پشت پرده تعطیلی یک ماهه اداره میراث و گردشگری کوهرنگ

به گزارش بانو هما، بر اساس شنیده ها و آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است حدود یک ماه است که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهرنگ تعطیل است که این موضوع موجب بروز مسائل فراوان و ضربه به گردشگری این شهرستان و استان می گردد.

پشت پرده تعطیلی یک ماهه اداره میراث و گردشگری کوهرنگ

خبرنگاران: حدود یک ماه است که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و جهانگردی شهرستان کوهرنگ تعطیل است.

به گزارش تسنیم ، شهرستان کوهرنگ یکی از جهانگرد پذیرترین شهرستان های چهارمحال و بختیاری است که به علت داشتن منطقه ها طبیعی بکر مانند کوه ها، چشمه های متعدد، آبشار کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان، غار یخی، روستای تاریخی سراقاسید، پیست اسکی و … در فصول مختلف سال مسافران و جهانگردان بسیاری را به سمت خود جذب می نماید.

محصولات لبنی، عسل، گیاهان دارویی همانند کرفس کوهی و موسیر و صنایع دستی ویژه این منطقه هم هواداران خاص خود را دارد. اگر به این شهرستان و مواهب و نعمات فراوانی که در آن وجود دارد توجه گردد این شهرستان می تواند به قطب جهانگردی تبدیل گردد که علاوه بر مسافران و جهانگردان داخلی مسافران خارجی را نیز به سمت خود می کشاند.

اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و جهانگردی به عنوان متولی و مسئول رونق جهانگردی در کشور و به تبع در استان ها و شهرستان هاست و با توجه به منطقه های همانند شهرستان کوهرنگ می تواند موجب رونق شهرستان و در پی آن استان گردد.

اما بر اساس شنیده ها و آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است حدود یک ماه است که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و جهانگردی شهرستان کوهرنگ تعطیل است که این موضوع موجب بروز مسائل فراوان و ضربه به جهانگردی این شهرستان و استان می گردد.

اگر نظارت دستگاه متولی بر جهانگردی شهرستان نباشد پروژه های در حال انجام، پروژه های پیش بینی شده برای آینده شهرستان، جذب اعتبارات، محافظت از بافت تاریخی، محافظت ازمنطقه ها طبیعی و جهانگردی و حتی مسافران و جهانگردان همه با مشکل روبرو می شوند.

اداره تعطیل نیست، ما نیرو نداریم!

علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و جهانگردی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد گفت: به علت اینکه مدیریت اداره میراث فرهنگی و جهانگردی کوهرنگ لازم بود تغییر کند و جابه جا گردد چند وقتی این اداره تعطیلی داشت اما نه اینکه تعطیل باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و جهانگردی چهارمحال و بختیاری عنوان نمود: حدود یک و نیم سال است که من از فرمانداری و شهرستان کوهرنگ درخواست نیرو برای این اداره کردم اما به علت اینکه اندازه حقوق کارکنان میراث فرهنگی کم است کسی حاضر نیست در این اداره بیایید و پست بگیرد.

وی اضافه نمود: ما نیرو کم داریم و در کوهرنگ هم نیروی اضافی نداریم چون اعتبار مالی این اداره در تملک، هزینه و برای کارکنان هیچ موقع جواب نمی دهد.

جیلان گفت: ما هم زمان وقتی که مجبور شدیم مدیر اداره میراث فرهنگی و جهانگردی کوهرنگ را تغییر دهیم با فرماندار شهرستان صحبت کردیم و قرار شد یکی از نیروهای فرمانداری را آنجا بفرستد تا یاری ما کند و یکی از نیروهای شاخص خود را فرستادند.

وی بیان داشت: در حال حاضر هم یکی از کارکنان شاخص اداره خودمان (میراث فرهنگی صنایع دستی و جهانگردی) در اداره میراث کوهرنگ حضور دارد و کار را انجام می دهد اما مسئولیت آنجا را ندارد و مأمور شده فعلا کارهای آنجا را انجام دهد.

جیلان اعلام کرد: یکی دو مورد نیرو به ما معرفی شده که حاضر شدند ایثارگرانه علی رغم اینکه حقوق آن ها کسر می گردد مسئولیت این اداره را بپذیرند و ما ظرف چند وقت آینده رئیس این اداره را معرفی می کنیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر ما در اداره میراث کوهرنگ مشکل خاصی نداریم و کارها فعال است اما باید گفته گردد که میراث فرهنگی فقیر نگه داشته شده و همه باید در اعتبارات مالی و تخصیص اعتبارات یاری کنیم تا به رونق جهانگردی استان یاری گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 585

به "پشت پرده تعطیلی یک ماهه اداره میراث و گردشگری کوهرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده تعطیلی یک ماهه اداره میراث و گردشگری کوهرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید