مشاهده نخستین شواهد از آتشفشان در دوقلوی زمین ، کشف مهمی که صورت گرفت

به گزارش بانو هما، محققان ناسا اولین شواهد مستقیم آتشفشانی را در سیاره زهره کشف کردند؛ کشفی که دهه ها در حال ساخت بوده است.

مشاهده نخستین شواهد از آتشفشان در دوقلوی زمین ، کشف مهمی که صورت گرفت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، آنها پس از غربال کردن تصاویر رادار آرشیوی گرفته شده از زهره در طول ماموریت ماژلان ناسا در دهه 1990 به این یافته دست پیدا نموده اند.

در این تصاویر، محققان مشاهده کردند که یک دریچه آتشفشانی در کمتر از 12 ماه تغییر شکل می دهد و به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

ناسا در یک پست وبلاگ شرح داد که دانشمندان در پی آتشفشان های فعال هستند تا بهتر بفهمند که چگونه درون یک سیاره می تواند پوسته آن را شکل دهد، تکامل آن را فعال کند و بر قابلیت سکونت آن تأثیر بگذارد.

چنین استدلالی در پشت جدیدترین ماموریت ناسا به ونوس وریتاس یا انتشار ناهید، علوم رادیویی، InSAR، توپوگرافی و طیف سنجی است.

رابرت هریک، استاد پژوهشی در دانشگاه آلاسکا فیربنکس و عضو تیم علمی وریتاس (VERITAS) که مطالعه داده های آرشیوی را مدیریت می کرد، می گوید: انتخاب ماموریت وریتاس به وسیله ناسا به من انگیزه داد تا در پی فعالیت های آتشفشانی اخیر در داده های ماژلان بگردم.

او اضافه کرد: من واقعاً انتظار نداشتم پیروز باشم، اما پس از حدود 200 ساعت مقایسه دستی تصاویر مدارهای مختلف ماژلان، دو تصویر از یک منطقه را دیدم که با فاصله 8 ماه از یکدیگر گرفته شده بودند و تغییرات زمین شناسی گویا ناشی از یک فوران را نشان می دادند.

بیشتر بخوانید:

  • آدم فضایی ها بین ما زندگی می نمایند؟ | یک میلیارد بازدید برای ادعای عجیب مردم ستاره ای در تیک تاک

ناسا می گوید: مدت ها تصور می شد که این منطقه از نظر آتشفشانی فعال است، اما هیچ شواهد مستقیمی از فعالیت آن وجود نداشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 516

به "مشاهده نخستین شواهد از آتشفشان در دوقلوی زمین ، کشف مهمی که صورت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده نخستین شواهد از آتشفشان در دوقلوی زمین ، کشف مهمی که صورت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید