فواید باور نکردنی ریواس برای سلامتی

به گزارش بانو هما، مصرف ریواس و آب ریواس فواید بسیاری را برای سلامتی بدن به همراه دارد، از خواص ریواس می توان به ارتقای سلامتی مغز، کاهش وزن، مبارزه با سرطان و درمان علائم یائسگی نیز اشاره نمود.

فواید باور نکردنی ریواس برای سلامتی

ریواس چیست؟

معمولا ریواس را با شکر می پزند. گونه های مختلفی از ریواس وجود دارد. ساقه های ریواس به رنگ های قرمز، صورتی و سبز روشن است و بافتی شبیه ساقه کرفس دارد. این گیاه، برای رشد، به هوای سرد زمستان احتیاج دارد. درنتیجه، معمولا در کوهستان ها و نقاطی با دمای پایین، مانند شمال شرق آسیا، کشت می گردد. ریواس را می توان در آمریکای شمالی و شمال اروپا نیز پرورش داد.

ارزش غذایی ریواسریواس سرشار از مواد مغذی لازم است و کالری اندک دارد. ریواس منبع خوبی از ویتامین K1 است. هر 100 گرم ریواس، بسته به میزان پخت، می تواند بین 26 تا 37 درصد احتیاج روزانه تان را به این ویتامین تأمین کند.

ریواس مانند سایر میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر است و از این لحاظ با پرتقال، سیب و کرفس قابل مقایسه است.

هر 100 گرم ریواسی که با شکر پخته شده باشد محتوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 116

کربوهیدرات: 31.2 گرم

فیبر: 2 گرم

پروتئین: 0.4 گرم

ویتامین K1: میزان 26٪ احتیاج روزانهٔ بدن به این ویتامین

کلسیم: میزان 15٪ احتیاج روزانهٔ بدن به این مادهٔ معدنی

ویتامین C: میزان 6٪ احتیاج روزانهٔ بدن به این ویتامین

پتاسیم: میزان 3٪ احتیاج روزانهٔ بدن به این مادهٔ معدنی

فولات: میزان 1٪ احتیاج روزانهٔ بدن به این ویتامین.

بااینکه میزان مناسبی از کلسیم در ریواس وجود دارد، ولی این کلسیم به شکل کلسیم اگزالات است و اثر ضدتغذیه ای در بدن دارد. این شکل از کلسیم در بدن به شکل مؤثر جذب نمی گردد.

بعلاوه ریواس محتوی میزان قابل قبولی ویتامین سی است و هر 100 گرم از آن می تواند 6٪ احتیاج روزانه تان به این ویتامین را تأمین کند.

در ادامه این مطلب با خواص ریواس بیشتر آشنا می شویم. همراه ما باشید.

یاری به درمان آلزایمربراساس توصیهٔ متخصصان، برای پیشگیری از بیماری ها و مسائل مرتبط با پیری، مانند آلزایمر، حفظ سلامت روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، برای جلوگیری از ظهور این دست بیماری ها، مصرف غذاهای مغذی لازم است.

ریواس سرشار از ویتامین K است و می تواند سلامت مغز را به طور چشمگیری تضمین کند. این ویتامین در حفظ سلامت سلول های مغز تأثیری قابل توجه دارد. بعلاوه ویتامین K برای تحریک فعالیت های شناختی و درنتیجه یاری به سلامت روانی لازم است.

مبارزه با سلول های سرطانیخنثی کردن رادیکال های آزاد در داخل بدن برای پیشگیری از عوارض ناشی از آنها لازم است. رادیکال های آزاد موجب بی خاصیت کردن سلول های بدن و ایجاد استرس اکسیداتیو در اندام های بدن می شوند و، درنتیجه، باعث بروز بیماری های مزمن می شوند. بنابراین، بهتر است از غذاهای محتوی ویتامین A و ویتامین C، مانند ریواس، بهره ببرید.

مصرف منظم ریواس موجب مبارزه با سلول های سرطانی و پیشگیری از استرس اکسیداتیو می گردد. علاوه بر این، ریواس منبع طبیعی بتاکاروتن و سایر ترکیبات پلی فنول مانند زآگزانتین و لوتئین است. این مواد مغذی با عوامل ایجاد سرطان دهان و سرطان ریه مبارزه می نمایند.

یاری به گردش خونگردش خون یکی از عوامل اصلی در سلامت بدن است. با مصرف ریواس می توانید مقادیر فراوانی از مواد معدنی مانند آهن و مس را دریافت کنید. مصرف این مواد معدنی به رشد گلبول های قرمز خون و افزایش اکسیژن رسانی در بدن تان یاری می نماید.

اگرچه یاری به گردش خون یکی از خواص ریواس است، اما ریواس جایگزین داروها نیست. اگر مسائل سلامتی باعث اختلال در گردش خون تان شده است، برای درمان آنها باید با پزشک مشورت کنید.1

لاغری و کاهش وزنمقادیر بالای فیبر موجود در ریواس باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن افراد چاق می گردد. مصرف روزانه 1 تا 3 لیوان آب ریواس به مدت 3 ماه به لاغری و کاهش وزن افراد یاری می نماید.

تقویت معده و دستگاه گوارشریواس حاوی مقادیر بالای فیبر است که به بهبود هضم غذا یاری می نماید، معده درد و خونریزی معده را درمان نموده، رفلاکس اسیدی معده را کاهش می دهد و باعث سلامت دستگاه گوارش می گردد.

درمان یبوست و اسهالساقه و ریشه ریواس حاوی مقادیر بالای فیبر هستند و به عنوان یک ملین طبیعی به بهبود حرکات روده یاری نموده و به پیشگیری ودرمان یبوست یاری می نماید. ریواس به عنوان یکی از برترین سبزیجات حاوی مقادیر بالای فیبر برای درمان اسهال شناخته می گردد. بعلاوه ریواس به کاهش فشار در طی حرکات روده یاری نموده و درد هموروئید یا بواسیر را کاهش می دهد.

کاهش فشار خوندر طب سنتی گفته می گردد که ریواس به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد می تواند به کاهش فشار خون بالا یاری کند.

درمان پوکی استخوانمقادیر قابل توجه ویتامین K موجود در ریواس به تقویت و بازسازی استخوان ها یاری نموده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

ضد التهابربابو به دلیل خواص ضد عفونت آن به مدت طولانی در طب چینی به کار رفته است و شناخته شده است که برای یاری به پوست سالم، غشای مخاطی، بینایی خوب و احتمالا حفاظت از سرطان یاری می نماید. همه اینها به دلیل نقش آن به عنوان یک غذای ضد التهابی است.

کاهش قند خونترکیبات موجود در ساقه ریواس به نام راپونتیسین می توانند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت یاری نمایند.

کاهش کلسترول خون و تقویت قلبمقادیر بالای فیبر موجود در ریواس به کاهش کلسترول خون بالا یاری نموده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدنریواس سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری نموده و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

سلامت چشممقادیر بالای آنتی اکسیدان لوتئین موجود در ریواس به تقویت بینایی یاری نموده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می دهد.2

ارتقای سلامتی مغزویتامین کا موجود در ریواس آسیب عصبی به مغز را محدود می نماید و این می تواند منجر به جلوگیری از آلزایمر گردد. طی یک مطالعه، ریواس می تواند به درمان التهاب در مغز یاری کند. این میزان ممانعت نماینده از آلزایمر، سکته و اسکلروزیس جانبی است.

یاری به مبارزه با سرطانمطالعات جانوری نشان داده است، فیزیون یک ماده شیمیایی موجود در ریواس که رنگ ساقه را تشکیل می دهد، می تواند پنجاه درصد سلول های سرطانی را طی 48 ساعت از بین ببرد. ما به تحقیقات بیشتری برای این موضوع قبل از هر نتیجه گیری احتیاج داریم. خواص ضد سرطانی ریواس به طور قابل توجهی وقتی پخته می شوند، افزایش پیدا می نماید.

یاری به سلامتی کلیهیک مطالعه نشان می دهد که ریواس چگونه می تواند اثرات معالج را در درمان بیماری های مزمن کلیوی در مرحله 3 و 4 را بهبود بخشد. اما از آنجا که ریواس حاوی میزانی اکسالیک اسید است، آن می تواند باعث یا تشدید سنگ کلیه گردد از این رو سلامت نمناک توصیه می نماید با پزشک خود قبل از مصرف آن مشورت کنید.

درمان علائم یائسگیمطالعات نشان می دهند ریواس می تواند گر گرفتگی را التیام بخشد و این به ویژه درباره یائسگی درست است. ریواس بعلاوه حاوی فیتوستروژن است و برخی از تحقیقات می گویند که ریواس می تواند علائم یائسگی را التیام دهد.

برای به تاخیر انداختن پیری پوست با ماسک ویژه ریواسریواس معدن ویتامین آ است. این آنتی اکسیدان طبیعی به خنثی سازی رادیکال های آزاد یاری می نماید و علائم پیری مانند چین و چروک را به تاخیر می اندازد. بنابراین، ریواس پوست شما را از طریق جلوگیری از آسیب سلول ها از طریق رادیکال های آزاد، جوان و درخشان نگه می دارد.

ریواس یک عامل ضد باکتریائی و ضد قارچ است و به حفاظت از پوست شما در مقابل عفونت های مختلف یاری می نماید. ریواس خام در شکل صمغی خود از جایگزینی برای داروهای موضعی برای عفونت های پوستی است. شما می توانید ژل ساقه ریواس را خارج نموده و بر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک را هر روز صبح تکرار کنید.

برای اختلالات ژنتیکی کبدسندرم هپاتیت نوزادان، یک اختلال نادر ژنتیکی است که باعث ترشح صفرا در کبد نوزادان می گردد. ریواس حدود 89٪ در کاهش زردی و لکه های زرد پوست که نشان دهنده غلبه صفرا است، موثر بود. این موصکع نشان دهنده آن آیت که ریواس ظرفیت عالی برای ارتقای عملکرد کبد دارد.

کاهش التهاب پانکراسافراد مبتلا به التهاب شدید پانکراس، با استفاده از پودر ریواس چینی، با یک برنامه تعیین غذایی، التهاب را در کل بدن، شدت بیماری ها و آسیب کبد و کلیه را کاهش داد.

کاهش عفونت های قارچیریواس حالت پیشگیری را به بیماران مبتلا به مسمومیت باکتریائی خون می داد و عفونت های قارچی را به خصوص زمانی که با مواد مغذی ترکیب می شوند، کاهش می دهد.3

پی نوشت:

1.www.chetor.com

2.www.article.tebyan.net

3.www.namnak.com

منبع: راسخون
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 157

به "فواید باور نکردنی ریواس برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید باور نکردنی ریواس برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید