سلطنت سامسونگ بر بازار گوشی های تاشو همچنان ادامه دارد

به گزارش بانو هما، با وجود اینکه سامسونگ همچنان حاکم بلامنازع بازار گوشی های تاشو است، ولی هواوی هم در این بازار توانسته سهم قابل توجهی را تصاحب کند. بر اساس آمارهای منتشر شده، طی سه ماهه نخست سال 2022، گوشی تاشوی هواوی P50 Pocket حدود 20 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار گرفته است.

سلطنت سامسونگ بر بازار گوشی های تاشو همچنان ادامه دارد

برای مقایسه باید بگوییم که سهم بازار گوشی های تاشوی هواوی در سه ماهه چهارم 2021 فقط 9 درصد بوده است. با وجود اینکه هواوی در این زمینه هنوز تهدید بزرگی برای سامسونگ محسوب نمی گردد، اما در ادامه می تواند به رشد خود در این بازار ادامه دهد. بازار گوشی های تاشو هنوز وسعت چندانی ندارد اما با توجه به رشد قابل توجه آن، شرکت های زیادی در حال ورود به این حوزه هستند.

روی هم رفته در سه ماهه نخست 2022 حدود 16 میلیون گوشی تاشو راهی بازار شده که در کل رقم قابل توجهی به حساب نمی آید اما بدون شک تا چند سال آینده این رقم چندین برابر خواهد شد. در این مدت سامسونگ توانسته 74 درصد از این بازار را از آن خود کند که در رتبه اول و دوم گوشی های گلکسی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 دیده می گردد. گوشی هواوی P50 Pocket با کمی اختلاف نسبت به زد فولد 3 توانسته در رتبه سوم قرار بگیرد.

بر اساس بعضی گزارش های منتشر شده، گوشی های زد فولد 4 و زد فلیپ 4 تا حدی مقرون به صرفه تر از نسل قبلی خود هستند و به همین دلیل مدیران سامسونگ پیش بینی نموده اند که این گوشی ها آمار فروش بسیار بالاتری خواهند داشت. با وجود اینکه شرکت هایی مانند شیائومی، وان پلاس، اوپو و ویوو وارد بازار گوشی های تاشو شده اند، اما این گوشی ها صرفا در قفسه های فروشگاه های چینی قرار گرفته اند.

اگر این شرکت ها در سال 2022 بتوانند گوشی های تاشو خود را راهی بازارهای جهانی نمایند، سامسونگ با رقبای بسیار قدرتمندی روبرو خواهد شد. بنابراین باید ببینیم آیا سامسونگ در ماه های آینده امسال میلادی می تواند فاصله خود را در این بازار نسبت به رقبا حفظ کند یا نه.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 381

به "سلطنت سامسونگ بر بازار گوشی های تاشو همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطنت سامسونگ بر بازار گوشی های تاشو همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید