مناسب ترین حالت چهره برای عکس پاسپورت

به گزارش بانو هما، عکسی مناسب برای پاسپورت که تشخیص هویت بر اساس آن آسان باشد، دغدغه بیشتر افراد است؛ زیرا نمی دانند مناسب ترین حالت چهره برای این عکس کدام است.

مناسب ترین حالت چهره برای عکس پاسپورت

بسیاری از افراد ادعا می نمایند از عکس پاسپورت خود تنفر دارند. بخشی از دلیل این موضوع، چهره جدی است که گردشگران باید در عکس ها به خود بگیرند؛ اما تحقیقات نو نشان داده اند شاید بهتر است در این گونه عکس ها لبخند بزنیم.

در پژوهشی که در بخش روان شناسی دانشگاه یورک اجرا شد این موضوع آنالیز شد که آیا تصویری خندان از یک فرد، راحت تر با عکس دیگری از او تطبیق پیدا می نماید و بعلاوه از تصویر شخصی با ظاهری مشابه قابل تشخیص است؟ نتایج این آنالیز نشان داد افراد، چهره های ناآشنا را زمانی که در عکس با دهان باز می خندند، بهتر تشخیص می دهند.

بسیاری از عکس هایی که در کارت های شناسایی استفاده می شوند، تصاویر ما بدون لبخند هستند. پژوهشگران به این نکته اشاره می نمایند که چهره خنثی در عکس به هنگام تشخیص کلاه بردای برای مقامات مشکل ایجاد می نماید.

تیم تحقیقاتی دانشگاه یورک برای فهم دقیق این موضوع، سه مطالعه گوناگون انجام داد. در یکی از این مطالعات از 40 نفر خواسته شد 60 عکس خنثی، مانند آن چه در پاسپورت به کار می رود را با دو دسته تصویر که در آن افراد با دهان باز و بسته می خندیدند، تطبیق دهند. در مطالعه دیگر از 34 نفر خواسته شد این عکس های خنثی را با تصاویری که در آن فقط نیمه پایینی صورت افراد معین بود، تطبیق دهند. در مجموع مقدار جور شدن دو تصویر از یک شخص درحالی که لبخندی به لب داشت، بالاتر و 9 درصد بیش تر بود و مقدار تشخیص یک چهره از چهره مشابه در حالت لبخند هفت درصد راحت تر بود.

دکتر میلوا که راهنمایی این تحقیق را بر عهده داشت در بیانیه ای گفت:

مطالعه ما نشان می دهد جایگزین کردن حالت چهره خنثی که معمولا در عکس های شناسایی به کار می بریم با لبخندی کامل، تطبیق چهره را آسان تر می نماید. در واقع زمانی که میان حالت احساسی چهره در دو عکس تفاوت وجود دارد، مانند دو عکس که در یکی از آن ها لبخند می زنیم و در دیگری جدی هستیم، دقت تطبیق آن ها کاهش می یابد.

هرچند این گزارش پیشنهاد می دهد که نمایش لبخندی گشاده به تشخیص هویت شما یاری می نماید، نباید انتظار داشته باشید عکس پاسپورت بعدی شما همان عکس زیبایی باشد که همواره آرزویش را داشتید. بر اساس پژوهش فوق، راهکار کاربردی تر این است که عکسی خندان از خود را نیز ضمیمه مدارک تان کنید تا ماموران رسیدگی به پاسپورت شما جهت تصمیم گیری درباره هویت تان هم به تصویر خندان تان دسترسی داشته باشند و هم به تصویر خنثی.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 333

به "مناسب ترین حالت چهره برای عکس پاسپورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب ترین حالت چهره برای عکس پاسپورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید