جمعی از منتقدان سینمای ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ملاقات و گفت وگو کردند

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در راستای توسعه تعاملات بنیاد سینمای فارابی با بدنه فعالان حرفه ای سینمای ایران، جمعی از منتقدان و فعالان اثرگذار در حوزه نوشتار سینمایی با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی ایران در بنیاد سینمایی فارابی ملاقات و گفت وگو کردند.

جمعی از منتقدان سینمای ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ملاقات و گفت وگو کردند

مدیرعامل فارابی در این ملاقات ضمن بیان اهمیت برگزاری جلسه با فعالان حرفه ای صنوف سینمایی گفت: فارابی در سال گذشته با زردنگاری های بسیاری روبرو بود که نه نقد سازنده و نه حتی حرف قابل استنادی برای گفتن داشتند و ما به جای جدل رسانه ای وقت خود را بر روی فراوری اثر و ارتقای فعالیت های سینمای ایران گذاشتیم.

سیدمهدی جوادی اضافه نمود: در این یک سال کار کردیم و حالا کارنامه ای وجود دارد که می تواند محل ارزیابی و نقد ما باشد و از اینکه کارنامه خود را در بوته نقد بگذاریم استقبال می کنیم.

جوادی اعلام کرد: نقدها را بی واسطه خواهیم شنید و جلسه با اهالی نقد و نظر سینما را یکی از مهم ترین جلسات با صنوف حرفه ای سینما برای خود می دانیم چراکه از اینکه عملکردمان نقد اصولی و حرفه ای گردد استقبال می کنیم.

این جلسه با حضور چهره های سرشناسی از منتقدان و فعالان حوزه نوشتار سینمایی برگزار گردید. در این جلسه اهمیت جریان اصیل نقد در راهبرد مدیریت کلان سینما، جایگاه امروز نقد و نوشتار سینمایی، لزوم ارتباط مداوم فعالان حوزه نقد با مدیریت سینما و ارائه راهبرد مؤثر به بنیاد سینمایی فارابی و بعلاوه کوشش فارابی در ارتقای حوزه تخصصی نوشتار سینمایی از جمله مهم ترین مسائلی بود که مورد بحث و گفت وگو نهاده شد.

از جمله منتقدان و فعالان حوزه نوشتار سینمایی و منتقدان سینمای ایران می توان به خسرو دهقان، جلیل اکبری صحت، امیر قادری، بهزاد صدیقی، حسن گوهرپور، منوچهر اکبرلو، سعید مروتی، علیرضا اخلاقی، علی افشار، علیرضا مجمع و حمیدرضا مدقق اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 559

به "جمعی از منتقدان سینمای ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ملاقات و گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعی از منتقدان سینمای ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ملاقات و گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید