چگونه از شر آبریزش بینی خلاص شویم؟

به گزارش بانو هما، آبریزش بینی یکی از ارمغان های ناخوشایند فصل زمستان است؛ اما با چند درمان خانگی ساده می توان آن را از بین برد. اگر شما هم به درمان های طبیعی بیشتر از داروهای شیمیایی اعتقاد دارید، با ما همراه باشید.

چگونه از شر آبریزش بینی خلاص شویم؟

در متن زیر 8 عدد از برترین درمان های خانگی و طبیعی را برای شما توضیح داده ایم:

1- عصاره های روغنی

روغن نعنا فلفلی حاوی منتول است که این ماده می تواند گرفتگی ها را باز کند و باعث رقیق شدن موکوس گردد و به این ترتیب موکوس ها را از بدن خارج کند.

برای این درمان 3 قطره روغن نعنا فلفلی را با 5 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید.

این مخلوط را به سینه و گردن خود بمالید و آن را جلوی بینی تان بگیرید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

2- آب نمک

آب نمک هم باعث رقیق شدن و آبکی شدن موکوس می گردد و کار بیرون انداختن آنها را از بدن ساده تر می نماید.

یک و نیم قاشق چای خوری نمک را با 2 فنجان آب گرم به خوبی مخلوط کنید. با استفاده از قطره چکان این محلول را به درون بینی تان بریزید. از این درمان چند بار در روز، تا زمانی که آبریزش بینی تان به طور کامل رفع گردد، بهره ببرید.

3- درمان با بخار

گرمی و قطرات بخار آب باعث نرم شدن موکوس های سفت درون بینی می گردد و سپس با خالی کردن بینی تان، این موکوس ها به راحتی از آن خارج می شوند.

یک قابلمه یا ظرف بزرگ را پر از آب کنید و آن را به جوش آورید. حوله بزرگی را روی سرتان بگذارید و بخار آب را عمیقا تنفس کنید. این کار را برای 10 دقیقه انجام دهید و سپس بینی تان را خالی کنید. از این درمان 3 تا 4 بار در روز بهره ببرید.

4- زنجبیل

همه ما خواص خارق العاده زنجبیل را شنیده ایم. آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل باعث درمان تعداد بیشماری از بیماری ها می شوند. این ماده غذایی مفید، بعلاوه حاوی مقادیر زیادی مواد ضد ویروس و ضد قارچ است و می تواند برای آبریزش بینی بسیار مفید باشد.

مقداری زنجبیل را رنده کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید؛ سپس آن را بجوید. بعلاوه می توانید مقداری زنجیل را در آب داغ دم کنید و آن را بنوشید. از این درمان چند بار در روز بهره ببرید.

5- درمان با سیر

سیر بدن را گرم می نماید و شما را از سر آبریزش بینی تا خلاص می نماید. آلیسین موجود در آن خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارجی دارد و آبریزش بینی را از بین می برد.

یک سیر کوچک را بجویید و قورت دهید، یا می توانید آن را به خوبی له کنید و مانند قرص با آب بخورید. روزانه 3 تا 4 سیر کوچک را به این روش بخورید تا از دست بینی آبریزتان خلاص شوید!

6- زردچوبه را امتحان کنید

علاوه بر پادزهری عالی برای زخم، زردچوبه، برای درمان آبریزش بینی تان هم به یاری خواهد آمد. زرد چوبه خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی و حتی حاوی آنتی اکسیدانی دارد.

1 قاشق چای خوری زرد چوبه را در 1 فنجان روغن بذر کتان بخیسانید و بویی که از آن ساطع می گردد را استنشاق کنید. هر چه پودر زردچوبه تازه تر باشد بهتر است. از این درمان 2 بار در روز بهره ببرید.

7- عصاره اکالیپتوس

خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی و تاثیری که عصاره اکالیپتوس در درمان علائم سرماخوردگی دارد، بر کسی پوشیده نیست. این ماده دارویی، بعلاوه، خاصیت ضد التهابی و ضد درد هم دارد.

چند قطره عصاره اکالیپتوس را بر دستمال پارچه ای تمیزی بریزد. این دستمال را در طول روز جلوی بینی تان بگیرید و از آن استنشاق کنید تا علائم سرماخوردگی و آبریزش بینی تان رفع گردد.

از این درمان تا زمانی که آبریزش بینی تان رفع گردد، بهره ببرید.

8- سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی که دارد، مانند یک آنتی هیستامین هم عمل می نماید و جلوی آبریزش بینی را می گیرد.

2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با 1 قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین در فنجانی آب گرم مخلوط کنید و تا زمانی که هنوز گرم است بنوشید. از این نوشیدنی 2 بار در روز بهره ببرید.

منبع: فوت و فن / stylecraze.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 410

به "چگونه از شر آبریزش بینی خلاص شویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه از شر آبریزش بینی خلاص شویم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شر آبریزش بینی خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید