چشمه گردو نوشهر ، عکس

به گزارش بانو هما، این چشمه پرآب ترین چشمه در منطقه غربی استان مازندران است و به دلیل چشم انداز ها زیبای اطراف آن همه ساله پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به این منطقه می باشد. این چشمه آب شرب دو شهرستان نوشهر و چالوس و روستاهای اطراف را تامین می کند.چشمه گردو و اسپی یو از چشمه های معروف و تفرجگاههای منطقه سنگ تجن نوشهر هستند. در این بخش به معرفی چشمه گردو میپردازیم.

چشمه گردو نوشهر ، عکس

چشمه گردو یکی از پر آب ترین چشمه های استان است که در نوشهر واقع شده است. دلیل نامگذاری این چشمه با نام گردو، وجود باغهای فراوان گردو در گذشته ها در این منطقه بوده است که به دلیل افزایش جمعیت و حضور شرکت آب و فاضلاب شهرستان نوشهر و چالوس در این منطقه به مرور این باغ ها از بین رفته اند و فقط نام آن بر روی این چشمه به جای مانده است.

اطراف این چشمه پوشیده از گونه های مختلف گیاهی می باشد و در گذشته در میان جنگلهای انبوه واقع شده بود که این امر باعث فراوانی حجم آب این چشمه می گشت ولی متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل برداشت غیر اصولی و غیر مسئولانه عده ای سودجو و انجام پروژه هایی از قبیل انتقال آب جاده چالوس به منطقه ها شرقی استان جهت استفاده کشاورزی، انتقال لوله گاز، انتقال برق فشار قوی، احداث راههای جنگل جهت برداشت چوب و زغال، آب این چشمه به طور چشمگیری کاهش یافته است.

شایان ذکر است که دیو چشمه هم از چشمه های معروف و تفرجگاههای استان مازندران است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 52

به "چشمه گردو نوشهر ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه گردو نوشهر ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید