کوتاه درباره اسلحه AK، 19

به گزارش بانو هما، خاصیت ارگونومیک بهتر، دوربین عقبی تازه و بدنه تلسکوپی از ویژگی های تفنگ تازه هستند.

کوتاه درباره اسلحه AK، 19

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، اخیرا کمپانی اسلحه سازی کلاشنیکف (Kalashnikov Group) از یک نسخه تازه از اسلحه انفرادی معروف کلاشنیکف خود با نام AK-19 رونمایی کرد که در واقع از خانواده AK-12 است.

این اسلحه انفرادی تازه دارای گلوله های 5.56×45 میلیمتری استاندارد ناتو بوده در حالی که نسخه AK-12 از گلوله های 5.45×39 میلیمتری سود می برد که گلوله و خشاب استاندارد مورد استفاده ارتش روسیه بود. تفنگ AK-19 که هنوز در مراحل توسعه قرار گرفته است دارای تفاوت های قابل توجهی با تفنگ AK-12 است که از آن میان می توان به بدنه پلمیری با طراحی تازه اشاره نمود.

سرپوش تازه تفنگ مذکور دارای سرکوب کننده های جرقه است و توانایی پشتیبانی از خفه کننده صدای قابل نصب سریع را هم داراست. بعلاوه AK-19 از خشاب پلیمری اختصاصی خود بهره می برد که عناصر طراحی خشاب تفنگ انفرادی AK-12 را حفظ نموده است. اگرچه هنوز جزییات زیادی در خصوص این تفنگ سبک تازه منتشر نشده، اما می توان از ظاهر آن هم تفاوت های متعددی را با نسخه قبلی کلاشنیکف دید.

خاصیت ارگونومیک بهتر، دوربین عقبی تازه و بدنه تلسکوپی از ویژگی های تفنگ تازه هستند. شکل بدنه و ساختار کلی تفنگ AK-19 شباهت زیادی به تفنگ های M-4 ارتش ایالات متحده دارد. بسیاری از کارشناسان سلاح بر این باورند که کارتریج 5.56×45 میلیمتری ویژگی های بالستیک برترین نسبت به نوع قبلی مورد استفاده در تفنگ های کلاشنیکف دارد. گفته می گردد که به علت شکل کارتریج، دریفات گلوله از خشاب بسیار راحت تر و ایمن تر انجام شده و نقص در این زمینه کمتر رخ می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 60

به "کوتاه درباره اسلحه AK، 19" امتیاز دهید

3 کاربر به "کوتاه درباره اسلحه AK، 19" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاه درباره اسلحه AK، 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید