تور روسیه ارزان: لاوروف: روسیه به مذاکرات بی سرانجام با غرب و ناتو نیازی ندارد

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو، پروژه ای ژئوپلیتیکی برای توسعه در زمین های بدون مالک به جای مانده پس از فروپاشی پیمان ورشو و اتحاد جماهیر شوروی است.

تور روسیه ارزان: لاوروف: روسیه به مذاکرات بی سرانجام با غرب و ناتو نیازی ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در این باره تاکید نمود: ما نسبت به این واقعیت که آنها، همانطور که قبلا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، تا آستانه خانه ما آمده اند، نمی توانیم بی تفاوت بمانیم.

وزیر خارجه روسیه بعلاوه با اشاره به پیشنهادات تضمین های امنیتی مسکو به آمریکا و ناتو گفت روسیه امیدوار است غرب درباره این پیشنهادات یاوه گویی نکند و بعلاوه خواستار مذاکرات بی سرانجام در این باره نیست.

لاوروف در این باره گفت: همان طور که رئیس جمهور هم گفت، نکته اصلی این است که سخنان پوچ در کار نباشد تا پیشنهادات ما در بحث های بی سرانجامی که غرب به آن معروفیت دارد، مطرح نگردد.

بعلاوه به گفته وی، روسیه نیازی به مذاکرات بی سرانجام که طی آن غرب دوباره آغاز به شرح مبهم چیزی می نماید و سپس مطمئناً فریب می دهد، ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه بعلاوه احتمال عضویت کشورش در ناتو را رد کرد.

وزارت خارجه روسیه در همین رابطه چندی پیش با انتشار مفاد پیشنهادات امنیتی مسکو به آمریکا و ناتو، از ابتکار عمل این کشور برای کاهش تنش ها اطلاع داد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز همان وقت از آمریکا و ناتو خواست به سرعت به پیشنهادات روسیه پاسخ دهند چرا که اوضاع وخیم است.

رئیس جمهور روسیه نیز روز یکشنبه خاطرنشان کرد که گزینه های متفاوتی پیش روی مسکو نسبت به توسعه ناتو به سمت شرق وجود دارد و این مسئله به پیشنهادات ارائه شده به وسیله کارشناسان نظامی روسیه بستگی دارد.

بعلاوه منابع خبری خاطرنشان کردند که نشست شورای روسیه و ناتو ممکن است در 12 ژانویه سال میلادی نو برگزار گردد.

پیشتر منابع آمریکایی در این باره گفته بودند که مذاکرات امنیتی بین روسیه و ایالات متحده قرار است در اوایل سال 2022 انجام گردد اما لاوروف امروز گفت که این مذاکرات قرار است بلافاصله پس از تعطیلات سال نوی میلادی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 257

به "تور روسیه ارزان: لاوروف: روسیه به مذاکرات بی سرانجام با غرب و ناتو نیازی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: لاوروف: روسیه به مذاکرات بی سرانجام با غرب و ناتو نیازی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید