شهریاری: ورودی سدهای تهران 30 درصد کم شد

به گزارش بانو هما، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران، از کاهش 30 درصدی ورودی سد های پنج گانه تهران در مقایسه با سال گذشته اطلاع داد.

شهریاری: ورودی سدهای تهران 30 درصد کم شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد شهریاری با اشاره به اینکه ورودی سد های تهران در سال گذشته 573 میلیون مترمکعب بود اضافه نمود: این در حالی است که از ابتدای سال آبی جاری تا 14 فروردین، تا به امروز ورودی سد های تهران 409 میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش 30 درصدی ورودی های سد های تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم ذخیره شده در مخازن سد های تهران 403 میلیون مترمکعب است گفت: این رقم در فروردین سال گذشته 669 میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش 266 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در مخازن سد های تهران روبرو هستیم.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به ثبت 155 میلی متر بارش از ابتدای سال آبی تا کنون در تهران اضافه نمود: این رقم در مقایسه با میانه بلند مدت که 204 میلی متر بارش بوده با 24 درصد کاهش روبرو است.

شهریاری با بیان اینکه اندازه بارش ها در بازه زمانی 14 روز فرورودین ماه، در میانه بلند مدت, 19.66 میلی متر ثبت شده گفت: این رقم سال جاری 5.1 میلی متر بوده که تفاوت حجم بارش نشان دهنده 74 درصد کاهش بارندگی در فرورودین سال جاری نسبت به مدت میانه بلند مدت است.

وی ادامه داد: کاهش 74 درصدی بارش های فرورودین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، ورودی سد های تهران را کاهش داده است به نحوی که در فروردین سال جاری 62 میلیون مترمکعب ورودی روان آب به سد های تهران داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 120 میلیون مترمکعب بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 352

به "شهریاری: ورودی سدهای تهران 30 درصد کم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریاری: ورودی سدهای تهران 30 درصد کم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید