معرفی هفت بسته نیم کیلویی چای خارجی به پیشنهاد خریداران فروشگاه های اینترنتی

به گزارش بانو هما، خبرنگاران- قیمت چای خارجی پارسال تقریبا 30 درصد افزایش پیدا کرد. داده های مرکز آمار نشان می دهد بسته های نیم کیلویی چای خارجی اوایل 1401 به طور میانه 120 هزار تومان و در انتها سال نزدیک 160 هزار تومان قیمت داشتند. البته در انتها سال در همین آمار ها قیمت مناسب ترین بسته های نیم کیلویی چای خارجی را حدود 130 هزار تومان اعلام کردند و بین گزینه های پیشنهادی خریداران فروشگاه های اینترنتی بسته های مالی زیادی مثل چای شکسته و کله مورچه ای وجود دارد.

معرفی هفت بسته نیم کیلویی چای خارجی به پیشنهاد خریداران فروشگاه های اینترنتی

چای شکسته دوقوچ با رایحه هل یکی از همین گزینه های پیشنهادی خریداران است. بسته 450 گرمی آن را 156 هزار تومان می فروشند که از بسته 450 گرمی چای شکسته معمولی دوقوچ تقریبا 21 هزار تومان گران تر است. یکجور چای هندی است که در بسته آن تکه های هل قابل مشاهده است. خریداران چای شکسته دوقوچ توصیه می نمایند برخلاف اغلب نمونه های خارجی حداقل بین 10 تا 15 دقیقه برای دم کشیدن آن باید منتظر ماند.

چای سیلان یا همان سریلانکا جزو گران ترین نمونه های بازار است و بسته نیم کیلویی چای سیلان برند زرین را در سوپرمارکت ها و بازار تقریبا 200 هزار تومان می فروشند. یک سال قبل یعنی فروردین پارسال همین بسته نیم کیلویی را حدود 120 هزار تومان می فروختند ومی توانیم قیمت فعلی یک کیلو از آن را 400 هزار تومان یعنی معادل تقریبا شش کیلو مرغ بدانیم. چای سیلان زرین از نوع چای ارل گری است و عبارت عطری هم روی بسته قرمزرنگ آن دیده می گردد.

چای سیاه مسما در قوطی 450 گرمی 160 هزار تومان فروخته می گردد. یعنی تقریبا معادل میانه قیمت بسته های نیم کیلویی چای خارجی. برند مسما این چای را از هند به ایران آورده که از نوع چای شکسته یعنی یکی از مقرون به صرفه ترین انواع چای خارجی است. معمولا 15 دقیقه برای دم کشیدن چای سیاه شکسته مسما که یک نوع چای معطر دیگر به شمار میرود، باید صبر کرد.

چای سیلان محمود یکی دیگر از بسته های نیم کیلویی گرانقیمت بازار است که آن را حدود 175 هزار تومان می فروشند. البته به جز جعبه چای سیلان محمود، در سوپرمارکت ها همین چای را در قوطی 450 گرمی 194 هزار تومان می فروشند و احتمالا به خاطر صرفه مالی، جعبه چای سیلان محمود جزو گزینه های پیشنهادی خریداران قرار گرفته است. چای سیلان محمود حداقل پنج دقیقه برای دم کشیدن زمان احتیاج دارد.

چای سوفیا که الان مدام تبلیغ آن از تلویزیون پخش می گردد یکی دیگر از گزینه های لیست ماست. قوطی 450 گرمی چای سوفیا که رنگ نارنجی دارد، قیمتش تقریبا 180 هزار تومان است و یکجور چای شکسته از سریلانکا به شمار میرود. قوطی 450 گرمی چای شکسته سوفیا از نوع چای معمولی است و عطری نیست که 10 تا 15 دقیقه دم کشیدن آن طول می کشد. از همین برند سوفیا مقرون به صرفه ترین قوطی 450 گرمی را به نام چای سی تی سی که همان چای کله مورچه ای است، با قیمت تقریبی 150 هزار تومان می فروشند.

قیمت چای احمد با وزن نیم کیلو 185 هزار تومان است. این رقم را برند احمد برای بسته های نیم کیلویی چای سیلان مخصوص، چای معطر ارل گری و چای معمولی ارل گری درنظر گرفته و بسته نیم کیلویی چای سیاه احمد با طعم هل که همین قیمت را دارد، جزو گزینه هایی است که مشتریان فروشگاه های اینترنتی خرید آن را توصیه می نمایند.

چای سی تی سی یا همان کله مورچه ای جزو مقرون به صرفه ترین مدل هاست. یکی از همین مدل چای را با نام برند ویکتوریا در بازار پیدا می کنیم که به جز چای، محصولات دیگری مثل کافی میکس و بعضی از لوازم آشپزخانه از همین برند وجود دارد. قیمت بسته 450 گرمی چای کله مورچه ای ویکتوریا 113 هزار و 500 تومان است و از این حیث یکی از مقرون به صرفه ترین بسته های چای در لیست خریداران فروشگاه های اینترنتی دیده می گردد.

برند

نوع چای

قیمت

دوقوچ

چای شکسته با رایحه هل

156 هزار تومان

زرین

چای سیلان عطری

199 هزار و 500 تومان

مسما

چای شکسته عطری

160 هزار تومان

محمود

چای سیلان

175 هزار تومان

سوفیا

چای شکسته ساده

179 هزار و 700 تومان

احمد

چای سیاه با طعم هل

185 هزار تومان

ویکتوریا

چای کله مورچه ای

113 هزار و 500 تومان

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 525

به "معرفی هفت بسته نیم کیلویی چای خارجی به پیشنهاد خریداران فروشگاه های اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هفت بسته نیم کیلویی چای خارجی به پیشنهاد خریداران فروشگاه های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید