چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟

به گزارش بانو هما، تنوع اجتماعی، تنوع عقاید و رفتارهای انسانی، نیروی محرکه بسیاری از تحولات مثبت در زندگی فردی و اجتماعی افراد است.

چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟

غزال زیاری: وقتی افراد مختلفی دور هم جمع می شوند، با در نظر داشتن اینکه قصد بدی ندارند، ایده های تازهی در جمع شان پدیدار می گردد که باعث تقویت نوآوری می گردد و این موضوع به رونق مالی یاری خواهد نمود. این بخشی از صحبت های دریک هلبینگ، یکی از اعضای هیئت علمی در Complexity Science Hub و استاد دانشگاه ETH زوریخ است.

او معتقد است که حفظ و ارتقای تنوع اجتماعی نقش به سزایی در زندگی انسان ها دارد. در مطالعه ای که اخیراً در ژورنال انجمن سلطنتی علوم منتشر شد، هلبینگ و همکارش از شواهدی خبر دادند که نشان می دهد در شبکه های اجتماعی متمرکز، تنوع اجتماعی کمتر است؛ چراکه در این فضاها، چند چهره کلیدی با افراد زیادی در ارتباطند.

دارا، داراتر می گردد

طبق گفته محققان، در واقعیت، در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و X که افراد می توانند فالوورهای زیادی داشته باشند، شبکه ها به شدت متمرکزند و در شرایطی که بیشتر افراد در این شبکه های اجتماعی نسبتاً فالوورهای کمی دارند، تعداد محدودی از افراد، با فالوورهای فراوان، به بقیه فرمان می دهند و آن ها را رهبری می نمایند.

آندرئا موسو دراین باره می گوید: واقعیت آن است که افرادی که فالوورهای زیادی دارند، بیشتر در دیدرس قرار می گیرند و به سرعت فالوورهای بیشتری نیز پیدا می نمایند. او این اثر را دارا، داراتر می گردد می نامد و معتقد است که این اثر، تمرکز در شبکه ها را افزایش می دهد؛ و در عوض این تمرکز، جایگاه های محافظت از نظرات اقلیت ها را از بین می برد. طبق این آنالیز، تمرکز باعث کاهش تنوع اجتماعی خواهد شد.

جایگاهی برای نظر اقلیت ها

هلبینگ شرح می دهد: در شبکه های اجتماعی متمرکز، نظرات اقلیت به راحتی با نظرات بیشتریت از بین می روند. این گاهی به معنای از بین رفتن ایده های ارزشمند خواهد بود که در این شرایط به جریان حاکم اصلی تبدیل می گردد و درعین حال، این موضوع، هیچ تضمینی برای یافتن راه چاره های خوب نیست. درواقع، باید در شبکه های اجتماعی فضاهای امنی ارائه گردد تا ایده های تازه بتوانند بدون احتیاج به رقابت مستقیم با جریان اصلی رشد نمایند.

موسو هم در این رابطه می گوید: وقتی افراد عضوی از گروهی هستند که در آن عقایدشان را به اشتراک می گذارند، ایده های تازه برای مدت طولانی تری دوام می آورند. در غیر این صورت، احتمالاً درنهایت خودشان را با بیشتریت مطابقت می دهند و بدین ترتیبی فرصتی برای نوآوری نخواهد بود؛ اما نکته مهم این است که چنین حمایت گروهی ای، بیشتر به شبکه اجتماعی فرد بستگی دارد تا اینکه این ایده به طورکلی تا چه مقدار پذیرفته می گردد.

جمع بندی هلبینگ این گونه است: شبکه هایی که تنوع اجتماعی را ترویج می نمایند، دارای ویژگی های ساختاری ای هستند که از نظرات اقلیت ها نیز محافظت می نماید.

افراد VIP را آنفالو کنید

راهکاری نیز که موسو برای این ماجرا پیشنهاد نموده، در نوع خودش جالب توجه است: اگر می خواهیم تنوع اجتماعی را ارتقا دهیم، باید شبکه های اجتماعی را غیرمتمرکز کنیم.

مثلاً پلتفرم های شبکه های اجتماعی مثل متا یا X را در نظر بگیرید. هلبینگ شرح می دهد: به نظر می رسد که یک اقدام ساده، مانند آنفالو کردن چند فرد VIP، یعنی افراد بانفوذ با فالوورهای زیاد، باعث یاری به ارتقای تنوع اجتماعی خواهد شد.

باگذشت زمان، این به طیف وسیع تری از ایده ها، نوآوری بیشتر، رونق مالی، انعطاف پذیری در برابر اختلالات اجتماعی و هوش جمعی منجر می گردد.

شبکه های مصنوعی و واقعی

محققان در راستای آنالیز هایشان، روش تازهی را برای درک توانایی یک شبکه برای تقویت تنوع اجتماعی ایجاد کردند تا ببینند که یک شبکه چقدر در فراهم کردن فضایی برای نظرات اقلیت ها کاربردی عمل می نماید. آن ها این روش را با استفاده از یک مدل ساده از نحوه تغییر عقاید تأیید کردند: افراد می توانند نظر یک شبکه همسایه را تقلید یا تصاحب نموده و یا با نوآوری یک نظر تازه ابداع نمایند.

این مطالعه حکایت از آن داشت که شبکه های مختلف می توانند سطوح کاملاً متفاوتی از تنوع اجتماعی را نشان دهند، حتی در شرایطی که مقدار تقلید و نوآوری یکسان باشد. نکته مهم اینجاست که روش تازه می تواند این تفاوت ها را به خوبی پیش بینی کند.

طبق شرح موسو، در گام اول، محققان قدرت پیش بینی این روش را روی شبکه های مصنوعی آزمایش کردند. مزیت شبکه های مصنوعی این است که می توان پارامترهای مربوط را به دلخواه تغییر داد؛ مثلاً می توان بااتصال بیشتر عناصر با چند عنصر مرکزی منتخب در رایانه، شبکه های بسیار متمرکز را ایجاد کرد. درروش دیگر هم می توان بااتصال تصادفی شبکه ها به یکدیگر، شبکه را غیرمتمرکز کرد. کنیم. موسو شرح می دهد که عناصر آن به طور تصادفی.

در ادامه، محققان این روش را در بیش از صد شبکه اجتماعی واقعی، از پلتفرم هایی مانند متا یا X ارزیابی کردند. هلبینگ دراین باره گفت: نتایج این مطالعه پیامدهای مهمی برای چگونگی حفظ یا حتی افزایش تنوع عقاید دارد.

بنا به گفته نویسندگان، شکل گیری عقیده درواقع تنها موردی نیست که در آن رفتار یک سیستم، به ساختار شبکه بستگی داشته باشد و وقوع اثرات آبشاری مضر، توسعه بیماری ها، کارایی الگوهای ترافیکی و سطوح انتشار آن ها و اثربخشی عملیات واکنش به بلایا، همگی نمونه هایی هستند که نتیجه آن تا حد زیادی به وسیله شبکه تعاملی مشخص می شوند.

هلبینگ در بخش پایانی صحبت هایش گفت: این وابستگی ها اغلب ضد شهودی هستند و این موضوع، نظریه شبکه و علم سیستم های دینامیکی پیچیده را به یک حوزه تحقیقاتی هیجان انگیز تبدیل می نماید.

منبع: phys

54321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 605

به "چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید