ارز 4200 تومانی حذف می گردد؟

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران، معاون پارلمانی دولت امروز درباره یارانه به بعضی از کالاهای اساسی گفت: لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر تقدیم مجلس شد.

ارز 4200 تومانی حذف می گردد؟

حسینی بعلاوه درباره برنامه دولت برای کنترل قیمت ها بعد از حذف ارز 4200 تومانی گفت: دستگاه های ذیربط نیز موظفند سیاست گذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه ای اجرا و نظارت نمایند که کالاها و خدمات مشمول، به هنگام و با قیمت مناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف نماینده نهایی برسد.

به گفته او دولت مجاز شده تا در صورت عدم کفایت منابع تخصیص یافته برای پرداخت یارانه، مابه التفاوت را از محل جابجایی ردیف های جدول تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 تامین نماید.

وی در این باره شرح داده است: بعد از اجرای این طرح به علت افزایش قیمت این محصولات، برای حمایت از اقشار آسیب پذیر یارانه ای به آن ها تخصیص می یابد.

آن طور که از صحبت های حسینی بر می آید این لایحه جایگزین ارز 4200 تومانی است اما حسینی در مصاحبه دیگری این موضوع را کاملا بی ارتباط به حذف ارز 4200 تومانی دانسته و گفته است: این لایحه با هدف فراهم آوردن امکان تامین کافی کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر به وسیله پرداخت یارانه، تقدیم مجلس اسلامی شده است.

اگرچه حسینی گفته است این موضوع ربطی به حذف ارز 4200 تومانی ندارد. اما به گفته زنگنه دولت قرار بوده است در این هفته جمع بندی خود را درباره ارز 4200 تومانی و حذف آن اعلام کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 237

به "ارز 4200 تومانی حذف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز 4200 تومانی حذف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید