تور ارزان چین: ادعای تایوان ؛ 100 جت نظامی چین را شناسایی کردیم

به گزارش بانو هما، وزارت دفاع تایوان مدعی شناسایی و رصد ده ها فروند هواپیمای نظامی ارتش چین در سه روز گذشته شده است.

تور ارزان چین: ادعای تایوان ؛ 100 جت نظامی چین را شناسایی کردیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع تایوان دوشنبه مدعی شد که در سه روز گذشته ده ها جت نظامی ارتش چین را رهگیری نموده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک وزارت دفاع تایوان مدعی شده که در سه روز گذشته 100 جت نظامی چین را در اطراف حریم هوایی خود شناسایی نموده است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که جنگنده های تایوانی پیروز به رهگیری 52 فروندجت نظامی چین از جمله چند فروند بمب افکن اچ-6 و 31 فروند جنگنده جی-16 شدند.

این سومین روز متوالی است که تایوان گزارش می دهد هواپیماهای نظامی چین نزدیکی محدوده تشخیص سیستم های دفاعی این جزیره پرواز می نمایند. در سوم اکتبر، این جزیره از مشاهده 39 هواپیمای ارتش چین، از جمله هواپیماهای جنگنده، جنگنده های ضد زیردریایی وای-8 و جت های هشدار سریع کی جی-500 اطلاع داد. تایوان پیش از این اعلام نموده بود که روز آدینه 38 فروند هواپیمای چینی را نزدیک حریم هوایی خود در حال پرواز مشاهده نموده است.

سو تسنگ چانگ ، نخست وزیر این جزیره اقدامات چین را وحشیانه خواند و مدعی شد که پکن صلح در منطقه را به خطر می اندازد. تایپه بعلاوه از ایالات متحده و استرالیا خواست در مقابله با تهدید احتمالی چین با این جزیره در زمینه تامین امنیت همکاری نمایند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به اسم کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه درخصوص قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان ابراز نگرانی کرد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد افزایش فعالیت نظامی چین پیرامون تایوان، صلح و ثبات منطقه را تضعیف می نماید.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود گفت: از پکن می خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و مالی و زورگویی علیه تایوان را متوقف کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 125

به "تور ارزان چین: ادعای تایوان ؛ 100 جت نظامی چین را شناسایی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: ادعای تایوان ؛ 100 جت نظامی چین را شناسایی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید