صنعاء: شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند

به گزارش بانو هما، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار صدور قطعنامه ای برای توقف جنگ در این کشور شد.

صنعاء: شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه ای به عبدو أبادی رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2021 ، از این شورا خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی از جمله توقف تهدیدات مستمر عربستان و حملات آن به یمن، عمل کند.

وی در نامه خود از شورای امنیت خواست تا موضع روشنی در قبال صلح در یمن اتخاذ کرده و با صدور قطعنامه ای نو همگان را به توقف جنگ و رفع محاصره فراگیر یمن دعوت کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری سبأ، شرف همچنین بر ضرورت اتخاذ موضع شجاعانه و قاطعانه شورای امنیت برای حفظ صلح جهانی تأکید کرد و از این شورا خواست تا از دولت نجات ملی یمن برای تشریح موضع خود در خصوص جنگ یمن و کمک به صلح در صحن شورای امنیت و گوش فرا دادن این شورا به تمامی طرح ها و مواضع مختلف طرف های یمنی، دعوت کند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن و تحمیل محاصره فراگیر علیه این کشور از شورای امنیت خواست تا ریاض و تأمین کنندگان سلاح برای جنگ یمن را مؤاخذه کند.

این نامه وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به شورای امنیت در حالی است که یک روز پیش نیز عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت از این شورا خواسته بود به مسئولیت خود برای توقف آنچه تهدیدات حوثی ها در قبال یمن خواند، عمل کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 285

به "صنعاء: شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید