تور بمبئی: وقتی آئودی برای هندی ها سه چرخه می سازد!

به گزارش بانو هما، شرکت نونام طی همکاری با تیمی آموزشی در سایت نکارسولم آئودی، سه نمونه اولیه ریکشای الکتریکی (نوعی وسیله نقلیه سه چرخه) را توسعه داده است.

تور بمبئی: وقتی آئودی برای هندی ها سه چرخه می سازد!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آئودی با مشارکت شرکت نوپای آلمانی-هندی نونام (Nunam) بازیافت باتری خودرو های الکتریکی خود را مد نظر قرار داده است.

آئودی و نونام آنالیز ماژول های ساخته شده با باتری های ولتاژ بالا که می توانند پس از سرانجام چرخه عمر خودرو دوباره مورد استفاده قرار گرفته و زندگی دوباره ای به آن ها بخشیده گردد را دنبال می نمایند.

شرکت نونام طی همکاری با تیمی آموزشی در سایت نکارسولم آئودی، سه نمونه اولیه ریکشای الکتریکی (نوعی وسیله نقلیه سه چرخه) را توسعه داده است. این شرکت نوپای غیر انتفاعی مستقر در برلین آلمان و بنگلور هند، به وسیله بنیاد زیست محیطی آئودی تامین مالی می گردد و این نخستین پروژه مشترک بین آئودی آگ، بنیاد زیست محیطی آئودی و شرکت نونام است.

پرودیپ چاترجی هم بنیانگذار نونام، به این نکته اشاره داشته است که باتری های قدیمی هنوز هم در صورت استفاده مناسب قدرتمند هستند و این باتری های دست دوم می توانند به شهروندان هندی در موقعیت های چالش برانگیز زندگی برای کسب عایدی و کسب استقلال مالی به روشی پایدار یاری نمایند.

ریکشا های الکتریکی ساخته شده به وسیله نونام که از باتری های دست دوم نیرو می گیرند قرار است در اوایل سال 2023 و طی یک پروژه آزمایشی روانه جاده های هند شوند.

بعلاوه، این پروژه به طور خاص یاری به زنان را هدف قرار داده است که می توانند از ریکشا های الکتریکی برای حمل و نقل کالا ها به بازار برای فروش بی احتیاج به واسطه استفاده نمایند.

به گفته چاترجی، باتری های بازیافتی برای وسایل نقلیه با برد حرکتی، وزن کلی، و الزامات نیروی کمتر امیدوارنماینده به نظر می رسند. با استفاده از باتری هایی با چگالی انرژی بالا و وزن نسبتا کم وسیله نقلیه، موتور الکتریکی مورد استفاده لازم نیست چندان قدرتمند باشد، زیرا راننده های ریکشا در هند با سرعت بالا و در مسافت های طولانی سفر نمی نمایند. ریکشا ها بیشتر با باتری های سرب-اسید کار می نمایند، که عمر نسبتا کوتاهی داشته و اغلب به درستی دفع نمی شوند.

بعلاوه، رانندگان ریکشا وسایل نقلیه خود را عمدتا با نیروی دریافتی از شبکه سراسری برق شارژ می نمایند که برای فراوری آن بیشتر از نیروگاه های ذغال سوز استفاده می گردد.

نونام میخواهد این مشکل را به وسیله شارژ ریکشا های الکتریکی با نیروی حاصل از ایستگاه های شارژ خورشیدی حل نماید. هند به طور معمول در تمام طول سال به آفتاب فراوان دسترسی دارد و پنل های خورشیدی روی سقف این ایستگاه های شارژ قرار می گیرند.

طی روز، نور خورشید می تواند یک باتری ئی-ترون را شارژ کند که به عنوان یک واحد ذخیره سازی میانگیر عمل نموده و طی شب نیز نیروی مورد احتیاج ریکشا ها قابل تامین است. این رویکرد بدون کربن استفاده از ریکشا های الکتریکی را طی روز ممکن نموده و حتی طی شب نیز با نیروی سبز قابل شارژ هستند.

نونام بر عملکرد و دامنه حرکت ریکشا های الکتریکی نظارت دارد و تمام داده های جمع آوری شده را در بستری منبع باز در دسترس مقلدان بالقوه قرار می دهد. در واقع، تقلید به طور صریح تشویق می گردد.

به گفته رودیگر رکناگل، مدیر بنیاد زیست محیطی آئودی، طرح های ابتکاری مانند آنچه شرکت نونام در آن پیشگام است، به یافتن موارد استفاده مجدد برای زباله های الکترونیکی یاری می نمایند. این موضوع نه تنها برای هند، بلکه برای سراسر دنیا لازم است. از این رو، نونام دانش خود را برای ایجاد انگیزه در زمینه ارائه طرح های ابتکاری بیشتر و توسعه محصولاتی با استفاده از اجزا دست دوم به اشتراک می گذارد.

به گفته تیم توسعه دهنده ریکشا الکتریکی، باتری پس از طی کردن عمر خود در خودرو آئودی و سپس در ریکشا، لزوما به سرانجام جهت خود نمی رسد. در گام سوم، به جامانده نیروی باتری ممکن است برای کاربرد های ثابت مانند روشنایی ال ئی دی استفاده گردد.

به گفته چاترجی، ما قصد داریم از هر باتری پیش از آن که بازیافت گردد، هر میزان نیروی ممکن را استخراج کنیم. در بلند مدت وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی خورشیدی می توانند به کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی مانند ذغال سنگ، کاهش انتشار گاز های گلخانه ای در جاده ها، و فراهم کردن منبع نیروی قابل اعتماد برای مردم یاری نمایند.

رودیگر رکناگل نیز اشاره داشته است که این پروژه از بسیاری جهات گامی رو به جلو محسوب می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 390

به "تور بمبئی: وقتی آئودی برای هندی ها سه چرخه می سازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: وقتی آئودی برای هندی ها سه چرخه می سازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید