! این مواد غذایی برای اولین بار به وسیله پرتغالی ها به هندی ها معرفی گردید.

علاوه بر این، شکر سفید تصفیه شده هم به وسیله پرتغالی ها وارد هند شد، پیش از آن هندی ها برای شیرین کردن غذا از عسل و میوه های شیرین استفاده می کردند.

8- مشهورترین غذای هند، هندی نیست!

اما یکی از حقایق جالب در خصوص غذاهای هندی مربوط به غذای مشهور چیکن تیکه ماسالا است! در بین غذاهای هندی این غذا از همه معروفیت و محبوبیت بیشتری پیدا نموده است و در بالای منوی رستوران های هند در سرتاسر جهان قرار گرفته است. اما جالب است بدانید که چیکن تیکه ماسالا در اصل ریشه هندی ندارد و در حقیقت در گلاسکو اسکاتلند اختراع و ابداع شده است! با این حال، به علت شباهت ترکیبات و مواد اولیه در تهیه این غذا، همه آن را به عنوان غذایی هندی می شناسند.

9- همه هندی ها گیاهخوار هستند؟

هند از نظر حداقل مصرف گوشت در رده دوم جهان واقع شده است و همه غذاهای هندی را به خاطر گیاهی بودنش می شناسند. بعلاوه این تصور در بین مسافرانی که به هند سفر می نمایند وجود دارد که تمام هندی ها گیاهخوار هستند. با این حال، باید بدانید که هند کشوری بسیار پهناور و پرجمعیت است و تمام هندی ها از رژیم غذایی گیاهی تبعیت نمی نمایند. جالب است بدانید که بر اساس آمار منتشر شده به وسیله دولت هند، تنها 29% جمعیت هند کاملا گیاهخوار هستند! باورتان می گردد؟!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 332

به "تور هند ارزان: 9 حقیقت جالب در خصوص غذاهای هندی که احتمالا نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: 9 حقیقت جالب در خصوص غذاهای هندی که احتمالا نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید