مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5

به گزارش بانو هما، خودروهای سدان همیشه از جایگاه مناسبی در بازار جهانی برخوردارند. علت این امر نیز کاربری مناسب شهری و ایجاد فضایی مناسب برای استفاده خانواده ها است. از سوی دیگر اضافه شدن پیش رانه های توربو به این دسته از خودروها موجب شده که علاوه بر بالا رفتن راندمان موتور، مصرف سوخت نیز کاهش یابد که همین موضوع باعث شده تا استقبال از این دسته خودروها طی چند سال گذشته به شدت افزایش پیدا کند. خودروسازان چینی نیز به علت سهم خواهی بیشتر از بازارهای جهانی، به فراوری محصولات مجهز به سیستم توربوشارژ روی آورده اند. در این مطلب به مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5 خواهیم پرداخت و این دو خودروی رقیب در بازار کشور را از جنبه های مختلف آنالیز خواهیم کرد.

مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5

مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5

در ایران، بازار سدان های چینی چند سالی است که بسیار رونق پیدا نموده و شاهد عرضه محصولات گوناگون در این سگمنت هستیم. بر این اساس می توان گفت اصلی ترین رقیب برای MG 360 در بازار ایران چری آریزو 5 است که مانند MG با تیپ بندی های گوناگونی عرضه می گردد.

چری آریزو 5 نیز در ابتدا مانند ام جی 360 با پیش رانه تنفس طبیعی 1500 سی سی در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شد که چندی بعد نسخه توربوی این سدان روانه بازار شد. درواقع، هر دو خودرو با پیش رانه تنفس طبیعی چندان جذابیتی نداشتند و همین موضوع باعث شد تا نمونه های توربوشارژ آن ها راهی بازار کشور گردد.

با مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5 باید گفت که هر دو خودرو از لحاظ فنی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و فقط بعضی تفاوت ها باعث می گردد عملکرد آن ها کمی متفاوت تر گردد. درواقع، هر دو از یک پیش رانه چهار سیلندر 1500 سی سی مجهز به توربوشارژر بهره می برند که در آریزو 5 این موتور توانایی فراوری 147 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر را دارد و پیش رانه ام جی 360 توانایی فراوری نیرویی معادل 130 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر را دارد. اما انتقال قدرت در آریزو 5 توربو اتوماتیک برعهده جعبه دنده اتوماتیک CVT است و در ام جی 360 اتوماتیک توربو این عمل به وسیله جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک صورت می گیرد.

بعلاوه وزن خالص MG 360 حدود 40 کیلوگرم از آریزو 5 توربو سبک تر است. بنابراین، ام چی 360 با وجود قدرت کمتر، شتاب و عملکرد بهتری دارد. اما نمونه های تنفس طبیعی این دو خودرو نیز از لحاظ عملکرد در رده کیفی پایین تری قرار می گیرند. در ام جی 360 شاهد استفاده از پیش رانه 1500 سی سی با قدرت 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر هستیم که در نسخه اتوماتیک به وسیله جعبه دنده چهارسرعته و در نسخه دستی به وسیله جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می گردد.

بعلاوه در آریزو 5 معمولی نیز از یک پیش رانه 1500 سی سی تنفس طبیعی استفاده شده که توانایی فراوری نیرویی معادل 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور 141 نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت در نسخه اتوماتیک همچنان برعهده جعبه دنده اتوماتیک CVT است و در نمونه دستی این عمل به وسیله جعبه دنده پنج سرعته صورت می گیرد.

با مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5 باید بگوییم که چری آریزو 5 از لحاظ خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی در شرایط بهتری نسبت به MG 360 قرار گرفته است، زیرا درحال حاضر گروه صنعت خودرو آذربایجان به علت عدم تأمین مناسب و کافی قطعات منفصله این خودرو، اندازه تیراژ فراوری و مونتاژ این خودرو را به شدت کاهش داده و نسبت به تعهدات معوقه خود دچار مشکل شده است.

البته باید به این نکته اشاره نمود که درحال حاضر (سال 1398 شمسی) این معضل برای تمامی شرکت ها و برندها صدق می نماید و این بدان معنا نیست که مدیران خودرو برای تأمین قطعات محصولات خود هیچ گونه مسئله ای ندارد. فقط در مقام مقایسه این امر صادق بوده و می توان گفت که چری آریزو 5 در این بخش از شرایط بهتری برخوردار است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 399

به "مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی 360 با چری آریزو 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید