ترفندهای طلایی نظم دهی به یخچال و فریزر

به گزارش بانو هما، چه مدت زمانی را در طول روز به نظم دهی یخچال اختصاص می دهید؟ به نظر شما تمیز کردن یخچال چه اندازه اهمیت دارد؟

ترفندهای طلایی نظم دهی به یخچال و فریزر

نظم دهی یخچال زمانی اهمیت پیدا می کند که بعد از یک روز کاری خسته و گرسنه به سمت آن بروید و خوراکی و مواد غذایی خود را به راحتی بیابید. در این مطلب از خبرنگاران به بیان نکات نظم دهی به یخچال و فریزر می پردازیم.

نکات نظم دهی به یخچال و فریزر

با نظم دهی به یخچال و تمیز کردن آن، این امکان را دارید که به راحتی به تمام مواد موجود دسترسی داشته باشید.

قفسه های بالایی

مواد غذایی که زود فاسد می شوند یا مانند ماست و شیر مصرف زیادی دارند را در قفسه بالایی قرار دهید. جعبه ای را در این طبقه بگذارید و غذاهایی را که در زودترین زمان ممکن باید مصرف شوند، در آن قرار دهید. این جعبه هم یک نظم دهنده یخچال است و هم از فاسد شدن غذا جلوگیری می کند.

چیدمان قفسه های پایین از نکات نظم دهی به یخچال و فریزر

برای نظم و سازمان دهی این قفسه، موادی مثل میوه ها، سبزیجات و غیره را دسته بندی کنید. هر یک از دسته ها را در جعبه های شیشه ای قرار دهید تا بتوانید در فواصل خرید، موجودی یخچال را کنترل کنید. همچنین می توانید اضافی خوراکی هایی را که در قفسه بالا جا نشده اند را نیز در این قسمت نگهداری کنید. برای اینکه نظم بیشتری به خانه خود بدهید به مطلب مشکل کمبود جا در کمدها را حل کنید! سر بزنید.

درب یخچال برای نظم دهی یخچال

قفسه های درب، گرم ترین قسمت یخچال هستند، بنابراین برای نظم دهی یخچال بهتر است چاشنی ها و سس ها را در این قسمت قرار دهید. سعی کنید از قرار دادن مواد غذایی زیاد در این قسمت اجتناب کنید. این کار باعث سنگین شدن درب و در نتیجه افتادگی و کج شدن آن می شود. ایده های زیر در نظم دهی یخچال و قفسه های این قسمت به شما کمک می کنند:

  • اگر همراه بچه ها زندگی می کنید، پایین ترین قفسه را به نوشیدنی ها و خوراکی های فرزندتان اختصاص دهید.
  • به دلیل دمای بالای این قسمت نسبت با سایر قسمت های یخچال، تخم مرغ و شیر را در درب یخچال قرار ندهید.

کشوها

از آن جایی که کشوهای یخچال برای نگهداری خوراکی هایی با رطوبت خاص طراحی شده اند، برای ذخیره میوه و سبزیجات مناسب هستند. هنگام نظم دهی یخچال و قبل از قرار دادن میوه ها و سبزیجات، کف کشو را با یک لایه حوله کاغذی بپوشانید. در ادامه به معرفی نظم دهنده هایی برای یخچال می پردازیم. برای اینکه به آشپزخانه خود نظم دهید به مطلب نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه سر بزنید.

سینی گردان

برای اینکه قسمت انتهای یخچال به انباری از شیشه های خوراکی از جمله مربا، رب، خیارشور و غیره تبدیل نشود، از یک سینی گردان برای نظم و دسترسی بهتر کمک بگیرید. چرخش سینی کمک می کند از مصرف خوراکی هایی که کاربرد کمتری دارند غافل نشوید.

سبد نظم دهنده

این سبد ها در سایزهای مختلف جهت تفکیک مواد غذایی تعبیه شده اند. مواد خوراکی مربوط به کشو یا قفسه را دسته بندی کنید و هر دسته را در سبد مخصوص به خود قرار دهید. بدین ترتیب نه تنها برای پخت غذا در پی مواد غذایی مورد نیازتان نمی شد، بلکه به راحتی می توانید با تنوع مواد اولیه خود تصمیم بگیرید چه غذایی بپزید.

گیره حلقه ای از نکات نظم دهی به یخچال و فریزر

این حلقه ها در قفسه های میانی متصل می شوند و می توان به کمک آن ها کیسه های کوچک مواد غذایی را در یخچال آویز کرد. با این کار کیسه های کوچک خوراکی فراموش نمی شوند. سینی گردان از انبار شدن خوراکی ها در انتهای یخچال جلوگیری می کند.

تقسیم بندی قفسه فریزر

غذاها و مواد مشابه را در یک قفسه یا محفظه قرار دهیم. به عنوان مثال، می توانیم مرغ و گوشت را در یک طبقه و میوه ها و سبزی ها و سوپ ها را در قفسه ای دیگر قرار دهیم. البته شاید همه ما گزینه چندین و چند قفسه و طبقه مختلف را در فریزر خودمان نداشته باشیم. با این حال، بهتر است که مواد غذایی مشابه را کنار هم بگذاریم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این آویزهای تزیینی خانه شما را بی نظیر می کنند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 414

به "ترفندهای طلایی نظم دهی به یخچال و فریزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای طلایی نظم دهی به یخچال و فریزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید