آشنایی با زیباترین شهرهای هند

به گزارش بانو هما، زیباترین شهرهای هند

هندوستان به علت فرهنگ متنوع و جالب، آشپزی و غذاهای خوشمزه، طبیعت بی نظیر و بناهای تاریخی فوق العاده اش معروفیت دارد. همان طور که می دانید هند کشوری بسیار پهناور و وسیع است و شهرهای بسیار زیادی دارد. به همین علت در این مطلب تصمیم داریم زیباترین شهرهای هند را به شما معرفی کنیم. هرچند تمام شهرهای هند ارزش تماشا را دارند اما می توانید زیباترین شهرهای هند را در اولویت سفر خود قرار بدهید. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با زیباترین شهرهای هند

جیپور | Jaipur

نام جیپور را خیلی ها در کنار دو شهر دیگر هند یعنی دهلی و آگرا شنیده اند و این سه شهر مثلث طلایی هند را تشکیل می دهند. جیپور را اغلب شهر صورتی می نامند، چون ساختمان ها و بناهای بی نظیر این شهر را در سال 1876 به افتخار ورود شاهزاده ویلز و ملکه ویکتوریا به رنگ صورتی درآوردند. جیپور به جرات یکی از زیباترین شهرهای هند است و وقتی در این شهر قدم می زنید ساختمان های تاریخی صورتی رنگ با جزئیات و ریزه کاری های بسیار ماهرانه و هنرمندانه فضایی رویایی و غیرواقعی به وجود می آورند. لازم به گفتن نیست که به علت همین ساختمان های زیبا و رنگی، جیپور را می توان یکی از برترین مکان ها برای عکاسی دانست! جیپور بزرگ ترین شهر و مرکز استان راجستان هم به شمار می رود. از جمله معروف ترین جاذبه های جهانگردی هند می توان به کاخ شهر، چندین قلعه راجپوتی و بناهای مذهبی بیشمار اشاره نمود.

بنگلور | Banglore

باغ های بسیار زیادی در شهر بنگلور وجود دارد و این شهر را به شهر باغ ها مشهور نموده است. البته در سال های اخیر توسعه شهر باعث نابودی بسیاری از این باغ ها شده است با این حال همچنان بنگلور یکی از زیباترین شهرهای هند است و باغ ها و پارک های زیادی در این شهر وجود دارد. علاوه بر این، شهر بنگلور مرکز صنعت فناوری اطلاعات و IT در هند به شمار می رود و به سیلیکون ولی هند معروفیت پیدا نموده است.

واراناسی | Varnasi

واراناسی علاوه بر این که جزء زیباترین شهرهای هند است از بسیاری جهات هم خاص و ویژه است. واراناسی قطب معنوی و روحانی در شمال هند به شمار می رود و بسیاری از مراسم و آئین های خاص در این شهر برگزار می گردد. شهر واراناسی بسیار تاریخی و قدیمی است و طبق نوشته ها در قرن 11 قبل از میلاد مردمانی در این منطقه زندگی می نموده اند. به این ترتیب این شهر را می توان یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا نیز دانست. واراناسی هم برای هندوها و هم برای آئین قدیمی جینیسم مکانی مقدس و مهم محسوب می گردد و مکان های مذهبی مختلفی در این شهر وجود دارد. مراسم غسل هندوها در آب رودخانه واراناسی یکی از شگفت انگیزترین مراسم در دنیا است که بسیاری از جهانگردان برای تماشای آن به هند و واراناسی سفر می نمایند.

اودیپور | Udaipur

اودیپور نیز یکی دیگر از شهرهای تاریخی و قدیمی در استان راجستان است که شاید نامش را کمتر شنیده باشید. با این حال این شهر هم یکی از زیباترین شهرهای هند است و به علت دریاچه های زیبا، قلعه ها، قصرها و بناهای تاریخی و باشکوهش معروفیت دارد. اگر هنوز برای سفر به اودیپور مجاب نشده اید باید بدانید که این شهر پر است از مکان های رمانتیک و عاشقانه و باغ های رویایی و فوق العاده ای که در این شهر وجود دارند اودیپور را به مقصدی ایده آل برای زوج ها تبدیل نموده اند. بعلاوه به علت زیبایی و رنگارنگی شهر، سال هاست که اودیپور لوکیشنی ایده آل و محبوب برای فیلم های هندی و همین طور بین المللی است. جالب است بدانید که یکی از مجموعه فیلم های جیمز باند به نام اختاپوسی (1983) در همین شهر فیلمبرداری شده است.

میسور | Mysore

شهر میسور در جنوب هند قرار گرفته است و معماری این شهر یکی از منظم ترین و خوش ساخت ترین ها در هند است. قصر مشهور میسور در این شهر قرار گرفته است که بعد از تاج محل، پربازدیدترین بنای تاریخی در هند است. این قصر باشکوه یکی از زیباترین قصرهای هند است و هم از نظر معماری بیرونی و هم تزئینات داخلی در نوع خودمنحصربفرد است. یکی دیگر از دلایل معروفیت میسور مراکز یوگای این شهر است. در واقع، میسور خاستگاه اصلی آشتانگا یوگا هم هست و امروزه مراکز مهم یوگا در این شهر وجود دارند.

چنای | Chennai

شهر چنای دروازه ورود به جنوب هند محسوب می گردد و یکی از زیباترین شهرهای هند است. امروزه شهر چنای یکی از شهرهای مدرن هند هم هست و ساختمان های تازه و مدرن هم در گوشه و کنار این شهر دیده می شوند. با این حال بناهای بسیار باشکوه و منحصربفردی در این شهر وجود دارند بسیار مرتفع و بزرگ هستند و به میزان ساختمان های مدرن هستند. چنای یکی از پربازدیدترین شهرهای هند است و سالانه میلیون ها جهانگرد برای بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های جهانگردی به این شهر سفر می نمایند.

دهلی | Delhi

نمی توان در خصوص زیباترین شهرهای هند صحبت کرد و حرفی از دهلی نزد! دهلی یکی از مشهورترین شهرهای هند است و بسیاری از جهانگردان در سفر به هند ابتدا به این شهر می آیند. در این شهر می توانید انواع جاذبه ها را پیدا کنید: بناهای تاریخی، مساجد، معابد و قلعه های قدیمی، مراکز خرید بزرگ، رستوران های مشهور و انواع تفریحات و تفریح ها در دهلی وجود دارد که باعث جذب جهانگردان به این شهر می گردد. از جمله مشهورترین بناهای تاریخی دهلی می توان به قلعه سرخ، مسجد آدینه، آرامگاه همایون و دروازه هند اشاره نمود.

آگرا | Agra

آگرا در نزدیکی دهلی قرار گرفته است و زیباترین و مشهورترین بنای تاریخی هند در این شهر قرار گرفته است: تاج محل! این بنای باشکوه و مرمرین یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار می رود و یکی از دلایل اصلی سفر جهانگردان به هند محسوب می گردد. بسیاری از مکان ها و بناهای تاریخی آگرا جزء میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده اند که از آن میان، می توان به قلعه آگرا و عمارت فاتح پور سیکری اشاره نمود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 305

به "آشنایی با زیباترین شهرهای هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با زیباترین شهرهای هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید