ایجاد دو راستا پیاده گردشگری در بافت تاریخی شوشتر

به گزارش بانو هما، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، ایجاد دو جهت پیاده گردشگری در بافت تاریخی شوشتر صورت می گیرد.

ایجاد دو راستا پیاده گردشگری در بافت تاریخی شوشتر

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر با بیان اینکه در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، موضوعات و مسائل این 3 حوزه در شوشتر آنالیز شد، از تصمیم گیری برای طراحی 2 راستا پیاده گردشگری در این شهر اطلاع داد.

محمدرضا بهادری اظهار کرد: این نشست با حضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی استان، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، محمد حسین پورمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر، اکبر شکوه نیا رئیس کمیسیون عمران این شورا، محمد اسفندیاری سرپرست شهرداری شوشتر، علی محمد چهارمحالی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از فعالان گردشگری در محل اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

او در ادامه، تعجیل در رسیدگی به تخریب ها و جلوگیری از فرسایش میراث جهانی شوشتر، نحوه ساماندهی بافت تاریخی شهرستان با رویکرد واگذاری امور به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به متقاضیان و تهیه طرح های ساماندهی و برنامه جامع گردشگری را از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان نمود و اضافه کرد: در این بین، مقرر شد 2 راستا پیاده گردشگری در بافت تاریخی شوشتر طراحی گردد که با توجه به ظرفیت کارشناسی پایگاه میراث جهانی شوشتر، این موضوع به پایگاه سپرده شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر با اشاره به طرح منظومه آبی که پیش از این به وسیله این پایگاه آماده شده بود، گفت: در این نشست مصوب شد طرح یاد شده با انجام بروزرسانی های لازم بار دیگر ارائه گردد.

او با اشاره به دیگر تصمیم اتخاذ شده در این نشست عنوان نمود: بنا شد شهرداری نیز طرح خود مبنی بر ساحل سازی حاشیه رودخانه گرگر را در بازه زمانی اعلام شده و به منظور آنالیز ملاحظات آن به وسیله میراث فرهنگی ارائه کند.

بهادری اعلام نمود: در خاتمه این نشست، قرار شد اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر نیز در بعد نواحی شهری و بعلاوه روستاهای هدف گردشگری، ظرفیت ها و شرایط تسهیلاتی که در قالب برنامه های گردشگری می تواند ارائه دهد را معرفی کند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 395

به "ایجاد دو راستا پیاده گردشگری در بافت تاریخی شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد دو راستا پیاده گردشگری در بافت تاریخی شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید