تقابل ناو چینی با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان

به گزارش بانو هما، مقام های ارتش آمریکا مدعی شده اند که یک کشتی جنگی چینی در تنگه تایوان به شکلی ناامن به یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شده و در فاصله 137 متری آن قرار گرفته است.

تقابل ناو چینی با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان

در همین حال، چین گفته آمریکا عامدانه در حال تحریک به تنش و دامن زدن به آن در این منطقه است.

این اتفاق روز یکشنبه، یک روز بعد از آن رخ داد که رزمناو های آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از تنگه تایوان عبور کردند.

نیروی دریایی آمریکا و کانادا شنبه گزارش دادند که کشتی های جنگی این دو کشور روز شنبه در یک ماموریت مشترک از آبراه حساسی که تایوان را از چین جدا می نماید، عبور کردند.

تایوان بخشی از چین محسوب می گردد که ادعا های جدایی طلبانه دارد؛ کشور های دنیا و سازمان ملل این ادعا را به رسمیت نمی شناسند.

مقام های آمریکایی گفته اند که قرار گرفتن کشتی های چین در فاصله 150 یاردی ناوشکن آمریکایی قوانین تردد دریایی در آب های آزاد را نقض می نماید.

موضوع تنگه تایوان از جمله پرونده های طولانی تنش میان آمریکا و چین محسوب می گردد. آمریکا متحد دیرینه تایوان است و از جدایی آن از چین حمایت می نماید.

آمریکا این حمایت را در قالب یاری های نظامی، فروش تسلیحات و حمایت سیاسی ابراز می نماید. این در حالی است که چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و تهدید نموده است که در صورت لزوم حاضر است از زور برای پیوستن مجدد این جزیره به سرزمین اصلی چین استفاده کند.

حمایت مستمر ایالات متحده از جدایی تایوان و حضور نظامی آن در منطقه به وسیله چین به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تلقی شده است. این امر منجر به افزایش تنش در تنگه تایوان شده است، به طوری که چین تمرینات نظامی در نزدیکی تایوان انجام می دهد و ایالات متحده کشتی های جنگی و هواپیما های نظامی را به منطقه می فرستد.

علاوه بر این، ایالات متحده اخیراً با اعزام مقام های رده بالا به تایوان به تنش ها در این منطقه دامن زده است. چین این اقدام آمریکا را نقض سیاست چین واحد تلقی نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 549

به "تقابل ناو چینی با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل ناو چینی با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید