تاثیر منفی نحوه نشستن بر حافظه

به گزارش بانو هما، قوز کردن شانه ها و قوس دادن به پشت در حین تایپ کردن در رایانه می تواند فشار بیشتری بر روی باسن، گردن و کمر شما وارد کند. این مورد نه تنها موجب ناراحتی می گردد، بلکه شرایط بدنی نامناسب می تواند بر سلامت جسمانی ما به روش های دیگری تاثیر بگذارد که شامل افزایش خطر سوزش سر دل، بی اختیاری ادرار یا یبوست است. هر چند این موارد ذکر شده همه چیز نیست اما باید بدانیم، شرایط نامناسب بدن هنگام نشستن ممکن است بر انواع خاطراتی که به یاد می آورید نیز تاثیر بگذارد.

تاثیر منفی نحوه نشستن بر حافظه

در تحقیق صورت گرفته در سال 2017 که در بیوفیدبک منتشر شد، محققان رابطه بین شرایط بدن و یادآوری خاطرات مثبت یا منفی را آنالیز کردند. خاطرات مثبت به عنوان خاطرات مرتبط با احساسات توانمندسازی یا خوش بینی شناسایی شدند. خاطرات منفی شامل احساسات درماندگی، ناامیدی یا شکست بودند.

پژوهشگران به بیش از 200 دانشجوی کالج آموزش دادند که در حالت خمیده یا عمودی بنشینند در حالی که خاطرات منفی را در فکر مجسم می نمایند و سپس خاطرات مثبت را قبل از تغییر شرایط و تکرار تمرین یادآوری حافظه در فکر مرور نمایند.

در حالی که یافته های این تحقیق نشان می دهد که شرکت نمایندگان خاطرات مثبت را در حالت ایستاده راحت تر به خاطر می آورند، 86 درصد از دانشجویان گفتند که خاطرات منفی در حالت خمیده راحت تر در فکر نقش می بندند. به این ترتیب، فردی که بیشتر روز خود را در حالت خمیده سپری می نماید، ممکن است بیشتر بر روی خاطرات منفی تمرکز کند، بنابراین پژوهشگران بر اهمیت ارتقای آگاهی متخصصان سلامت روان در خصوص شرایط مناسب برای حمایت از بیماران در به حداقل رساندن علائم افسردگی تاکید کردند.

کارشناسان موسسه بهداشت رفتاری مونتاری (Montare) که در این تحقیق شرکت نداشتند، دیدگاه بالقوه ای را در خصوص این یافته ها ارائه کردند و شرح دادند که شرایط خمیده به طور سنتی حالتی از شکست را تجسم می دهد. همان انرژی ممکن است در افکار ما نفوذ کند و احساسات منفی و خاطرات ناخوشایند را برانگیزد برعکس، ایستادن در حالت قدرتی که اغلب در تمرین های یوگا دیده می گردد احساس اعتماد به نفس و قدرت درونی فرد را افزایش دهد.

شرایط نامناسب بدن، افراد بسیاری را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد. در تحقیق منتشرشده در سال 2020 که در iScience منتشر شد، بیش از 65 درصد از کل 595هزار و 57 کودک در چین که تحت غربالگری شرایط قرار گرفتند، شرایط بدنی ضعیفی داشتند. همانطور که قبلا ذکر شد، حفظ شرایط بدنی مناسب ممکن است به کاهش علائم افسردگی یاری کند و به ما اجازه دهد تا خاطرات مثبت بیشتری را تجربه کنیم. حتی اگر بیشتر روز خود را در حالت نشسته می گذرانید، نکاتی وجود دارد که می توانید برای صاف و راست نگه داشتن بدن خود از آنها بهره ببرید.

کلینیک مایو ایالات متحده توصیه کرد که وقتی روی صندلی اداری می نشینید، مطمئن شوید که صندلی در ارتفاعی تنظیم شده است که به هر دو پا اجازه می دهد صاف روی زمین قرار گیرد. صندلی نباید آنقدر پایین باشد که زانوهای شما بالاتر از باسن قرار بگیرند. بین قسمت جلوی صندلی و پشتی زانوها فاصله کمی بگذارید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که پشت شما به وسیله خود صندلی یا با قرار دادن یک بالش کمری در قسمت پایین کمرتان حمایت می گردد. شما باید صفحه رایانه خود را در سطح چشم خود تنظیم کنید، شانه های خود را شل کنید و سر و گردن خود را روی مرکز بدن خود قرار دهید. هنگام استفاده از صفحه کلید، بازوهای خود را موازی با زمین نگه دارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 594

به "تاثیر منفی نحوه نشستن بر حافظه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی نحوه نشستن بر حافظه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید