تحول در صنعت لرستان با اجرای 12 طرح با ارزش 780 میلیارد تومان

به گزارش بانو هما، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای 12 طرح با اندازه اشتغالزایی بیش از سه هزار و 500 شغل در قالب پروژه های مختلف در لرستان اجرا خواهد شد که باعث تحول بزرگی در صنعت این استان می شود.

تحول در صنعت لرستان با اجرای 12 طرح با ارزش 780 میلیارد تومان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری لرستان که به ریاست رییس جمهور برگزار گشت، اضافه کرد: 12 طرح با ارزش 780 میلیارد تومان سرمایه گذاری نو عملیاتی می شود که اجرای آن ها به تحول قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید های میدانی که تا کنون در حوزه صنعت معدن و تجارت لرستان انجام شده است گفت: از 50 واحد صنعتی بزرگ مشکل دار این استان بازدید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کارخانه سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و گفت: با تسهیلات سفر قرار شده است که سامان کاشی تا پایان سال فعال شود که بتواند زمینه اشتغال 400 نفری ایجاد کند.

وی با اشاره به شناسایی مسائل و مسائل متعدد حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: 215 مشکل شناسایی شده است که با ارائه 30 راهکار می توان این مسائل را حل کرد و به عبارتی ریشه 80 درصد مسائل این حوزه یکسان است.

فاطمی امین اضافه کرد: در زمینه شهرک های صنعتی برای پست های برق و تأمین آب و برق و زیرساخت ها تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستا 52 میلیارد تومان از طریق شرکت شهرک های صنعتی هزینه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی زنجیره ای گفت: مشکل سرمایه در گردش تقریبا در تمامی واحد ها وجود دارد که موضوعی مهم است.

وی اضافه کرد: پایلوت و نمونه آزمایشی اجرای این راهکار از 2 ماه قبل در حال انجام است که امیدواریم با نهایی شدن پایلوت تا پایان سال بتوان بخشی از مسائل مرتبط با تامین مالی زنجیره ای واحد های صنعت، معدن و تجارت را حل کرد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته معاون وزیر صمت در بروجرد حضور داشتند و به مطالبات پاسخگو بودند، یادآور شد: بنده نیز به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستان بروجرد حاضر شده و دیدار هایی داشتم.

وزیر صمت وجود یک بیماری خاص در یک روستای بروجرد، بحث هزینه های درمانی، مباحث حوزه بهزیستی را از مصایق مورد گلایه مردم بیان نمود و گفت: بحث اشتغال بسیار جدی بود و بیشتر افراد به این مشکل اشاره می کردند.

فاطمی امید با بیان اینکه از 5 واحد صنعتی بزرگ بازدید کردم، گفت: تا آخر سال با تسهیلات مربوط به مصوبات سفر کاشی سامان فعال خواهد شد و ظرفیت اشتغال آن به 400 نفر می رسد.

منبع: شاتا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 220

به "تحول در صنعت لرستان با اجرای 12 طرح با ارزش 780 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در صنعت لرستان با اجرای 12 طرح با ارزش 780 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید