سوئیچ های برند سیسکو چه فزونی نسبت به برندهای دیگر دارند؟

به گزارش بانو هما، سوئیچ شبکه به عنوان مهم ترین تجهیزات شبکه، از طریق برندهای مختلفی طراحی و فراوری می گردد. که هرکدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی را برای سوئیچ های خود در نظر می گیرند. ولی بهتر است بدانید سوئیچ های برند سیسکو از طریق ویژگی ها و قابلیت های کاربردی و همینطور سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بی نظیر و طول عمر بالا از همه لحاظ نسبت به سوئیچ های دیگر برندها، چندین پله بالاتر می باشد. به همین دلیل در این مقاله از نت یک قصد داریم اطلاعات کاملی نسبت به ویژگی های برتر نکات مهم زمان خرید آن، انواع و برترین سوئیچ های سیسکو را در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سوئیچ های برند سیسکو چه فزونی نسبت به برندهای دیگر دارند؟

ویژگی برتر سوئیچ های سیسکو در مقایسه با رقبا:

همانطور که در بخش بالا ذکر شد سوئیچ های سیسکو دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. این بخش از مقاله به ویژگی های برتر سوئیچ های سیسکو اختصاص داده شده می باشد. در نهایت بهتر است علاقه مندان سوئیچ های سیسکو بدانند که کیفیت ساخت بسیار بالا، تنوع محصولات و طول عمر بالا جزو ویژگی های شاخص سوئیچ های سیسکو محسوب می شوند. گفتنی است بدانید شرکت سیسکو برای رفع کردن همه نیازهای کاربران، تنوع محصول زیادی دارد. بدین صورت که سیسکو با توجه به کاربردهای گوناگون، برای سوئیچ ها سری های مختلفی را ایجاد نموده که هرکدام باتوجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند، مناسب برای کاربردهای متفاوتی می باشند.

نکات مهم زمان خرید برترین سوئیچ سیسکو:

در زمان خرید برترین سوئیچ سیسکو باید به نکات بسیار مهمی توجه کرد. زیرا در صورتی که یک کاربر بدون توجه به این نکات برای خرید سوئیچ سیسکو اقدام کند مطمئنا نمی تواند سوئیچ مورد نظر خود را خریداری نماید. نکات بسیار مهمی که هر کاربر باید در زمان خرید سوئیچ سیسکو به آن توجه کند، قابلیت ها و امکانات سوئیچ، مدیریتی و یا غیرمدیریتی بودن آن، تعداد پورت شبکه و سرعت آن است. در ادامه مقاله هر کدام از نکاتی که مشاهده کردید به صورت مجزا مورد آنالیز قرار داده می شوند.

قابلیت ها و امکانات سوئیچ

در این بخش از مقاله چرا سوئیچ سیسکو برترین انتخاب است؟ بهتر است به قابلیت ها و امکانات سوئیچ سیسکو اشاره گردد. هر شخص در زمان خرید می تواند به قابیلت هایی مثل قابلیت استک شدن توجه کند. از سوی دیگر می توان به قابلیت PoE اشاره نمود که به وسیله آن می توانید به وسیله کابل شبکه برق دستگاه را تامین کنید.

سرعت پورت شبکه

دومین مبحثی که در این بخش از مقاله مورد آنالیز قرار خواهد گرفت سرعت پورت شبکه می باشد. به طور کلی پورت شبکه دارای 2 نوع مگابیت (10/100) و گیگابیت (10/100/1000) است. ولی بهتر است بدانید پورت شبکه از نوع گیگابیت نسبت به مگابیت، سرعت انتقال داده بسیار بالاتری را به وسیله کابل برای شما فراهم می نماید.

سوئیچ مدیریتی و غیرمدیریتی

در زمان خرید سوئیچ شبکه باید به نوع سوئیچ (مدیریتی یا غیر مدیریتی) توجه گردد زیرا این دو نوع سوئیچ با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. سوئیچ غیر مدیریتی همانطور که از نامش پیداست قابلیت تنظیم شدن برای دست یابی به عملکردی خاص را ندارد. بلکه فقط توانایی اعمال یکسری تنظیمات پایه روی مک آدرس ها را دارد. ولی سوئیچ مدیریتی دارای سیستم عامل بوده که به وسیله قدرت پردازنده، توانایی اعمال تنظیمات مختلفی را برای هریک از پورت های شبکه دارد. که از این طریق می توانید مدیریت بهتری در پورت ورودی و خروجی سوئیچ داشته باشید.

تعداد پورت سوئیچ

تعداد پورت شبکه یکی از مهم ترین ویژگی هایی بوده که در زمان خرید حتما باید به آن توجه کنید. تعداد پورت شبکه را طوری در نظر بگیرید که در آینده با مشکل کمبود تعداد پورت های آن روبرو نشوید.

آشنایی با انواع سری های سوئیچ سیسکو:

در این بخش از محتوا بهتر است به معرفی سری های مختلف سوئیچ سیسکو پرداخته گردد. سوئیچ های سیسکو در سری های مختلف مثل 2960، سری 3560، سری 3750 و سری 3850 فراوری و به بازار عرضه می گردد. در ادامه مقاله این 4 سری از سوئیچ های سیسکو مورد آنالیز قرار خواهند گرفت و اطلاعات کاملی در خصوص آن ها در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در این صورت هر کاربر می تواند با دید باز و آگاهی کامل برای خرید سوئیچ مورد نظر خود اقدام کند. سوئیچ سری 2960 مدل می تواند رضایت شما را جلب کند.

سری 2960 سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سری 2960 همگی در لایه دوم شبکه قرار دارند و اصطلاحا لایه 2 ای می باشند که دارای انواع مختلفی هم می باشند. بدین صورت که هرکدام از سری ها بر اساس تعداد و نوع پورت شبکه و همینطور قابلیت های مختلف دارای انواع مختلفی می باشند که شما باید مطابق با نیازهایتان سوئیچ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سری 3560 سوئیچ سیسکو

سری 3560 سوئیچ سیسکو دومین سری از سوئیچ های سیسکو بوده که در این بخش مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. در واقع این سری از سوئیچ سیسکو هم در انواع مختلف فراوری و به بازار عرضه شده می باشد. سری 3560 یک سری برنامه های مدیریت شبکه را ارائه می دهد تا بهینه سازی هایی برای شبکه های کسب و کارهای کوچک و متوسطی که حداکثر 250 کاربر دارند انجام دهد. این سری از سوئیچ های سیسکو می توانند 12000 آدرس مک و روترهای مالتی کست را پیکربندی نمایند.

سری 3750 سوئیچ سیسکو

سری 3750 یکی از قوی ترین سری های سوئیچ سیسکو در رده های میانی بوده که با قابلیت کارکرد در لایه های 2 و 3 و با امکاناتی نظیر IP Routing کامل، پشتیبانی از پورت های SFP به منظور ارتباطات فیبر نوری، قابلیت پشتیبانی از POE و همینطور تنوع تعداد و نوع پورت ها یکی از پرکاربردترین و در عین حال ارزان ترین سوئیچ در بین سوئیچ های میان رده سیسکو به شمار می آید.

سری 3850 سوئیچ سیسکو

آخرین سری سوئیچ سیسکو که قصد داریم مورد آنالیز قرار دهیم، سری 3850 سوئیچ سیسکو است. این سری قدرتمندترین سری سوئیچ های سیسکو می باشد. همینطور پورت های این سری بر پایه RJ45 و فیبر نوری بوده که در مدل هایی که پورت های آن بر پایه RG45 است از سرعت های گیگابیت (10/100/1000) و مدل هایی که پورت های آن برپایه فیبر نوری است، از سرعت 1G و 10G پشتیبانی می نماید.

معرفی برترین سوئیچ سیسکو:

این بخش از مقاله چرا سوئیچ سیسکو برترین انتخاب است؟ مختص به افرادی بوده که قصد دارند برای خرید سوئیچ سیسکو اقدام نمایند. در واقع 2 تا از برترین سوئیچ های سیسکو که از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردارند، به طور کامل مورد آنالیز قرار داده خواهد شد تا کاربران به راحتی بتوانند از ویژگی این دو سوئیچ آگاه شوند.

معرفی برترین سوئیچ سیسکو

سوئیچ 24 پورت سیسکو WS-C2960-24PC-L

این سوئیچ از نوع مدیریتی بوده که با توجه به کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسب و قابلیت های کاربردی که دارد، از جمله پرکاربردترین و پرفروش ترین سوئیچ PoE در بازار به شمار می آید. این سوئیچ دارای 24 پورت مگابیت (10/100) و 2 پورت uplink بوده که به وسیله آن می تواند داده ها با پهنای باند 16 گیگابیت بر ثانیه سوئیچ کند.

سوئیچ سیسکو 24 پورت WS-C3560G-24TS-S

سوئیچ سیسکو 24 پورت به عنوان یک سوئیچ لایه دسترسی برای شرکت های کوچک یا دفاتر شعبه ای که می خواهند محصولات و برنامه های تازه را در زیرساخت (LAN) ادغام نمایند بسیار مناسب و ایده آل است. و در عین حال امکان استفاده از برنامه های تازه مانند: تلفن IP، دسترسی، نظارت تصویری، سیستم های مدیریت ساختمان و کیوسک های ویدئویی از راه دور و بی سیم را برای شما فراهم می نماید.

برترین قیمت سوئیچ سیسکو:

یکی از شرکت هایی که سوئیچ شبکه سیسکو را با برترین قیمت در اختیار کاربران قرار می دهد نت یک می باشد. زیرا این شرکت دارای حق واردات و بستر اختصاصی فروش است. به همین دلیل هر کاربر می تواند با مراجعه به وب سایت نت یک سوئیچ مورد نظر خود را زیر قیمت بازار تهیه کند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 599

به "سوئیچ های برند سیسکو چه فزونی نسبت به برندهای دیگر دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیچ های برند سیسکو چه فزونی نسبت به برندهای دیگر دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید