اجرای کاداستر کشاورزی نیازمند همکاری تمام دستگاه های کشور است

به گزارش بانو هما، حسن بابایی گفت: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با تعامل و همکاری دستگاه های متولی می تواند به سرعت به سرانجام برسد.

اجرای کاداستر کشاورزی نیازمند همکاری تمام دستگاه های کشور است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نشست بررسی موانع و چالش های کاداستر اراضی کشاورزی که با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور و معاون امور املاک و کاداستر سازمان و مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار گشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست بیان نمود: در راستای اجرای این طرح مهم در کشور باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود و در صورت نیاز قوانین و آیین نامه های مرتبط اصلاح شود.

حسن بابایی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تشویق کشاورزان و مالکان گفت: باید با برنامه ریزی، زارعین را تشویق کرد که در اجرای این طرح کمک کنند و شورای عالی استان ها و سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور هم می توانند نقش بسزایی در اجرای کاداستر کشاورزی داشته باشند.

بابایی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: از حیث نظارتی لازم است که سازمان بازرسی کل کشور در قرارگاه ملی صدور اسناد کشاورزی حضور داشته باشد تا چنانچه دستگاهی در اجرای طرح تعلل کرد با آن برخورد شود.

وی در ادامه به اصلاح قوانین و آیین نامه ها اشاره کرد و اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع کاداستر اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی مصوب 1385/12/13 و آیین نامه اجرایی آن است که لازم است با کار کارشناسی موانع اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان امور اراضی کشور و معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تسریع در انجام کاداستر اراضی کشاورزی گفت: سازمان امور اراضی کشور این آمادگی را دارد که با تمام توان در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل و همکاری داشته باشد.

شجاعی اضافه کرد: در راستای تسریع در اجرای کاداستر کشاورزی پیشنهاد می شود کمیته تخصصی به منظور رفع چالش ها و مسائل پیش رو تشکیل شد.

در سرانجام این جلسه مقرر شد این کمیته ظرف چند روز آینده پیشنهادات اصلاحی را برای طرح در قرارگاه ملی اراضی کشاورزی تهیه و تنظیم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 354

به "اجرای کاداستر کشاورزی نیازمند همکاری تمام دستگاه های کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای کاداستر کشاورزی نیازمند همکاری تمام دستگاه های کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید