تور هند ارزان: خواص بادام هندی برای افراد دیابتی

به گزارش بانو هما، یکی از مغز دانه هایی که خاصیت فراوانی برای افرد دیابتی دارد، بادام هندی است.

تور هند ارزان: خواص بادام هندی برای افراد دیابتی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

بادام هندی از جمله مغز دانه هایی است که خاصیت بسیاری برای افراد دیابتی، به منظور فائق آمدن بر مسائل این بیماری دارد. افراد دیابتی باید خوردن و نوشیدن شان را کنترل نمایند.

امروزه افراد زیادی به بیماری دیابت مبتلا هستند. افراد مبتلا به دیابت، سطح بالاتری از قند را در بدن شان دارند و اگر میزان قند در بدن افزایش یابد، مسائل زیادی برای سلامتی انسان به وجود می آورد. اگر می خواهید میزان قند خون را در بدنتان کنترل کنید، خوردن بادام هندی برای شما سودمند خواهد بود.

مواد مغذی موجود در بادام هندی

در صورتی که شما از بادام هندی مصرف می کنید، بایستی بدانید چه مواد مغذی در این مغز دانه نهفته است. بادام هندی سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، فولیک اسید (یا همان ویتامین B9) آهن، فیبر، آنتی اکسیدانها، ویتامین ها، مواد معدنی و سلنیوم است.

فواید بادام هندی

در صورتی که میزان هورمون های انسولینی که از سوی لوزالمعده (پانکراس) ترشح می گردد، در بدن انسان افزایش نیابد، فرد دیابتی می گردد. در صورتی که افراد قند خونشان بالا رود، احتمال ابتلایشان به بیماری های جدی نیز بیشتر می گردد.

افزایش سطح قند خون می تواند منجر به مسائل جدی مانند سکته مغزی، نارسایی چند عضو، نارسایی کلیه یا حتی حمله قلبی گردد. اگر می خواهید این شرایط را کنترل کنید، میزان بادام هندی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، زیرا این می تواند میزان انسولین را در بدن شما افزایش دهد.

کاهش استرس

بادام هندی سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین سی است. بادام هندی به کاهش میزان قند خون بدن یاری می نماید. افراد دیابتی اغلب دچاراسترس زیاد هستند؛ بنابراین مصرف بادام هندی برای این بیماران توصیه می گردد.

کنترل وزن

مصرف بادام برای از دست دادن وزن نیز مفید است. از آنجایی که بادام هندی حاوی منیزیم، فیبر، کربوهیدرات است، می تواند به کنترل وزن شما یاری کند.

رفع کردن مسائل فشار خون

بیمارانی که دچار فشار خون بالا هستند نیزمی توانند با مصرف بادام هندی، خطر فشار خون بالایشان را کاهش دهند. بعلاوه افرادی که به طور منظم بادام هندی مصرف می نمایند، کلیه هایشان عملکرد بهتری دارد؛ بنابراین در صورتی که از دیابت رنج می برید، روزی چهار الی پنج دانه بادام هندی را مصرف کنید. البته بهتر است مصرف این مغز دانه پرخاصیت زیر نظر پزشک معالج تان باشد.

منبع: پایگاه irshivideos

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 371

به "تور هند ارزان: خواص بادام هندی برای افراد دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: خواص بادام هندی برای افراد دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید