صف آرایی تازه در بازار پنیر صبحانه؛ از شیراز تا بلغارستان (تور بلغارستان)

به گزارش بانو هما، خبرنگاران- قیمت پنیر در یک سال گذشته حدود 80 درصد افزایش پیدا نموده است. قالب های 500 گرمی پنیر صبحانه که قیمتشان در دی ماه سال جاری از نظر مرکز آمار به طور میانه 50 هزار تومان بوده، اوایل سال 29 هزار تومان و دی ماه پارسال 28 هزار تومان فروخته می شدند. البته این اعداد را برای پنیر های معمولی باید مدنظر قرار بدهیم وگرنه در بازار پنیر های جورواجوری با نام های گول زننده مثل بلغاری، یونانی، اسپونی و ... پیدا می گردد که معمولا گران تر فروخته می شوند.

صف آرایی تازه در بازار پنیر صبحانه؛ از شیراز تا بلغارستان (تور بلغارستان)

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

1- پنیر شیرازی رامک یک جور پنیر محلی کم چرب است. رامک ادعا می نماید آن را از شیر تازه گاو درست می نماید و آن را به نام پنیر کم نمک، در قالب 300 گرمی 34 هزار تومان می فروشد. پنیر شیرازی رامک بافت نرمی دارد و روی بسته های آن عبارت حاوی 12 درصد پروتئین دیده می گردد

2- پنیر اسپونی میهن به شکل پنیر های پروسس و شیوه خاص این نوع پنیر ها درست می گردد. یعنی موقع درست کردن، چربی از پنیر جدا نمی گردد و به همین علت محصول نهایی جزو لبنیات پرچرب دسته بندی می گردد. برند میهن می گوید پنیر اسپونی این برند از شیر تازه گاو درست می گردد و آن را در قالب 300 گرمی 39 هزار تومان می فروشد.

3- پنیر یونانی مثل ماست یونانی چندسالی است که در سوپرمارکت ها فروخته می گردد. چند سال پیش پنیر یونانی پگاه در بازار موجود بود و الان یکی از تازه ترین مدل ها را برند کیبی به بازار فرستاده است. پنیر یونانی، مثل ماست یونانی پرچرب است و از نظر ظاهری به پنیر خامه ای شباهت دارد. قالب 180 گرمی پنیر یونانی کیبی را 26 هزار و 500 تومان می فروشند و خرید قالب 350 گرمی پنیر یونانی کیبی 46 هزار و 500 تومان می گردد.

4- پنیر بلغاری در دسته پنیر های نرم قرار می گیرد و فرآیند آماده سازی آن در آب نمک طی می گردد. به همین دلیل نسبت به اغلب پنیر ها مدت ماندگاری بیشتری دارد و دیرتر فاسد می گردد. پنیری که از باید از شیر گاو درست گردد و همانطور که از نامش پیداست، اولین بار در بلغارستان ابداع شد. پگاه یکی از اولین برند هایی محسوب می گردد که پنیر بلغاری را روانه بازار کرد، اما الان قالب های 400 گرمی صباح هم در بقالی ها دیده می گردد و آن را 80 هزار تومان می فروشند.

5- پنیر ماسکارپونه یکی از مدل های تازه در بازار است که آن را برای اولین بار ایتالیایی ها دست کردند. علاوه بر وعده صبحانه، می گردد از آن برای درست کردن کیک و دسر استفاده کرد. ترکیبات پنیر ماسکارپونه معمولا شامل شیر، ماست و چربی می گردد و آن را باید جزو پنیر های پرچرب بدانیم. در سوپرمارکت ها می توانیم پنیر ماسکارپونه کاله اشاره کنیم که آن را در قالب یک کیلویی 110 هزار تومان می فروشند. قیمت قالب 200 گرمی پنیر ماسکارپونه کاله هم 32 هزار و 500 تومان است.

6- پنیر کوزه ای یک جور پنیر است که معمولا در استان هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان غربی و کردستان درست و آنجا به نام پنیر کوپه شناخته می گردد. مرحله آماده سازی این نوع پنیر چند ماه زمان لازم دارد و معمولاً در فصل های پاییز و زمستان درست می گردد و آن را اواخر تابستان یا پاییز زیر خاک می گذارند. اغلب پنیر های کوزه ای بازار را به شکل رنده شده می فروشند و یکی از آن ها را برند پگاه در ظرف 200 گرمی 50 هزار تومان می فروشد.

7- پنیر چیلی آلیما یکی از مدل های طعم دار پنیر آلیما در بازار است که آن را حدود 30 هزار تومان می فروشند. از همین برند یعنی آلیما پنیر های طعم دار زیادی در سوپرمارکت ها مثل پنیر گودا، پنیر وگان، پنیر شکلاتی، پنیر گردویی، پنیر کفیر و ... به چشم می خورد و پنیر چیلی که طعم تندی دارد، در قالب 150 گرمی دقیقا 29 هزار و 800 تومان فروخته می گردد.

انواع پنیر صبحانه در بازار

انواع پنیر

وزن

قیمت

پنیر شیرازی رامک

300 گرم

34 هزار تومان

پنیر اسپونی میهن

300 گرم

39 هزار تومان

پنیر یونانی کیبی

350 گرم

46 هزار و 500 تومان

پنیر بلغاری صباح

400 گرم

80 هزار تومان

پنیر ماسکارپونه کاله

یک کیلوگرم

110 هزار تومان

پنیر کوزه پگاه

200 گرم

50 هزار تومان

پنیر چیلی آلیما

150 گرم

29 هزار و 800 تومان

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 500

به "صف آرایی تازه در بازار پنیر صبحانه؛ از شیراز تا بلغارستان (تور بلغارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف آرایی تازه در بازار پنیر صبحانه؛ از شیراز تا بلغارستان (تور بلغارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید