تور ترکیه: نوشیدنی معجزه آسای متفاوتی که در ترکیه هوادار دارد؛ حفظ سلامت روده و عضلات با آب ترشی

به گزارش بانو هما، اگر ترشی و شور خانگی را با سرکه طبیعی درست می کنید، آب آن را جداگانه بنوشید. این نوشیدنی معجزه آسا و مغذی به حفظ سلامت روده و عضلات شما یاری می نماید. اگر هم نه، دست به کار شوید و با این دستور ساده یک آب ترشی مفید تهیه کنید.

تور ترکیه: نوشیدنی معجزه آسای متفاوتی که در ترکیه هوادار دارد؛ حفظ سلامت روده و عضلات با آب ترشی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش همشهری، در ترکیه مغازه های ترشی فروشی یک نوشیدنی آماده دارند: آب ترشی و انواع شور؛ مادربزرگ یا پدربزرگ های ایرانی هم معمولا از آب به جای مانده در کاسه ترشی سر سفره نمی گذرند؛ این کار یک علت علمی دارد؛ این نوشیدنی که مایعی نمکی و سرشار از سرکه است به علت مواد معدنی متنوعی که در آن وجود دارد و به عنوان یک مایع آبرسان به شمار میرود. این مایع، منبعی غنی از الکترولیت ها و آنتی اکسیدان ها است و به عقیده کارشناسان تغذیه، افزودن آن به رژیم غذایی روزانه یک کار سالم است.

انواع ترشی و شور از گذشته یکی از دورچین های مورد علاقه در سفره های شرقی بوده اند، اما مدتی است هواداران غربی خود را هم پیدا نموده و این روز ها روی صحنه اصلی ایفای نقش می نمایند. این محبوبیت تا آنجاست که آب ترشی به تنهایی به عنوان یک نوشیدنی ورزشی و سلامت در دسترس قرار گرفته و مردم در پی فواید سلامتی آن هستند.

متیو بلک، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو به اینسایدر می گوید: ورزشکاران آب ترشی را برای بهبود عملکرد حرکتی و مردم عادی برای برطرف گرفتگی عضلات مصرف می نمایند.، اما آیا آب شور و ترشی چنین فوایدی برای سلامتی دارد؟ و آیا می توان هر روز آب ترشی خورد؟

به گفته ایمی شاپیرو، پ ژوهشگر خوراک، به طور کلی، ترشی ها و آب ترشی و شور حاوی الکترولیت سدیم، آنتی اکسیدان و ویتامین C و E هستند. این مواد مغذی مهم هم از خیار و هم از سایر گیاهان و سبزیجاتی که برای تهیه ترشی استفاده می گردد و هم از آب مخصوص ترشی که معمولا شامل ترکیبی از سرکه، نمک و چاشنی است به دست می آید.

خیارشور های تخمیر شده (و نه بازاری و کارخانه ای) می توانند حاوی پروبیوتیک ها، یعنی باکتری های خوبی باشند که برای گوارش مفیدند و از روده سالم حمایت نمایند.

فواید آب ترشی و شور

به طور کلی آب شور و ترشی خانگی، که با سرکه طبیعی تهیه شده باشد، فایده های متعددی برای سلامت بدن دارد:

1. برای سلامت روده مفید است

روده شما خانه حدود یک تریلیون باکتری است که به عنوان میکروبیوم روده شما شناخته می شوند. رشد این باکتری های خوب می تواند خطر ابتلا به آلرژی، آرتریت و بسیاری از شرایط دیگر را کاهش دهد. یکی از راه هایی که می توانید میکروب های روده خود را شاد و سالم نگه دارید، مصرف پروبیوتیک ها یا باکتری های خوب مانند آن هایی است که در آب خیارشور تخمیری یافت می شوند.

یک مطالعه کوچک در سال 2021 نشان داد افرادی که رژیم غذایی سرشار از غذا های تخمیر شده داشتند، میکروبیوم روده متنوع تر و سیستم ایمنی سالم تری داشتند. شاپیرو می گوید: خوردن ترشی ها راهی عالی برای افزایش جمعیت میکروبیومی شماست.

دقت داشته باشید که در فرآیند پاستوریزه کردن محصولات کارخانه ای همه باکتری های خوب و بد از بین می فرایند و دیگر اثری از پروبیوتیک ها باقی نیست.

2. گرفتگی عضلات را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده که آب ترشی به جلوگیری از گرفتگی عضلانی در ورزشکاران، حین یا بعد از تمرین، یاری می نماید. شاپیرو توصیه می نماید بعد از تمرینات شدید، یک استکان آب ترشی مصرف کنید تا از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید. اگر به طور منظم هم ورزش نمی کنید، آب ترشی ممکن است به برطرف گرفتگی عضلات یاری کند.

3. قند خون را تنظیم می نماید

شاپیرو به اینسایدر می گوید: سرکه به بهبود پاسخ انسولین یاری می نماید و بنابراین مدیریت قند خون بعد از خوردن غذا در بدن آسان می گردد. آب ترشی هم که دارای مقادیر قابل توجهی سرکه است اثری مشابه دارد.

خطرات نوشیدن بیش از حد

بزرگترین خطر نوشیدن بیش از حد آب ترشی، مصرف بیش از میزان سدیم است. یک فرد بالغ نباید بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز مصرف کند. مصرف بیش از حد سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد و خطر حمله قلبی و سکته را هم بیشتر کند.

افرادی که از رژیم های کم سدیم پیروی می نمایند، بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و فشار خون بالا و بعلاوه نوجوانانی که 14 سال و کمتر دارند باید اندازه مصرف سدیم خود را با دقت رصد و کنترل نمایند که دچار مشکل نشوند.

تهیه آب ترشی خانگی

خوردن یک خیار کامل یا دیگر سبزیجات ترشی نسبت به نوشیدن آب آن، فیبر بیشتر و سدیم کمتری به بدن شما می دهد. آب ترشی بر پایه سرکه را با طی این مراحل ساده در خانه درست کنید:

مرحله 1: یک فنجان آب جوش، 1/2 فنجان سرکه خانگی و دو قاشق غذاخوری نمک را با هم ترکیب کنید.

مرحله 2: ادویه ها و طعم دهنده های اضافی را به سلیقه خودتان به آن اضافه کنید. کمی شکر، شوید، خردل، فلفل، گلپر همه انتخاب های محبوبی هستند.

مرحله 3: اجازه دهید این مایع تا دمای اتاق خنک گردد و سپس آن را در یخچال قرار دهید و در طول روز بنوشید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 393

به "تور ترکیه: نوشیدنی معجزه آسای متفاوتی که در ترکیه هوادار دارد؛ حفظ سلامت روده و عضلات با آب ترشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: نوشیدنی معجزه آسای متفاوتی که در ترکیه هوادار دارد؛ حفظ سلامت روده و عضلات با آب ترشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید