رجحان استقلال با اختلاف 6 امتیاز؛ این فاصله رای به پیروزی می دهد؟

به گزارش بانو هما، استقلال و پرسپولیس در هفته قبل از دربی به پیروزی دست یافتند تا اختلاف 6 امتیازی دو تیم در صدر جدول حفظ گردد. این اولین بار از لیگ پانزدهم است که در دربی برگشت استقلال امتیاز بیشتری دارد. اختلاف 6 امتیازی یا بیشتر در 41 دربی قبلی لیگ رجحان، 16 بار رخ داده و باید دید که این بازی ها چه سرنوشتی داشته است.

رجحان استقلال با اختلاف 6 امتیاز؛ این فاصله رای به پیروزی می دهد؟

اختلاف امتیاز بالای استقلال پس از 6 فصل

در 16 دیداری که دو تیم 6 امتیاز یا بیشتر فاصله داشتند، در 10 بازی استقلال امتیاز بیشتر داشته و در 6 دربی پرسپولیس امتیازش نسبت به حریف فزونی داشته است. در فصول اخیر پرسپولیس بیشتر این تجربه را داشته که با اختلاف امتیاز زیاد پا به دربی بگذارد و در 4 بار آخر این پرسپولیس بوده که فاصله حداقل 6 امتیازی با رقیب خود داشته است. این بار، ولی این استقلال است که با درخشش غیرقابل تصور در این فصل 6 امتیاز از رقیب خود بیشتر دارد. آخرین بار استقلال در دربی رفت لیگ پانزدهم با اختلاف امتیاز زیاد نسبت به حریف به استقبال دربی رفت. بیشترین فاصله قبل از دربی، به شهرآورد دور برگشت لیگ هفدهم مربوط می گردد که پرسپولیس 19 امتیاز بیشتر از حریف داشت.

باز هم تساوی پرتکرارترین نتیجه

جدال پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر، 22 بار با نتیجه مساوی به انتها رسیده است و هیچ تقابلی در ادوار مسابقات به این تعداد مساوی نشده است. این فرایند در بازی هایی که اختلاف دو تیم زیاد بوده هم حفظ شده است. در 16 دیداری که اختلاف امتیاز حداقل 6 بوده در 9 مسابقه بازی با نتیجه تساوی به انتها رسیده و در 4 بازی تیم با امتیاز بیشتر برنده شده و در 3 دربی هم تیم با امتیاز کمتر پیروز شده است.

از 10 دربی ای که استقلال فاصله امتیازی حداقل 6 امتیاز داشته در 6 بازی دربی مساوی شده و 2 برد سهم پرسپولیس و 2 پیروزی سهم استقلال بوده است.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 351

به "رجحان استقلال با اختلاف 6 امتیاز؛ این فاصله رای به پیروزی می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان استقلال با اختلاف 6 امتیاز؛ این فاصله رای به پیروزی می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید